کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری اصناف در جلوگیری از منکرات در بازار یاسوج / دستگیری ۲ سوداگر مرگ در یاسوج / فعالیت مجدد معدن فسفات چرام

23 شهريور 1396 ساعت 22:09


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
ضرورت برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف در استان تاکید کرد و گفت: باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در بازار برای اصناف تبیین شود.
حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده در نشست مدیران و اعضای اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با مسوولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجباتیست که به نظر می‌رسد امروزه کمتر به آن توجه می‌شود.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد احیا و اجرای این امر مهم الهی را وظیفه‌ای همگانی دانست و از همه کسانی که در این راه کمک و همکاری دارند تقدیر کرد.
وی بازاریان و اصناف را یکی از عوامل موثر در فرهنگ‌سازی و توسعه این فرهنگ بیان کرد و یادآور شد: اگر مغازه‌داران بدانند باید چه نوع پوشاکی را وارد کرده و به مردم عرضه کنند بیشتر مشکلات رفع خواهد شد.
این مسوول با اشاره به پوشش نامناسب برخی از زنان، دختران و مردان در جامعه امروز، گفت: باید با آموزش و اطلاع‌رسانی سعی کنیم از ورود و توسعه چنین پوشش‌های پیشگیری شود.
فتاح‌زاده برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بازاریان و اصناف را از راهکارهای موثر در رفع این مشکل عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف در استان، گفت: باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در بازار به درستی برای اصناف تبیین شود.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه برخی احیا و اجرای این امر مهم را تنها مربوط به حوزه حجاب و عفاف می‌دانند، خاطرنشان کرد: در حالی که امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه پوشاک نامناسب و مزین به نماد غربی را شامل می‌‌شود.
فتاح‌زاده، ادامه داد: پوشش‌های نامناسب، عرضه مانتوهای جلوباز، ساپورت و عرضه کالاهای قاچاق از دیگر موارد تحت پوشش امر به معروف و نهی از منکر است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و تبیین این موارد می‌توان اصناف را در این زمینه توجیه کرد.
 
