تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۲۷۳۵۴۰

خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد/
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی وحدانی فر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بخش کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و تبریک به مناسبت عید غدیر گفت؛ متقین کسان‌اند که گفتارشان و زبان امربه‌معروف و نهی از منکرشان بلیغ باشد زیرا با مرز گفتن و نگفتن در شئون اسلامی کاملاً واقف‌اند
وحدانی فر با تبریک عید غدیر گفت؛ کلیدواژه ولایت بعد از نبی آخرین فرستاده نبوت تنها در مقام علی علیه‌السلام سنخیت دارد و عقل سلیم حکم می‌کند پیغمبر خاتم واقعه مهم غدیر را برای اثبات جانشینی خود رقم زد نه اینکه عده‌ای بگویند دوست پیغمبر معرفی شد که این قضیه اصلاً باعقل سلیم جور درنمی‌آید.
امام‌جمعه کبگیان با تأسی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت؛ خروجی این دیدار ترسیم فضای حراست از فرهنگ و اقتصاد ایران عزیز در به‌کارگیری جوانان فهیم و انقلابی در شاکله نظام با توصیه معظم له به مسئولان امراست
وحدانی فر مهم‌ترین نکات این دیدار را به‌کارگیری جوانان مؤمن و متکی به خداوند سبحان با توجه مرزبندی بدون جناحی در پست خدمتگزاری در آینده مسئولانی دلسوز و انقلابی تحویل جامعه خواهد داد
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به شکست محاصره دیرالزور گفت؛ ناچار شدن پس‌مانده داعش در رهاسازی مرز ترکیه و عراق سوریه و دل‌خوش کردن به گریختن از مرز اردن به معنای شکست پرچم‌داران اسلام آمریکائی است
دکتر وحدانی فر با اشاره حادثه یازده سپتامبر گفت؛ آمریکائی که در بحث امنیت و حراست از قدیر بودن خود در جهان حرف میزند چطور گذاشت ساختمان‌های دوقلویش منهدم شود؟
وی خطاب به خوی فریبکارانه آمریکا و نقوش شومش گفت؛ اگر آمریکا به بهانه حمله به افغانستان، و متعاقباً عراق این سیا بازی را طراحی و اجرا نکرده پس چرا در روز حادثه اکثر کارمندان تبعه آنان در ساختمان‌ها مرخصی و تمام کشته‌شدگانش غیر آمریکائی بودند؟ و مگر ملاعمر تحصیل‌کرده و آموزش‌دیده آنان در پاکستان نبود
وی خطاب به صاحبان بیت‌الله احرام گفت؛ واژه خائن الحرمین بجای خادم‌الحرمین برازنده نامتان باد که در میانمار ۱۵۰ هزار تن از برادر و خواهرانتان را زنده‌زنده در دریا دست‌وپابسته غرق و در آتش می‌سوزانند و شما در سکوت محض خم به ابرو نمی‌آورید
این خطیب جمعه با تشکر از حمایت‌های دلسوزانه جمهوری اسلامی ایران در اعلام آمادگی کمک به همنوعان خود گفت؛ زمانی که هیلاری کلینتون در میانمار خواهان ساخت پایگاه نظامی شد و شرط ساخت آن با دستور قتل‌عام مسلمانان توسط اقلیت بوداهای افراطی کلید خورد چرا تمام کشورها فروش اسلحه و مهمات به بودائی‌ها را تحریم کردند ولی رژیم کودک کش اسرائیل علاوه بر فروش اسلحه اضافه با تسلیحات خطرناک در اختیارشان قرار می‌دهد
امام‌جمعه کبگیان گفت؛ آیا اگر قضیه بالا عکس بود و وضعیت کنونی بر اسرائیل حاکم بود جامعه جهانی سکوت می‌کرد؟ و آیا این نسل‌کشی مسلمانان طراحی یهودیت معنادار نیست؟
این خطیب جمعه درباره تودیع معارفه فرماندهی حوزه انتظامی کبگیان با تشکر از زحمات فرماندهی پیشین این حوزه گفت؛ جناب سروان دستمرد با سه سال خدمت صادقانه در زمره فرماندهانی بود که صادقانه بی‌تعارف درنهایت عدالت امنیت حاکم در بخش را تثبیت کرد و امیدواریم روزی در موقع رفتن فرمانده جدید ازایشان هم نظیر آقای دستمرد در اعمال به عمل تمجید و تعریف کنیم.
امام جمعه یاسوج: دیوانه‌ای ثروتمند بر امریکا حکومت می‌کند 
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های این هفته و با تبریک ولادت امام موسی بن جعفر(ع) به موضوع کشتار مردم و مسلمانان میانمار به وسیله ارتش بودایی اشاره کرد و گفت: به همراه آن؛ کشتار زجرآور مردم یمن را در پیش چشم مدعیان حقوق بشر داریم.

