تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۲۷۴۸۶۹

همکاری اصناف در جلوگیری از منکرات در بازار یاسوج / دستگیری ۲ سوداگر مرگ در یاسوج / فعالیت مجدد معدن فسفات چرام

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
ضرورت برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف در استان تاکید کرد و گفت: باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در بازار برای اصناف تبیین شود.
حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده در نشست مدیران و اعضای اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با مسوولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجباتیست که به نظر می‌رسد امروزه کمتر به آن توجه می‌شود.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد احیا و اجرای این امر مهم الهی را وظیفه‌ای همگانی دانست و از همه کسانی که در این راه کمک و همکاری دارند تقدیر کرد.
وی بازاریان و اصناف را یکی از عوامل موثر در فرهنگ‌سازی و توسعه این فرهنگ بیان کرد و یادآور شد: اگر مغازه‌داران بدانند باید چه نوع پوشاکی را وارد کرده و به مردم عرضه کنند بیشتر مشکلات رفع خواهد شد.
این مسوول با اشاره به پوشش نامناسب برخی از زنان، دختران و مردان در جامعه امروز، گفت: باید با آموزش و اطلاع‌رسانی سعی کنیم از ورود و توسعه چنین پوشش‌های پیشگیری شود.
فتاح‌زاده برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بازاریان و اصناف را از راهکارهای موثر در رفع این مشکل عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف در استان، گفت: باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در بازار به درستی برای اصناف تبیین شود.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه برخی احیا و اجرای این امر مهم را تنها مربوط به حوزه حجاب و عفاف می‌دانند، خاطرنشان کرد: در حالی که امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه پوشاک نامناسب و مزین به نماد غربی را شامل می‌‌شود.
فتاح‌زاده، ادامه داد: پوشش‌های نامناسب، عرضه مانتوهای جلوباز، ساپورت و عرضه کالاهای قاچاق از دیگر موارد تحت پوشش امر به معروف و نهی از منکر است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و تبیین این موارد می‌توان اصناف را در این زمینه توجیه کرد.
 
