کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داربام: بهرمندی جامعه ایثارگری از انشعاب رایگان / محنایی: مسائل مسکن و درمان ایثارگران استان با جدیت دنبال شود

5 آذر 1396 ساعت 18:03


نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در محل ستاد کنگره شهدای این استان برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید محمود داربام مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور ایثارگران استان و دستگاه‌های عضو این نشست برگزار شد.
بنا بر این گزارش، سید محمود داربام مشاور امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، با اشاره به ماده ۷۲ قانون قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اظهار کرد: این ماده یکی از مواد قانونی است و باید توسط میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، کتابخانه‌های عمومی، علوم پزشکی، هلال احمر و آموزش و پرورش اجرا شود.
وی گفت: مکاتباتی با بعضی از اادارت در این خصوص انچام شده برخی اعلام آمادگی کردند و برخی پاسخ نداند.
داربام ابراز کرد: براساس ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه همه مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و دولتی شامل مفاد این قانون می‌شود جامع ایثارگری از جمله رزمندگان دارای بیش از ۶ ماه سابقه رزمندگی و همسران و فرزندان آنها و آزادگان با بیش ۶ ماه اسارت و جانباران بالای ۲۵ درصد شامل این قانون می‌شود.
وی در خصوص بهره مندی رایگان جامعه ایثارگری از انشعاب‌های آب، برق، گاز و فاضلاب برای یک بار عنوان کرد: می‌طلبد شرکت‌های خدمات رسان همکاری لازم را در این خصوص انجام دهند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ارائه خدمات به ایثارگران استان با سطح توقع جامعه ایثارگران و آحاد جامعه تفاوت دارد.
مجید محنایی اظهار داشت: دلایل عمل نشدن به ماده ۷۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید از سوی دستگاه‌های متولی بررسی و ارائه شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید خدمات فرهنگی، ورزشی، هنری و همچنین مکان‌های تفریحی و رفاهی با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار خانواده شهدا و جامع ایثارگری قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه تنها جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای کارت شناسایی هستند، گفت: انتظار می‌رود برای جانبازان با درست پایین تر نیز کارت شناسایی صادر شود تا با مراجعه به ادارت خدمات بهتر به آنها ارائه شود.
محنایی بیان کرد: بنیاد شهید و استانداری استان موضوع تامین پرداخت و یا تخفیف ۳۰درصدی شهریه به جامعه ایثارگر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را از مرکز پیگیری کرده و پاسخ مناسب و قانع کننده‌ای به افراد مشمول این قانون بدهند.
وی تاکید کرد: می‌طلبد مسئولان متولی مسائل ایثارگران در حوزه درمان و مسکن را با جدیت بیشتری دنبال کنند و کارشناسان امور ایثارگران ادارات استان برای احقاق حقوق ایثارگران شاغل در آن اداره بیش از پیش در این راستا تلاش کنند.
محنایی گفت: امنیت امروز کشور ایران مدیون ایثار شهدای دفاع مقدس است و زحمات امروز مردم، قابل جبران با زحمات و ایثار او نیست.
 


کد مطلب: 294967

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/294967/داربام-بهرمندی-جامعه-ایثارگری-انشعاب-رایگان-محنایی-مسائل-مسکن-درمان-ایثارگران-استان-جدیت-دنبال-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1