وی به جمله‌ای از مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی اشاره کرد و گفت: حرف رئیس سازمان ملل آن قدر بی‌ارزش است که هیچ کس به آن گوش نمی‌دهد چرا که این قدر جنایت در دنیا می شود و کک این آقایان نمیگزد.

امام جمعه یاسوج به رفتارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا اشاره کرد و گفت: دیوانه‌ای ثروتمند بر امریکا حکومت می‌کند و این روزها می‌بینیم که چگونه کره شمالی در مقابل آن‌ها ایستاده است و همانند پشه‌ای که فیل را از پا در می‌آورد در مقابل آن‌ها ایستاده و کار مردانه‌ای انجام می‌دهد.

حسینی در بخشی دیگر از اظهارات خود افزود: کشتار مسلمانان در این کشورها دل خونی برای همه مسلمانان است که یک میلیارد و اندی مسلمان و بیش از ۶۰ کشور مسلمان جهان باید از خود حرکتی نشان دهند تا این گونه مسلمانان سلاخی نشوند.

وی به عید غدیر خم اشاره کرد و با بیان مشخصاتی از محل واقعه غدیر به جانشینی حضرت علی(ع) به جای پیامبر اشاره کرد و گفت: غدیر آرزوی تمام انبیا از آدم تا خاتم بوده و غدیر به نام حکومت الهی و عدالت علوی است.

امام جمعه یاسوج افزود: مردم باید غدیر را گرامی داشته و حاکمان آن را الگو قرار دهند تا مردم طعم حکومت الهی و عدالت علوی را بچشند.

امام جمعه چرام:نسل کشی مسلمانان در میانمار بسیار دردآور است
 حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام، ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به واقعه غدیر، اظهار کرد: غدیر در واقع یک فرهنگ بوده و پیوند ولایت و نبوت در این روز گره خورده است.

امام جمعه چرام، اضافه کرد: اگر ولایت امام علی (ع) اعلام نمی‌شد، نبوت انبیا الهی فایده‌ای بر آن مترتب نبود و استمرار راه انبیا الهی به ویژه رسول خدا (ص) به وسیله خلافت و ولایت امام علی (ع) بود.

وی با ذکر اشعاری از مولانا، عنوان داشت: هر چند شخصیت امام قابل درک نیست اما برای اندک معرفتی ناچاریم به سخنان بزرگانی که می‌شناسیم استناد کنیم.

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی و عبادی این هفته با اشاره به حادثه میانمار و با بیان اینکه مسلمانان میانمار را به جرم مسلمان بودن می‌کشند، گفت: جنایاتی در حق این عزیزان صورت می‌گیرد که از جنایات داعش بدتر است، آنها را خفه می‌کنند و می‌سوزانند.

حجت‌الاسلام افشار، ادامه داد: خانه‌های مسلمانان را آتش می‌زنند اما مدعیان آزادی و حقوق بشر در دنیا سکوت کرده‌اند.

وی با تاکید بر این مطلب که کوچ اجباری و نسل کشی مسلمانان میانمار روح هر انسان آزاده‌ای را متالم می‌سازد، گفت: سازمان ملل مثل همیشه در برخورد با حقوق بشر استاندارد دوگانه دارد و با بی‌تفاوتی نظاره‌گر این کشتار عجیب مسمانان است.

