کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه‌ی یک جوان بویراحمدی خطاب به نماینده رباط کریم در خصوص توهین به قوم‌لر

5 فروردين 1397 ساعت 11:00


متن ارسالی
جناب آقای نوروزی نماینده مردم شریف رباط کریم در مجلس شورای اسلامی
با سلام؛
چند روزی بهانه تعطیلات نوروزی سعادت دوری از فضای مجازی را نصیبمان نمود و متاسفانه امروز متوجه شدم که در مجلسی آرواره بذله گویی شما از ریتم احترام و اعتدال خارج شده و تاسفی را نه برای قوم لر و نه برای مجلس شورای اسلامی که برای تقدس بلاانکار کسوت روحانیت و لباس مقدسی که منتسب به پیامبر رحمت للعالمین (ص) و اسوه اخلاق است رقم زده‌اید و در صدر اخبار استان حضوری توام با تنفر و انتقاد را به خود اختصاص داده‌اید.
اگر چه اساساً حس خوشایندی ندارم که سرآغاز نگارش امسال را خطاب به شما و با چنین موضوعی آغاز نمایم اما واقعیت این است که انگیزه اصلی این مرقومه گله مندی از صاحبنظران قوم بزرگ و با عزت و تاریخ‌دار لر بوده است که اصلاً چرا به سخنان افرادی چون شما واکنش نشان می‌دهند و مگر نه این است که در طول تاریخ هر اصالت و ارزشی همواره مورد هجمه بوده است؟ و مگر نه اینکه باد را توان کندن ریشه‌های عمیق نخواهد بود؟ و سایر مگرهایی که به حرمت لباس روحانیت و احترام قلبی به این مقام ارزشمند از بیان آن‌ها معذورم.
چندی پیش که فردی چون "تتلو" نیز به هنگام فرار از کشور، ریشه و تربیت خود را همچون فیزیک مخدوش خود در پیامی موهن به جانباختگان سقوط هواپیما عیان کرد، بر خلاف همه واکنش‌ها و عصبانیت اصیل مردان و متعصب زنان قومم واکنش بنده این بود که اصلاً چرا باید به هر بی سر و پایی بها بدهیم و به هر اراجیفی واکنش نشان دهیم، چرا که دریا با تلنگر خرده سنگ‌ها متلاطم نمی‌شود بلکه آن‌ها را می‌بلعد و وجود حقیرشان را به روی خود نمی‌آورد.
اکنون نیز واکنش بنده به زیاده روی و خروج شما از حدود اخلاقیات و تعرض به اتحاد و انسجام اقوام ایرانی و بلکه امت اسلامی، لبخندی گذرا و سکوتی متأمل و معنادار بیش نیست و خطاب به قوم سرفراز لر در سراسر ایران اسلامی معروضم که اگر چه آقای نوروزی خود را به استناد لباسی مرسوم، حجتی برای اسلام عزیز می‌دانند و حجه‌الاسلام می‌خوانند اما ایشان نیز یک انسان جایزالخطا هستند و به انگیزه تفنن و خنده حضار می‌توانند مرتکب اشتباهی شوند.
بنده از قوم اصیل خود تمنا دارم برخورد شما را که خواسته یا ناخواسته عنان مزاح از کف داده‌اید را به حساب جامعه ارزشمند و اصیل روحانیت نگذارند و هرگز فکر نکنند که همه روحانیون ما در مجلس شورا و خارج از آن مصداق توصیف پیر کبیر انقلاب هستند آنجا که فرمودند: خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورده است... آنقدر که اسلام از این مقدسین ضربه خورده است از هیچ قشر دیگر نخورده است.
اما در پایان لازم می دانم دو رهنمود ارزشمند را به شما یادآور شوم یکی کلام امیر مومنان علی (ع) که می‌فرمایند: مَا مَزَحَ امْرُؤٌ مَزْحَهً إِلاَّ مَجَّ مِنْ عَقْلِهِ مَجَّهً؛ (هیچ کس شوخی (نامناسبی) نکرد مگر این که مقداری از عقل خود را فرو ریخت.
و دیگری توصیه رهبر معظم انقلاب که فرموده اندروحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.
خداوند عاقبت ما و شما و مجلس ما را ختم به خیر فرمایند و آراء همه ملت را مزین انتخاب اصلح فرمایند ان شاالله
---------------------
سعید کرمی
لر زاده‌ای از دیار بویراحمد و مفتخر به اصالت و هویت قوم لر


کد مطلب: 327636

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/327636/نامه-ی-یک-جوان-بویراحمدی-خطاب-نماینده-رباط-کریم-خصوص-توهین-قوم-لر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1