تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۳۲۰۵۳۰

انتقاد «معاون اول رئیس جمهور» از گفت و گو نکردن دولت و اصلاح‌طلبان

۰
کبنا ؛معاون اول رئیس‌جمهور  ضمن انتقاد از این که دولت  و اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان،نخبگان ودولت و گروه‌های سیاسی فعال در کشور  گفت و گویی با یکدیگر ندارند، راه عبور از چالش ها را ترمیم سرمایه های اجتماعی کشور دانست و گفت: «خلأ گفت وگو در کشور ما وجود دارد...و باید بین گروه‌ها و اقشار مختلف ملت و دولت و نخبگان گفت‌وگوی ملی آغاز شود و کتابخانه ملی مکان خوبی برای شکل‌گیری این گفت‌وگوهاست.
اسحاق جهانگیری طی سخنانی در مراسم آیین نکوداشت هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی  با بیان این که امروز کشور ما با ابرچالش‌های زیادی مواجه است، تصریح کرد: ما در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داخلی و بین المللی چالش داریم ولی در کنار این چالش‌ها، فرصت‌های خوبی هم وجود دارد، چرا که کشور ما غنی‌ترین کشور در زمینه منابع طبیعی است و از نظر استراتژیک جایگاه خوبی داریم و نیروی انسانی فعال هم در اختیارمان است که با این ها می‌توانیم بر چالش‌ها غلبه کنیم ولی پیش از آن باید به فکر ترمیم سرمایه اجتماعی باشیم.
وی با تاکید بر این که ترمیم سرمایه اجتماعی برای ما مسئله ای حیاتی است، گفت: باید بین گروه‌ها و اقشار مختلف ملت و دولت و نخبگان گفت‌وگوی ملی آغاز شود و کتابخانه ملی مکان خوبی برای شکل‌گیری این گفت‌وگوهاست اما متاسفانه گفت‌وگو از دستور کار ما حذف شده است و به تعارض روی آورده‌ایم که فشار سنگینی را به جامعه وارد می‌کند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: این انتقاد به ما هم به عنوان دولت وارد است. ما با عقبه خودمان گفت وگو نمی‌کنیم، دولت با اصلاح‌طلبان گفت وگو نمی‌کند، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با هم گفت وگو نمی‌کنند و نخبگان هم با دولت گفت وگو نمی‌کنند، گروه‌های سیاسی فعال در کشور هم گفت وگویی با یکدیگر ندارند، بنابراین خلأ گفت وگو در کشور ما وجود دارد. عبور از چالش‌های اشاره شده، شدنی است، اما راهش ترمیم سریع سرمایه اجتماعی است و این ترمیم به این طریق میسر می‌شود که با هم گفت وگو کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1