آماده‌سازی و فضاسازی بازار برای ایام محرم و عاشورا
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توجه، آماده‌سازی و فضاسازی بازار و فضای شهر برای ایام محرم و عاشورا تاکید کرد.
فتاح محمدی اظهار کرد: ایام محرم امسال همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت این ایام، گفت: باید فضا را به گونه‌ای آماده کنیم که بوی دفاع مقدس و عاشورا را بگیرد.
وی با بیان اینکه نهضت عاشورا بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر تاریخ است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید به درستی برای مردم و نسل جدید تبیین شود.
این مسوول امر به معروف و نهی از منکر را از موارد مهم و مورد توجه در دنیای کنونی عنوان کرد و بیان داشت: باید با همکاری همه اقشار، مسوولان و دستگاه‌ها این امر مهم را در جامعه احیا و اجرا کرد.
محمدی بر توجه، آماده‌سازی و فضاسازی بازار و فضای شهر برای ایام محرم و عاشورا تاکید کرد و افزود: اصناف یکی از عوامل اثرگذار در این حوزه است و باید در خصوص متناسب‌سازی فضای بازار در این ایام همکاری لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیاه‌پوش کردن میادین و معابر از اقداماتیست که هر ساله در این ایام انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: فضای بازار و پوشاک نیز باید متناسب با این ایام تغییر کند.
وی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس نماد ایثار، رشادت، از خودگذشتگی و شهامت مردانیست که جان خود را فدای امنیت و آرامش امروز ما کردند.
این مسوول، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی هدفمند و اثربخش گامی موثر در راستای تبیین ارزش‌های نظام و دفاع مقدس در این ایام برداریم.
محمدی دفاع مقدس را برگرفته از نهضت عاشورای حسینی دانست و گفت: باید چنین فرهنگ‌هایی به درستی برای نسل جوان تبیین شده و در جامعه نهادینه شود.
ضرورت توسعه و ترویج بازار اسلامی
ضرورت توسعه و ترویج بازار اسلامی و همکاری همه اصناف در راستای ترویج معروفات و پیشگیری از منکرات در بازار از مهم‌ترین موارد مورد تاکید نشست مدیران و اعضای اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد بود.
فتاح محمدی در این نشست وجود بازار اسلامی را از موارد مهم و مورد توجه عنوان کرد و بیان داشت: باید همه صنوف در راستای توسعه و ترویج معروفات همکاری لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توجه و تلاش برای احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط همه مردم، افزود: اصناف و مغازه‌داران یکی از عوامل موثر در توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هستند.
وی، گفت: اگر همه صنوف و اتحادیه‌ها دست به دست هم دهند می‌توانیم شاهد وجود بازاری اسلامی باشیم که تحقق این امر نیازمند برگزاری نشست‌هایی با حضور مسوولان این حوزه و پیگیری موضوعات مورد نظر است.
ضرورت برگزاری نمایشگاهی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کهگیلویه و بویراحمد
عبدالصفا نجاتی نیز در این نشست با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات مهم و مورد نیاز جامعه امروز است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید برای عملیاتی کردن این فریضتین الهی همکاری لازم را داشته باشند.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت برگزاری نمایشگاهی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در استان تاکید کرد و گفت: اگر نمایشگاهی با این موضوع در سطح استان برگزار شود می‌تواند در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این امر در جامعه موثر باشد.
وی، تصریح کرد: باید دقت داشته باشیم که برگزاری چنین نمایشگاهی باید با هدف توسعه و ترویج معروفات و پیشگیری و کاهش منکرات در سطح استان باشد و بر اساس این هدف اقدام کرد.
این مسوول با اشاره به نقش موثر اصناف در توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: باید از این ظرفیت در راستای تحقق این هدف کمک گرفت.
نجاتی، خاطرنشان کرد: اگر همه مغازه‌داران برای نهادینه کردن این فرهنگ همکاری و مشارکت داشته و سعی کنند بازار را به سمت بازار اسلامی سوق دهند، شاهد تحولی چشمگیر در این حوزه خواهیم بود.
ضرورت توسعه و ترویج بازار اسلامی و همکاری همه اصناف در راستای ترویج معروفات و پیشگیری از منکرات در بازار از مهم‌ترین موارد مورد تاکید نشست مدیران و اعضای اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد بود.
 
