تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۲۹۴۹۶۷

داربام: بهرمندی جامعه ایثارگری از انشعاب رایگان / محنایی: مسائل مسکن و درمان ایثارگران استان با جدیت دنبال شود

۴
۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در محل ستاد کنگره شهدای این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید محمود داربام مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور ایثارگران استان و دستگاه‌های عضو این نشست برگزار شد.
بنا بر این گزارش، سید محمود داربام مشاور امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، با اشاره به ماده ۷۲ قانون قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اظهار کرد: این ماده یکی از مواد قانونی است و باید توسط میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، کتابخانه‌های عمومی، علوم پزشکی، هلال احمر و آموزش و پرورش اجرا شود.
وی گفت: مکاتباتی با بعضی از اادارت در این خصوص انچام شده برخی اعلام آمادگی کردند و برخی پاسخ نداند.
داربام ابراز کرد: براساس ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه همه مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و دولتی شامل مفاد این قانون می‌شود جامع ایثارگری از جمله رزمندگان دارای بیش از ۶ ماه سابقه رزمندگی و همسران و فرزندان آنها و آزادگان با بیش ۶ ماه اسارت و جانباران بالای ۲۵ درصد شامل این قانون می‌شود.
وی در خصوص بهره مندی رایگان جامعه ایثارگری از انشعاب‌های آب، برق، گاز و فاضلاب برای یک بار عنوان کرد: می‌طلبد شرکت‌های خدمات رسان همکاری لازم را در این خصوص انجام دهند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ارائه خدمات به ایثارگران استان با سطح توقع جامعه ایثارگران و آحاد جامعه تفاوت دارد.
مجید محنایی اظهار داشت: دلایل عمل نشدن به ماده ۷۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید از سوی دستگاه‌های متولی بررسی و ارائه شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید خدمات فرهنگی، ورزشی، هنری و همچنین مکان‌های تفریحی و رفاهی با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار خانواده شهدا و جامع ایثارگری قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه تنها جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای کارت شناسایی هستند، گفت: انتظار می‌رود برای جانبازان با درست پایین تر نیز کارت شناسایی صادر شود تا با مراجعه به ادارت خدمات بهتر به آنها ارائه شود.
محنایی بیان کرد: بنیاد شهید و استانداری استان موضوع تامین پرداخت و یا تخفیف ۳۰درصدی شهریه به جامعه ایثارگر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را از مرکز پیگیری کرده و پاسخ مناسب و قانع کننده‌ای به افراد مشمول این قانون بدهند.
وی تاکید کرد: می‌طلبد مسئولان متولی مسائل ایثارگران در حوزه درمان و مسکن را با جدیت بیشتری دنبال کنند و کارشناسان امور ایثارگران ادارات استان برای احقاق حقوق ایثارگران شاغل در آن اداره بیش از پیش در این راستا تلاش کنند.
محنایی گفت: امنیت امروز کشور ایران مدیون ایثار شهدای دفاع مقدس است و زحمات امروز مردم، قابل جبران با زحمات و ایثار او نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
ما ایثارگران فقط خواهان برکناری داربام از مشاور ایثارگری استانداری هستیم..این آقا تبعیض میان ایثارگران به واویلا رسانده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا دیده ایثارگران را خوش به حالشون
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
والا داربام کر خوبیه سر همه مسولین ..
حسنی
Iran, Islamic Republic of
سلام . مگه محنایی هنوز معاونه؟
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1