تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۲۸۸۵۶۴

۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در روستاها/ ۷۰ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

۵
۰
کبنا ؛مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور گفت: حدود ۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی وجود داشته که این دختران دچار مشکلات روحی و روانی هستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، آذر اسماعیلی در سومین نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که با حضور مشاور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مددجو در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۵۶۰ هزار مددجو در مناطق محروم سکونت دارند.
اسماعیلی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و ۳۰ درصد دیگر زنان به دلیل کارافتادگی مردان، سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به دختران بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی، افزود: حدود ۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی وجود دارد که این دختران به مشکلات روحی و روانی دچار شده‌اند.
وی اظهار داشت: ۸۰ درصد از خیرین استان کهگیلویه وبویراحمد از استان تهران و فارس هستند.
مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و اقدامات لازم را  محقق سازیم و تعاملات بین بخشی نیز ضروری است.
اسماعیلی تاکید کرد: کمیته امداد از سال گذشته توجه ویژه  به مناطق محروم را شروع کرده است و سنجش ها و هدفگذاری هایی نیز انجام شده است.
وی با اشاره به پراکندگی روستاها، بر لزوم تدوین منظومه‌های روستایی تاکید و بیان کرد: باید با هدفگذاری در یک منطقه، اعتبار خاص گرفت و طرح را به  دولت ارائه دهد و می توان تجمیع روستایی را محقق ساخت. ‌استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند پایلوت این حوزه شود.
مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: مناطق برخوردار بیش از مناطق محروم از منابع و اعتبارات استفاده می کنند و  باید به حوزه مناطق کمتر برخوردار نیز توجه داشت.
به گزارش کبنا، مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست نیز گفت: تدوین پایلوت محرومیت‌زدایی دهستان زیلایی می‌تواند مشکلات سایر مناطق محروم استان را برطرف کند.
محنایی با بیان اینکه زیلایی تنها منطقه محروم استان نیست، اظهار کرد: خیلی از مکان‌های دیگر مانند زیلایی را داریم که باید از فرصت‌ها استفاده کرد و توسعه این مناطق را رقم زد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Netherlands
والا ما که تحصیلکرده ایم هم وضعمان هم خرابه پس ما چکار کنیم که بیکاری والافیم؟
کمیسیون
Netherlands
ما که تو شهریم هم وضعمان خرابه و از روستاها هم خراب تریم!
کمیسیون
Netherlands
وقتی همیشه و هر دولتی بیا تو معاون استاندار باشی و هیچ تغییری درست نشود باید محرومیت روز به روز بیشتر بشه و اوضاع .. بشه!
کمیسیون
Netherlands
از سایت کپنا خواهشمندیم ماکه ار خوانندگان این سایت هستیم این مطلب را بگذارند،واقعا تعجب می کنیم یه خانمی که بچه این منطقه نیست این طور حرف بزنه اما کارمندان کمیته امداد استان که بچه های همین استان هستند در فکر محرومیت منطقه نباشند،به عنوان مثال من بیشتر از ۴سال دنبال وام در کمیته امداد دهدشت بودم تا این وام رابه من بدهند اما بعضی با یک تلفن ودر کمترین زمان۱ماهه یا کمتر همین وام را می گیرند،برای رضای خداوند متعال مدیرکل محترم و بازرسی اداره کل کمیته امداد یه فکری به حال کمیته امداد دهدشت کنند!
کمیسیون
Netherlands
بعضی در کمیته امداد همچون ... شهرستان کهگیلویه با روش نادرست و غلط خودشان این نهاد مقدس وانقلابی را.. .د،از مدیر کل محترم و رئیس بازرسی خواهشمندیم یه فکری به حال کمیته امداد کنند!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1