افشار، تصریح کرد: بودائیان افراطی با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل با بی‌رحمی تمام، حتی به پیران و خردسال رحم نمی‌کنند.

امام جمعه چرام، ابراز کرد: حدود ۷۰ سال از جنگ جهانی دوم می‌گذرد و هر ساله برای قربانیان ادعایی هولوکاست، در غرب مراسم یادبود می‌گیرند اما کشورهای غربی دولت غرب‌گرای میانمار را حمایت می‌کنند و در این قضیه یک آه هم نگفتند.

مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام، خاطرنشان کرد: آنچه نقل کرده‌اند، رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی رژیم میانمار به شمار می‌آید و در قالب قراردادهای نظامی سلاح در اختیار جلادان بودایی قرار می‌دهد.

وی، افزود: سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان نباید سکوت کنند، کشورهای مسلمان در صورت همدلی می‌توانند فشارهای سیاسی و اقتصادی بر دولت میانمار بیاورند تا جلوی این نسل کشی و کوچ اجباری گرفته شود و تسکین آلامی بر دردهای همه مسلمانان جهان باشد.

امام جمعه دهدشت:غم‌انگیزتر از این فاجعه میانمار ،سکوت مجامع بین‌المللی است.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: همان طور که نماز ارکانی دارد و اگر هر رکن عمداً یا سهواً ترک شود نماز باطل می‌شود دین هم ارکانی دارد که ترک آن سبب بطلان دین می‌شود.

امام جمعه دهدشت، افزود: ولایت و امامت از ارکان دین است و وظیفه ما همان چیزی است پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر خم فرمودند« حاضران به غائبان اعلام کنند.»

وی، با بیان اینکه امروز در فضای مجازی تلاش می‌کنند جریان ولایت منسوخ شود و اعتقاد به ارزش‌های دینی از بین برود، تصریح کرد:جریان ولایت باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود.

حسینی پیروزی جبهه مقاومت را حاصل خون شهیدان مدافع حرم و شهیدانی همچون «حججی» دانست و گفت: به کمک ایران و ایثارگری بسیجیان و پاسداران جان باخته اسلام و اهل بیت، داعش دارد برچیده می‌شود.

وی، افزود: اگر ایران نبود قطعاً داعش امروز در بغداد خیمه می‌زد و کشتار بیرحمانه خود را ادامه می‌داد.

حسینی، بیان کرد: نابودی داعش در سوریه به برکت خون پاک بسیجیان و شهیدان مقاومت است که رفتند از ناموس و کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه برخی باید بفهمند اگر بسیجیان و پاسداران ما در سوریه نمی‌جنگیدند داعش در کشور ما کشتار می‌کرد، گفت: ما به شهدای مدافع حرم افتخار می‌کنیم و دشمن هم اقتدار و شکوه ما را می‌بیند.

حسینی، در ادامه به کشتار بیرحمانه،اسفبار و اشکبار مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: غم‌انگیزتر از این فاجعه سکوت مجامع بین‌المللی است.

وی، افزود: آمریکا و مدافعان حقوق بشر کجایند؟ نه تنها محکوم نمی‌کنند بلکه به مسؤولان میانمار جایزه صلح می‌دهند! سازمان ملل کجاست؟

امام جمعه گچساران:مجامع بین‌الملل در مقابل فجایع میانمار لال شده‌اند
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران با دعوت مومنین به رعایت تقوای الهی و با اشاره به روز عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: در شب و روز عید غدیر وسعت در خانه، خوش اخلاقی با اهل خانواده، دستگیری از مستمندان و کمک به فقرا بسیار سفارش شده است.

