کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در روستاها/ ۷۰ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

10 آبان 1396 ساعت 16:11


مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور گفت: حدود ۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی وجود داشته که این دختران دچار مشکلات روحی و روانی هستند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، آذر اسماعیلی در سومین نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که با حضور مشاور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مددجو در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۵۶۰ هزار مددجو در مناطق محروم سکونت دارند.
اسماعیلی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و ۳۰ درصد دیگر زنان به دلیل کارافتادگی مردان، سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به دختران بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی، افزود: حدود ۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی وجود دارد که این دختران به مشکلات روحی و روانی دچار شده‌اند.
وی اظهار داشت: ۸۰ درصد از خیرین استان کهگیلویه وبویراحمد از استان تهران و فارس هستند.
مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و اقدامات لازم را  محقق سازیم و تعاملات بین بخشی نیز ضروری است.
اسماعیلی تاکید کرد: کمیته امداد از سال گذشته توجه ویژه  به مناطق محروم را شروع کرده است و سنجش ها و هدفگذاری هایی نیز انجام شده است.
وی با اشاره به پراکندگی روستاها، بر لزوم تدوین منظومه‌های روستایی تاکید و بیان کرد: باید با هدفگذاری در یک منطقه، اعتبار خاص گرفت و طرح را به  دولت ارائه دهد و می توان تجمیع روستایی را محقق ساخت. ‌استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند پایلوت این حوزه شود.
مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: مناطق برخوردار بیش از مناطق محروم از منابع و اعتبارات استفاده می کنند و  باید به حوزه مناطق کمتر برخوردار نیز توجه داشت.
به گزارش کبنا، مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست نیز گفت: تدوین پایلوت محرومیت‌زدایی دهستان زیلایی می‌تواند مشکلات سایر مناطق محروم استان را برطرف کند.
محنایی با بیان اینکه زیلایی تنها منطقه محروم استان نیست، اظهار کرد: خیلی از مکان‌های دیگر مانند زیلایی را داریم که باید از فرصت‌ها استفاده کرد و توسعه این مناطق را رقم زد.


کد مطلب: 288564

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/288564/۳۷۰-هزار-دختر-محروم-بازمانده-ازدواج-روستاها-۷۰-درصد-مددجویان-کمیته-امداد-زنان-سرپرست-خانوار-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1