منفعت غرب در بی‌ثباتی کشورهای جهان سوم و شرق است
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منفعت غرب در بی‌ثباتی کشورهای جهان سوم و شرق است،گفت: آنها همواره بی‌ثباتی را برای این کشورها خواسته‌اند.
سردار یدالله بوعلی ‌در آیین اختتامیه دوره خط امام دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک فرد می‌تواند یک دانشگاه را تحت تاثیر صحبت خود قرار دهد و به نوعی همه را همراه خود قرار دهد، اظهار داشت: در هر جایی یک حرکتی انجام بشود معمولا یک اتاق فکر محدود، مشخص و منسجم آن جریان را مدیریت می‌کند و باید دقت کرد که چه موضوعی و به چه نحوی طرح می‌شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیچ گاه نباید فکر کنیم که دشمنی غرب و آمریکا و به ویژه صهیونیسم تنها متوجه ما‌ست، تصریح کرد: اساسا آنچه که مشخص است این است که آنها با تمدن شرق مشکل دارند البته در بعضی از جاها مثل ایران اختلاف و مشکل ایدئولوژیک جدی و عمیق است و در جایی دیگر سطحی است.
وی با تاکید بر اینکه غرب به دنبال تغییر فرهنگی و ایجاد یک حاکمیت مطیع در شرق است، عنوان کرد: غرب ذهنیت غلط و اشتباه در خصوص کشورهای جهان سوم دارد و اینطور طرح می‌کند که کشورهای جهان سوم همچون دانش آموزان استثنایی و عقب مانده می‌مانند که باید علاوه بر آموزش به آنها، کنترل نیز بشوند.
بوعلی با بیان اینکه منفعت غرب در بی‌ثباتی کشورهای جهان سوم و شرق است، تصریح کرد: آنها همواره بی‌ثباتی را برای این کشورها خواسته‌اند و کودتا در ترکیه، یا اتفاقات پاکستان و تشکیل گروه‌های تکفیری همه در ادامه همین منفعت‌طلبی‌ها بوده است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، ایران را به دلیل اینکه همواره مدافع حق‌گویی و مدافع مظلومان بوده ‌بزرگ‌ترین مزاحم غرب و آمریکا دانست‌ و افزود: با توجه به همه این موارد باید خیلی فراتر از مرزها را دید اما متاسفانه بعضی از آقایان خواب هستند و اتفاقات بیرون از مرزها را نمی‌بینند.
وی تاکید کرد: باید پرسید غرب چه گلی به سر کشورهایی زده است که در طول این سال‌ها به آنها هجوم برده و آنها را به بهانه‌های مختلف اشغال کرده ‌که حالا بخواهد آن گل را به سر ما بزند.
دو سوداگر مرگ با ۸ کیلوگرم شیشه در یاسوج دستگیر شدند‌
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲ قاچاقچی مواد مخدر با ۸ کیلوگرم شیشه دستگیر شد.
سرهنگ سعید بالش‌زر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی استان، به یکدستگاه خودروی سواری با دو سرنشین مشکوک و خودروی مورد نظر را جهت بررسی متوقف کردند.
وی عنوان کرد: راننده خودرو که قصد فرار از دست ماموران پلیس را داشته با هوشیاری و سرعت عمل ماموران، موفق به فرار نشد و عوامل پلیس با استفاده از تجربیات فنی و تخصصی خود در بررسی از این خودرو مقدار هشت کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع "شیشه" که به طور ماهرانه در این خودرو جاسازی شده بود را کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این رابطه راننده خودرو و سرنشین آن به هویت‌های مشخص دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
بالش‌زر ابراز کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده و برخورد با خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی توسط افراد متخلف، قانون‌گریز و قانون‌شکن، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته تا نسبت به شناسایی جرم، دستگیری مجرمان و متخلفان و پاکسازی محلات اقدام شود.
 
فعالیت مجدد معدن فسفات چرام
معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب مجددا وارد چرخه فعالیت می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: در سفر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان در هفته دولت و در بازدید از شهرستان چرام مقرر شد، فعالیت معدن فسفات شهرستان چرام و بوکسیت سرفاریاب با مباشرت ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) آغاز شود.
محنایی افزود: روند اجرای معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب دارای فراز و نشیب‌های طولانی بوده که امیدواریم با ورود ایمیدرو این مشکل چند ساله برطرف شود.
به گفته وی، ایمیدرو شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: در سفر شریعتمداری به شهرستان کهگیلویه برلزوم تسریع در تامین مالی پتروشیمی دهدشت از طریق بانک سپه کشور تاکید شد.
مجید محنائی افزود: همچنین مقرر شد، تقاضای فوری بخش ارزی از طریق صندوق توسعه ملی انجام و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به موازات اجرای طرح پتروشیمی دهدشت مقدمات ایجاد طرحهای صنایع پایین دستی این پتروشیمی فراهم شود.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: در ادامه سفر شریعتمداری مسائل و مشکلات سیمان سپوی دهدشت هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مقرر شد بین مدیریت شرکت سیمان سپو و فاینانس چینی براساس قرارداد ۸۵ درصد سهم فایناس و ۱۵ درصد سهم شرکت سیمان و پذیرش عاملیت اعطاء تسهیلات ریالی توسط بانک ملی ایران انجام و پس از ارائه درخواست نیاز ارزی توسط شرکت سیمان سپو، وزارت صنعت، معدن و تجارت مساعدت لازم را انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
1