امام جمعه گچساران، ادامه داد: توصیه می‌شود هر شخص در هر مکان و جایگاهی در نظام اسلامی خدمت می‌کند با تقوا بوده و ملاک  و الگوی کار خود را الگوی حکومتی امیرالمومنین (ع) قرار داده و کار خود را تقوا قرار دهد تا در راستای سمت و سیره این امام همام گام بردارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های عید غدیر، گفت: باید جشن‌هایی برگزار کنیم که به سمت امیرالمومنین (ع) باشد و توجه داشته باشیم که همه مردم مسوول هستند و نباید اجازه داد که کنسرتی نامناسب و بر خلاف مسیر این امام بزرگ در شهر ما اجرا شود.

حجازی در ادامه به قیام ۱۷ شهریور ۵۷ اشاره کرد و افزود: این روز به نام جمعه خونین نام گرفته چون جمع زیادی از مردم بی دفاع توسط رژیم منحوس ستمشاهی به شهادت رسیدند و در این روز حمام خون به راه افتاد ضمن اینکه باید بدانیم این حمام خون به راه افتاد تا سبک و سیاق حکومت علوی شود.

امام جمعه گچساران روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی را از دیگر مناسبت‌های مورد توجه در این روز عنوان کرد و بیان داشت: باید از همه کسانی که در راه مبارزه و ریشه‌کن با بی‌سوادی تلاش و خدمت می‌کنند تقدیر کرد.

وی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم میانمار، گفت: میانمار کشوریست که اغلب مردمش بودایی بوده و مدتها رهبر کنونی‌شان در حصر و زندان بوده است و به اصطلاح مبارز می‌کرد و معتقد بود که انسان باید آزاد باشد که به هر حال به هر دلیلی موفق هم شد و جایزه صلح نوبل را هم گرفت.

این مسوول، افزود: الان در کشوری که این موجود رهبرش است بسیار وحشیانه‌تر از هر حیوان درنده‌ای با مسلمین برخورد می‌کنند و قتل‌عام جمعیتی و صدها نفری راه می‌اندازند.

حجازی، تصریح کرد: در دنیا انجمن‌های حمایت از حیوانات تشکیل شد و برخی حیوانات مانند سگ و الاغ حمایت می‌کنند اما امروز مجامع بین‌الملل لال شده‌ و نفس نمی‌کشند که به چه دلیلی جمعیت زیادی از مسلمانان جهان به خاک و خون کشیده می‌شوند.

امام جمعه گچساران، خاطرنشان کرد: باید جهان بشریت و مدعیان حقوق بشر از خواب غفلت بیدار شوند و از این وضعیت توحش‌زا اظهار تنفر و مخالفت کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به در راه بودن جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در شرف آغاز سال تحصیلی جدید هستیم طبیعی است که برخی از خانواده مشکل دارند و نمی‌توانند مایحتاج فرزندانشان را تامین کنند.

وی، گفت: همه وظیفه داریم که با توجه و همدلی با نیازمندان کمک کرده و دادن کادو و هدیه‌ای هر چند کوچک ضمن همکاری با کمیته امداد در راستای برگزاری باشکوه این جشن، دل بچه‌ای نیازمند را در آغاز سال تحصیلی جدید شاد کنیم.

امام جمعه لنده:آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی را با خود به گور خواهد بود
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: غفلت از عمر باعث تباهی و سردرگمی در دنیا و آخرت خواهد بود.

وی افزود: ما باید از ثانیه‌های عمر خود مراقبت کنیم تا بتوانیم به سعادت حقیقی دست یابیم و بدانیم که عبادت در جوانی عصای پیری خواهد بود.

امام جمعه لنده با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی تصریح کرد: در دنیای امروز نباید اجازه دهیم دنیای جوانی ما به بطالت بگذرد .

محمودی اصل در ادامه با تبریک عید غدیر  یادآور شد: عید غدیر بزرگترین، بهترین، زیباترین، و مبارک‌ترین عید و روز در تقویم جامعه اسلامی بوده که باعث اکمال و اتمام دین شده است.

وی خاطرنشان کرد: واقعه غدیر هویت و شناسنامه شیعه بوده که باید در جهت شناخت و ترویج آن تلاش کنیم و فعالان فرهنگی نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه را رقم زنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده در ادامه به حدیثی از امام رضا(ع) در خصوص غدیر اشاره و گفت: امام رضا(ع) فرمودند« خداونددر روز غدیر از هر مرد و زن مؤمن گناه شصت ساله را می‌گذرد، در اهمیت شب قدر زیاد شنیدیم ولی به حرمت امام در این روز بخشش دو برابر را خواهد داشت».

