تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۲۸۵۰۹۸

نشست ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی در یاسوج با حضور مشاور وزیر (+تصاویر)

۰
کبنا ؛مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عاملی اثرگذار در اعتلای روز افزون انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
به گزارش کبنا، لطف الله ثقفی در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی در یاسوج اظهار داشت: برترین صفت در جامعه، ایثار و شهادت است.
وی افزود: دستگاه‌های متولی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید احساس مسئولیت کنند.
ثقفی بیان کرد: هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ملاقات با ایثارگران و رسیدگی به مشکلات آن‌هاست.
وی عنوان کرد: همچنین توصیه به مدیران در جهت اجرای صحیح قوانین و ضوابط مربوط به ایثارگران است.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران گفت: در زمینه رشد علمی و خدمات دهی به ایثارگران برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.
کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست اظهار داشت: ایثارگرانی که در راستای عظمت ایران اسلامی گام برداشته‌اند، دارای ارزش و اعتبار هستند.
ابراهیم کشاورز با بیان اینکه تا کنون به زوایای پنهان جنگ و شهید توجه نشده است، ابراز داشت: شهادت در مفهوم عام یعنی جان خود را آگاهانه در راه هدف تقدیم کردن، یعنی خدامحوری را بر خود محوری ارجحیت دادن است.
وی افزود: شهادت در تمام ادیان وجود داشته اما در اسلام، شهادت معنای خاصی دارد و بر روی اندیشه شهید بحث می‌کنند.
کشاورز احیاء فرهنگ شهادت را از دستاورهای نهضت عاشورا و شهادت امام حسین «ع» برشمرد و بیان داشت: اگر بخواهیم شهید، شهادت و جامعه  ایثارگری را ترسیم کنیم باید بدانیم که فرهنگ شهادت فقط مختص به اوایل انقلاب و جنگ نبوده است.
وی با بیان اینکه انگیزه و هدف شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس انگیزه مادی نبود، ادامه داد: شهدا نه نان می‌خواستند و نه نام، خانه نشینی و جان دادن در بستر برای آن‌ها ننگ بود آن‌ها رفتند تا اکنون ما در آسایش باشیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایثارگری را هدیه الهی خواند و گفت: خداوند برای این موضوع بهترین بندگان خود را انتخاب کرد.
کشاورز افزود: شهدا و ایثارگران حفظ ارزش‌ها را مد نظر قراردادند و برای دفاع از اندیشه‌های امام حسین «ع» جان خود را فدا کردند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در ادامه با اشاره به افتخارآفرینی رزمندگان استان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گفت: اوج مقاومت و استقامت فرزندان استان در عملیات پد خندق بود که با شجاعت و دلاوری، توانمندی خود را به رخ دشمن تا دندان مسلح کشیدند.
کشاورز روحیه سازش ناپذیری در برابر طاغوت  را یکی از خصوصیات بارز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و افزود: خدامحوری و ولایتمداری در فطرت مردم این استان نهادینه است.
وی اصلاح و سازندگی جامعه را نیازمند ایثارگری دانست و گفت: ایثارگری در هر مرحله ای می‌تواند در بین مرم مؤثر باشد، ایثارگری در خدمت، در تحقق اهدافی که دولت طراحی کرده و همچنین استراتژهای نظام و ایثارگری در حصول درآمدهای مالیاتی.
کشاورز ایجاد هویت را یکی از اهداف ایثارگری در دوران جنگ دانست و افزود: اگر این هدف نبود، به جای مردم عادی باید افراد نظامی در جنگ شرکت می‌کردند و دیگر نیازی به حضور نوجوان ۱۲ ساله در جبهه نبود. وی گفت: دفاع مقدس تفسیر آیه‌های پایداری، منزلت، شجاعت و کرامت بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه برخی از قوانین در خصوص امور ایثارگران ناکارامد هستند، گفت: بعضاً برخی قوانین شاید در حد رفع نیازها اولیه خانواده ایثارگران نباشد اما ایثارگران ما برای مادیات مبارزه نکردند که بخواهند مطالبات حق و حقوق مادی کنند اما لازم هست به این آن‌ها توجه لازم بشود و حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد.
کشاور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را در تمام ابعاد زندگی مردمی ایثارگر توصیف و بیان کرد: افراد امین، توانمند و ایثارگر در این استان وجود دارند که می‌طلبد در قسمت‌های مختلف مدیریتی و معاونت‌های وزارت مربوطه به کار گرفته شوند.  وی با تشریح اقدامات و خدمات ارائه شده به خانواده ایثارگران نیز گفت: آن چیزی که در توان این اداره کل و در حیطه مقررات و قوانین بود در راستای خدمت رسانی و تکریم خانواده ایثارگران انجام شده و اداره کل امور اقتصاد و دارایی اولین دستگاه مجری در زمینه اجرای احکام قانون برنامه ششم و قانون جامع ایثارگران است.