آماده‌سازی و فضاسازی بازار برای ایام محرم و عاشورا
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توجه، آماده‌سازی و فضاسازی بازار و فضای شهر برای ایام محرم و عاشورا تاکید کرد.
فتاح محمدی اظهار کرد: ایام محرم امسال همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت این ایام، گفت: باید فضا را به گونه‌ای آماده کنیم که بوی دفاع مقدس و عاشورا را بگیرد.
وی با بیان اینکه نهضت عاشورا بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر تاریخ است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید به درستی برای مردم و نسل جدید تبیین شود.
این مسوول امر به معروف و نهی از منکر را از موارد مهم و مورد توجه در دنیای کنونی عنوان کرد و بیان داشت: باید با همکاری همه اقشار، مسوولان و دستگاه‌ها این امر مهم را در جامعه احیا و اجرا کرد.
محمدی بر توجه، آماده‌سازی و فضاسازی بازار و فضای شهر برای ایام محرم و عاشورا تاکید کرد و افزود: اصناف یکی از عوامل اثرگذار در این حوزه است و باید در خصوص متناسب‌سازی فضای بازار در این ایام همکاری لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیاه‌پوش کردن میادین و معابر از اقداماتیست که هر ساله در این ایام انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: فضای بازار و پوشاک نیز باید متناسب با این ایام تغییر کند.
وی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس نماد ایثار، رشادت، از خودگذشتگی و شهامت مردانیست که جان خود را فدای امنیت و آرامش امروز ما کردند.
این مسوول، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی هدفمند و اثربخش گامی موثر در راستای تبیین ارزش‌های نظام و دفاع مقدس در این ایام برداریم.
محمدی دفاع مقدس را برگرفته از نهضت عاشورای حسینی دانست و گفت: باید چنین فرهنگ‌هایی به درستی برای نسل جوان تبیین شده و در جامعه نهادینه شود.
ضرورت توسعه و ترویج بازار اسلامی
ضرورت توسعه و ترویج بازار اسلامی و همکاری همه اصناف در راستای ترویج معروفات و پیشگیری از منکرات در بازار از مهم‌ترین موارد مورد تاکید نشست مدیران و اعضای اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد بود.
فتاح محمدی در این نشست وجود بازار اسلامی را از موارد مهم و مورد توجه عنوان کرد و بیان داشت: باید همه صنوف در راستای توسعه و ترویج معروفات همکاری لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توجه و تلاش برای احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط همه مردم، افزود: اصناف و مغازه‌داران یکی از عوامل موثر در توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هستند.
وی، گفت: اگر همه صنوف و اتحادیه‌ها دست به دست هم دهند می‌توانیم شاهد وجود بازاری اسلامی باشیم که تحقق این امر نیازمند برگزاری نشست‌هایی با حضور مسوولان این حوزه و پیگیری موضوعات مورد نظر است.
ضرورت برگزاری نمایشگاهی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کهگیلویه و بویراحمد
عبدالصفا نجاتی نیز در این نشست با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات مهم و مورد نیاز جامعه امروز است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید برای عملیاتی کردن این فریضتین الهی همکاری لازم را داشته باشند.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت برگزاری نمایشگاهی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در استان تاکید کرد و گفت: اگر نمایشگاهی با این موضوع در سطح استان برگزار شود می‌تواند در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این امر در جامعه موثر باشد.
وی، تصریح کرد: باید دقت داشته باشیم که برگزاری چنین نمایشگاهی باید با هدف توسعه و ترویج معروفات و پیشگیری و کاهش منکرات در سطح استان باشد و بر اساس این هدف اقدام کرد.
این مسوول با اشاره به نقش موثر اصناف در توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: باید از این ظرفیت در راستای تحقق این هدف کمک گرفت.
نجاتی، خاطرنشان کرد: اگر همه مغازه‌داران برای نهادینه کردن این فرهنگ همکاری و مشارکت داشته و سعی کنند بازار را به سمت بازار اسلامی سوق دهند، شاهد تحولی چشمگیر در این حوزه خواهیم بود.
ضرورت توسعه و ترویج بازار اسلامی و همکاری همه اصناف در راستای ترویج معروفات و پیشگیری از منکرات در بازار از مهم‌ترین موارد مورد تاکید نشست مدیران و اعضای اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد بود.
 
