تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۲۷۵۹۱۴

از چاپ‌های زیرزمینی تا مالیات‌هایی که کمر چاپخانه‌ها را شکسته است

۲
۰
کبنا ؛معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گفت: تداخل صنفی یکی از مشکلات صنعت چاپ در استان است و همچنین افرادی در زیرزمین‌ها کار چاپ را انجام می‌دهند که این نوعی تخلف محسوب می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، قبل از ظهر امروز دومین آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسوولانی استان و ۴۵ مدیر مرکز چاپ استان برگزار شد.
در این آئین رضا خردمند معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه ۴۶ چاپخانه افست و دیجیتال در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۴۲ چاپخانه از اداره کل ارشاد استان مجوز دریافت کرده‌اند و سال گذشته برای ۱۴ چاپخانه دیگر در استان مجوز صادر شد.
خردمند بابیان اینکه تداخل صنفی یکی از مشکلات صنعت چاپ در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، گفت: برخی با چاپ عکس‌های رنگی و کپی رنگی‌ها در امور صنفی چاپ دخالت می‌کنند و همچنین افرادی در زیرزمین‌ها کار چاپ را انجام می‌دهند که این نوعی تخلف محسوب می‌شود.
وی افزود: چاپخانه‌ها در استان ساماندهی و مجوز دار می‌شوند، مدیران صنعت چاپ باید در سامانه اتحادیه صنعت چاپ ثبت‌نام کنند و اتحادیه خود را تشکیل دهند.
به گزارش کبنا، در ادامه هر کدام از صاحبان‌ چاپ‌خانه‌ها مطالبی را ارائه دادند که یکی از مدیران چاپخانه در این آیین نیز گفت: مسئولین استانی باید از چاپخانه‌های استان بازدید و از نزدیک مشکلات این اصناف را مورد بررسی قرار داده‌اند.
مدیر چاپخانه آذین گچساران در این آئین نیز بابیان اینکه مالیات کمر چاپخانه‌های استان را خم کرده است، گفت: مدیران صنعت چاپ همواره درگیر پرداخت مالیات هستند، مگر یک چاپخانه چه اندازه درآمد دارد که باید سالیانه ۸۰ میلیون مالیات پرداخت کنیم.
رضایی مدیر چاپخانه دهدشت نیز در این آئین، اظهار کرد: سقف صدور مجوز به چاپخانه‌ها در استان یک معضل است، در شهر دهدشت با این تعداد کم‌جمعیت، ۱۰ چاپخانه وجود دارد.
وی اظهار کرد: سقف صدور مجوز به چاپخانه‌ها باید ساماندهی شود، متأسفانه هیچ سقف مشخصی برای صدور مجوز در استان وجود ندارد و هرساله به این میزان اضافه می‌شود.
رضایی افزود: شغل صنعت چاپ یک شغل سرطانی، و یکی از سخت‌ترین شغل‌ها در جامعه است که متأسفانه تبصره خاصی برای پرداخت بیمه مدیران صنعت چاپ در  صنعت بیمه وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد همیشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
چرا یکی از عزیزان دوست داره تو عکس ها باشه؟؟؟ فعلا اسمش را نمیاریم اما خودش میدونه منظور کیه. تراخدا کمتر بیا تو تصاویر
همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دفتردار مدرسه ما اینجا چکار میکنه
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1