مدیرکل امور اقتصادی و داریی استان اجرای قانون اشتغال جانبازان و فرزندان جانبازان، ماده ۴۸ قانون تنظیم را از دیگر اقدامات انجام شده در جهت بهبود معیشت خانواده ایثارگران برشمرد و افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی تنها دستگاه اجرایی است که در راستای قانون ساماندهی، اقدام به واگذاری ۸ باب منزل مسکونی به جامعه ایثارگران نموده است.
کشاورز منزلت و جایگاه بین المللی ایران را نتیجه ایثار خانواده شهدا و ایثارگران دانست و بیان داشت: در راستای اجرای قانون، با تفسیر مثبت در حد توان و داشته‌های خود جهت کمک به جامعه ایثارگر اقدام شده است.
محمد علی غفاری مدیرکل امورمالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن خیرمقدم به خانوده های ایثارگران در مورد آثار و برکات فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: این فرهنگ شهادت بود که ۸ سال در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادیم و پوزه آنان را به خاک مالیدیم
وی افزود: در زمان طاغوت حق کاپیتولاسیون از ما می‌گرفتند و بعد از انقلاب، ایران اسلامی در جایگاهی است که مردم سایر کشورها در کنار آن احساس آرامش می‌کنند. خاورمیانه را نجات داده، با داعش مبارزه می‌کند و در مقابل آمریکا قاطعانه می‌ایستد.
غفاری در ادامه به ظرفیت‌ها و توانمندی استان اشاره کرد و گفت: این استان در زمینه‌های مختلف مانند تولید نفت، طبیعت چهارفصل، جمعیت جوان و متخصص و تعداد شهید و رزمنده از جمله استان‌های ممتاز بوده اما در عین حال محروم مانده است.
وی مشکل مردم استان را اشتغال اعلام کرد و افزود: این استان از نظر راه و جاده‌های ارتباطی و همچنین تأسیسات زیرساختی ضعیف بوده و بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند.
غفاری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمی قانع و فهیم دانست و ابراز امیدواری کرد حضور مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی در کهگیلویه و بویراحمد مایه خیر و برکت گردد.
حجت الاسلام ثقفی مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی در امور ایثارگران نیز در این دیدار اجرایی نشدن برخی امور را ناشی از ضعف نظام ندانست و گفت: برخی موارد کم کاری‌ها ناشی از روند اجرای قانون است.
وی حمایت‌های وزیر سابق وزارت امور اقتصاد و دارایی از جامعه ایثارگری را قابل تقدیر دانست و افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم نیز در راستای حمایت از جامعه ایثارگری است.
ثقفی افزود: دوست داریم توجه به ایثارگران در حد فیلم، عکس و شعار نباشد اما برخی از ایثارگران بعضاً اقداماتی انجام می‌دهند که قابل حمایت نیست.
وی با بیان اینکه انتظاری که جامعه از ایثارگران دارند از سایر قشرها نیست، اظهار داشت:  ایثارگران به عنوان سمبل فرهنگی در جامعه باید مراقب رفتار خود باشند زیرا ممکن است عمل آن‌ها هر چند از بعد دینی اشکال نداشته باشد اما از نظر عرفی در بین مردم بازخورد بدی داشته باشد.
ثقفی ابراز داشت: ایثارگری پایان نیافته و به جبهه‌های جنگ ختم نمی‌شود و لازم است که ادامه پیدا کند.
وی در مورد برخی اظهار نظرها در جامعه در مورد مصائب خانواده‌های ایثارگران گفت: دلیل اینکه برخی افراد که با اظهارنظرهای ناحق بعضاً موجب ناراحتی جامعه ایثارگر می‌شوند این است که آن‌ها نمی‌توانند مصائب خانواده شهدا و ایثارگران را درک کنند.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران در پایان گفت: آماده‌ایم  که با ضوابط و قانون به صورت جدی امور مربوط به ایثارگران را انجام هیم.
گفتنی است در این دیدار خانم عوض پور مسئول ستاد امور ایثارگران اداره امور اقتصادی و دارایی و آقای طاهرمنش مسئول امور ایثارگران در ادامه کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد به ارائه اهم فعالیت‌های انجام شده در حوزه امور ایثارگران این ادارات و پرداخته و مهم‌ترین خواسته‌های آنان را بیان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1