منفعت غرب در بی‌ثباتی کشورهای جهان سوم و شرق است
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منفعت غرب در بی‌ثباتی کشورهای جهان سوم و شرق است،گفت: آنها همواره بی‌ثباتی را برای این کشورها خواسته‌اند.
سردار یدالله بوعلی ‌در آیین اختتامیه دوره خط امام دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک فرد می‌تواند یک دانشگاه را تحت تاثیر صحبت خود قرار دهد و به نوعی همه را همراه خود قرار دهد، اظهار داشت: در هر جایی یک حرکتی انجام بشود معمولا یک اتاق فکر محدود، مشخص و منسجم آن جریان را مدیریت می‌کند و باید دقت کرد که چه موضوعی و به چه نحوی طرح می‌شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیچ گاه نباید فکر کنیم که دشمنی غرب و آمریکا و به ویژه صهیونیسم تنها متوجه ما‌ست، تصریح کرد: اساسا آنچه که مشخص است این است که آنها با تمدن شرق مشکل دارند البته در بعضی از جاها مثل ایران اختلاف و مشکل ایدئولوژیک جدی و عمیق است و در جایی دیگر سطحی است.
وی با تاکید بر اینکه غرب به دنبال تغییر فرهنگی و ایجاد یک حاکمیت مطیع در شرق است، عنوان کرد: غرب ذهنیت غلط و اشتباه در خصوص کشورهای جهان سوم دارد و اینطور طرح می‌کند که کشورهای جهان سوم همچون دانش آموزان استثنایی و عقب مانده می‌مانند که باید علاوه بر آموزش به آنها، کنترل نیز بشوند.
بوعلی با بیان اینکه منفعت غرب در بی‌ثباتی کشورهای جهان سوم و شرق است، تصریح کرد: آنها همواره بی‌ثباتی را برای این کشورها خواسته‌اند و کودتا در ترکیه، یا اتفاقات پاکستان و تشکیل گروه‌های تکفیری همه در ادامه همین منفعت‌طلبی‌ها بوده است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، ایران را به دلیل اینکه همواره مدافع حق‌گویی و مدافع مظلومان بوده ‌بزرگ‌ترین مزاحم غرب و آمریکا دانست‌ و افزود: با توجه به همه این موارد باید خیلی فراتر از مرزها را دید اما متاسفانه بعضی از آقایان خواب هستند و اتفاقات بیرون از مرزها را نمی‌بینند.
وی تاکید کرد: باید پرسید غرب چه گلی به سر کشورهایی زده است که در طول این سال‌ها به آنها هجوم برده و آنها را به بهانه‌های مختلف اشغال کرده ‌که حالا بخواهد آن گل را به سر ما بزند.
دو سوداگر مرگ با ۸ کیلوگرم شیشه در یاسوج دستگیر شدند‌
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲ قاچاقچی مواد مخدر با ۸ کیلوگرم شیشه دستگیر شد.
سرهنگ سعید بالش‌زر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی استان، به یکدستگاه خودروی سواری با دو سرنشین مشکوک و خودروی مورد نظر را جهت بررسی متوقف کردند.
وی عنوان کرد: راننده خودرو که قصد فرار از دست ماموران پلیس را داشته با هوشیاری و سرعت عمل ماموران، موفق به فرار نشد و عوامل پلیس با استفاده از تجربیات فنی و تخصصی خود در بررسی از این خودرو مقدار هشت کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع "شیشه" که به طور ماهرانه در این خودرو جاسازی شده بود را کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این رابطه راننده خودرو و سرنشین آن به هویت‌های مشخص دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
بالش‌زر ابراز کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده و برخورد با خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی توسط افراد متخلف، قانون‌گریز و قانون‌شکن، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته تا نسبت به شناسایی جرم، دستگیری مجرمان و متخلفان و پاکسازی محلات اقدام شود.
 
فعالیت مجدد معدن فسفات چرام
معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب مجددا وارد چرخه فعالیت می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: در سفر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان در هفته دولت و در بازدید از شهرستان چرام مقرر شد، فعالیت معدن فسفات شهرستان چرام و بوکسیت سرفاریاب با مباشرت ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) آغاز شود.
محنایی افزود: روند اجرای معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب دارای فراز و نشیب‌های طولانی بوده که امیدواریم با ورود ایمیدرو این مشکل چند ساله برطرف شود.
به گفته وی، ایمیدرو شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: در سفر شریعتمداری به شهرستان کهگیلویه برلزوم تسریع در تامین مالی پتروشیمی دهدشت از طریق بانک سپه کشور تاکید شد.
مجید محنائی افزود: همچنین مقرر شد، تقاضای فوری بخش ارزی از طریق صندوق توسعه ملی انجام و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به موازات اجرای طرح پتروشیمی دهدشت مقدمات ایجاد طرحهای صنایع پایین دستی این پتروشیمی فراهم شود.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: در ادامه سفر شریعتمداری مسائل و مشکلات سیمان سپوی دهدشت هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مقرر شد بین مدیریت شرکت سیمان سپو و فاینانس چینی براساس قرارداد ۸۵ درصد سهم فایناس و ۱۵ درصد سهم شرکت سیمان و پذیرش عاملیت اعطاء تسهیلات ریالی توسط بانک ملی ایران انجام و پس از ارائه درخواست نیاز ارزی توسط شرکت سیمان سپو، وزارت صنعت، معدن و تجارت مساعدت لازم را انجام دهد.


کد مطلب: 274869

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/274869/همکاری-اصناف-جلوگیری-منکرات-بازار-یاسوج-دستگیری-۲-سوداگر-مرگ-فعالیت-مجدد-معدن-فسفات-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1