محمودی‌اصل در ادامه به سالروز جمعه سیاه هفدهم شهریور اشاره و گفت: در این روز صدها نیروی انقلابی با آمدن به خیابان برای دفاع از ارزش ها و تداوم انقلاب و هموار ساختن مسیر تحقق انقلاب جان خود را اهدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: راه شهادت در این کشور هنوز باز است و ملت ایران انتظار ورود پیکر شهید بی سر و اسیری را می‌کند تا با تشییع میلیونی دین خود را به شهدا و امام شهدا ادا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: جانفشانی و ایثار شهدای مدافع رحم آثار و برکات بسیاری را به همراه داشته که آزادی مناطق و شهرهای مختلف عراق و سوریه از مهمترین آنها بوده است.

محمودی اصل گفت: افول و زوال و نابودی داعش به حرمت و برکت خون شهدای مدافع حرم نزدیک است و همه حمایت‌کنندگان جنایتکار این گروه تروریستی در آینده نزدیک چوب این کار و توطئه تروریستی علیه اسلام را خواهند خورد.

وی یادآور شد: گسترش بیماری وبا در یمن و کشتار مسلمانان میانمار توسط بودائیان افراطی نمونه‌ای از جنایت‌های حامیان تروریسم در جهان  بوده که متأسفانه دنیا به گونه‌ای کر و کور و لال شده که فریاد مظلومیت این ملت‌ها را نمی‌شنود.

امام جمعه لنده خطاب به علما, روحانیون و نخبگان جامعه اسلامی تأکید کرد: باید فریاد مظلومیت ملت‌های مسلمان جهان به گوش مدعیان حقوق بشر رسانده شود و از آنها رسیدگی به وضعیت این ملت‌ها را خواستار شویم.

محمودی‌اصل به دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا بعد از امضای برجام اشاره و گفت: آمریکا بهانه‌های مختلفی برای نقض برجام تا کنون برای خود تراشیده تا شاید با معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی و تفسیر یک جانبه از متن برجام به اهداف شوم خود دست یابد.

وی با بیان اینکه عبارات دو پهلو  بسیاری در برجام وجود داشته، افزود:  همه اقدامات انجام شده از سوی آمریکا در نحوه اجرای برجام و متن آن و بعد از امضا، همه در راستای توسعه تحریم‌ها و حفظ سایه تحریم‌ها بر سر ایران بوده که البته با روح برجام که لغو فوری تحریم‌ها بوده منافات دارد.

محمودی‌اصل افزود: در روزهای اخیر بهانه بازرسی و بازدید از مراکز نظامی ایران توسط آمریکا مطرح شده که باید خطاب به آنها بگوییم مراکز نظامی همچون ناموس این ملت بوده و به هیچ عنوان اجازه بازدید از این مراکز داده نخواهد شد و آمریکا این آرزو را با خود به گور خواهد برد.

وی ادامه داد: ملت ایران تودهنی بزرگی را در این خصوص به آمریکا خواهد زد تا بداند که خطوط قرمز این کشور قابل خدشه نخواهد بود و کسی حق بازدید و اظهار نظر در خصوص آنها را نخواهد داشت.

امام جمعه لنده در ادامه به حادثه اتوس دانش آموزان هرمزگانی اشاره کرد و گفت: مسؤولان و متولیان امر نباید به آسانی از کنار این موضوع گذشت و تدابیر لازم برای موضوعات اعزام و ... دانش آموزان و دانشجویان اندیشه شود تا شاهد چنین حوادث تلخی در کشور نباشیم.

در پایان نماز جمعه، نمازگزاران با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و ... جنایت علیه مسلمانان یمن و میانمار و ... را محکوم و خواستار رسیدگی به وضعیت آنها در جامعه جهانی شدند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1