تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۷۳۰۸۰

حرف کدام را باور کنیم؛ «یاری» یا «محمدی» /برای یاسوج باید گریه کرد

۲
۰
کبنا ؛ 
فاجعه از این جهت که در یک مدرسه ۲۰۰ نفره تنها یک سرویس بهداشتی وجود دارد و همینطور ثبت‌نام خارج از ظرفیت برخی مدارس که به هیچ وجه گنجایش حضور این تعداد دانش‌آموز را ندارند.
پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که به دلیل اهمیت موضوع و دستور کار آن تعدادی از مدیران دستگاه‌های نظارتی اعم از بازرسی و اطلاعات در این نشست شرکت داشتند.
موضوع در خصوص مشکلات آموزش و پرورش همزمان با بازگشایی مدارس بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان عقده دل خالی کرد و آن چه که از مشکلات وجود دارد در این نشست بیان کرد، مشکلاتی که در سال‌های گذشته و در طی چهار سال مدیریت هادی زارع‌پور این گونه بیان نشده بود.
 

 
آن چه که امروز در این نشست گفته شد از مرز مشکل گذشته بود و به بحران تبدیل شده بود و شاید هم برخی از این مشکلات را بتوان در حد فراتر از بحران نام نهاد و شاید هم چیزی نزدیک به فاجعه بود.
فاجعه از این جهت که در یک مدرسه ۲۰۰ نفره تنها یک سرویس بهداشتی وجود دارد و همینطور ثبت‌نام خارج از ظرفیت برخی مدارس که به هیچ وجه گنجایش حضور این تعداد دانش‌آموز را ندارند.
در این نشست حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد وضعیت را در یاسوج گریه‌آور دانست و گفت: در حوزه اجتماعی کار می‌کنم و باید اعلام خطر کرد.
وی گفت: اخیرا در ستاد بازآفرینی شهری مبلغ ۵ میلیارد تومان دولت با راه و شهرسازی و برنامه و بودجه استان تفاهم‌نامه انعقاد کرده و پول هم ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است.
این مسوول فرهنگی در استان با اعلام خطر نسبت به وضعیت فعلی گفت: وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای ما بحرانی شده است.
وی با انتقاد از هزینه کردن این اعتبار اختصاص داده شده به استان گفت: چر اعتبارات در جای خود خرج نمی‌شود در حالی که باید این اعتبار در مناطق بحرانی برای توسعه و تجهیز مدارس هزینه شود.
میرمحمدی با انتقاد از توزیع اعتبار به صورت نامتوازن گفت: چرا یاسوج با داشتن ۵۰ هزار حاشیه‌نشین ۵۰۰ میلیون تومان بگیرد و جای دیگر ۴ میلیارد تومان بگیرد.
شاید حاشیه‌ای‌ترین موضع‌گیری در این نشست را معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد داشت آن جا که نشست شورای آموزش و پرورش استان و کارکرد آن را در حد شورای معاونین آموزش و پرورش دانست و رتبه آن را تا این اندازه تنزل داد.
این مسؤول در ادامه گفت: مصوبات شورای آموزش و پرورش فرقی با مصوبات شورای معاونین ما ندارد و تاکنون از رهگذر جلسات شوری آموزش و پرورش یک ریال به آموزش و پرورش کمک نشده است.
وی بیان کرد: تاکنون از فصل ۵ یک ریال برای سرانه دانش‌آموزی پرداخت نشده و اگر مدیر مدرسه‌ای ۵۰ هزار تومان از دانش‌آموزی طلب کند در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود.
اما در ادامه این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به موضوعاتی اشاره کرد که برای مرکز استان بسیار ناامید کننده بود و شاید در هیچ نقطه از کشور چنین مشکلی همانند شهر یاسوج وجود نداشته باشد.
سید علی‌اکبر هاشمی گفت: وضعیت بسیار بدی در خصوص فضاهای آموزشی در حاشیه شهر یاسوج داریم که شاید در مرکز شهر این وضعیت بسیار بدتر از حاشیه شهر باشد.
وی از مدرسه‌ای نام برد که با داشتن ۲۰۰ دانش‌آموز تنها یک سرویس بهداشتی داد و این که در یک ساختمان تعداد چهار مدرسه فعالیت دارند.
در ادامه فتاح محمدی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از فعال‌ترین شوراهای آموزش و پرورش کشور است افزود: در بین همه استان‌های کشور ما رتبه‌ای میان یک تا ۵ را داریم.
این گفته فتاح محمدی در حالی است که در همین جلسه معاون آموزش و پرورش استان کارکرد این شورا را تا حد شورای معاونین آموزش و پرورش تنزل داده بود و معتقد بود کارکرد آن تاکنون در این حد و اندازه بوده است.(منبع: فارس)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا حسین زاده خلف آباد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای علی اکبر هاشمی مگر این دوسال خواب بودی یا این مشکلات وجود نداشت؟؟؟
مگر یکی اعضای شورای آموزش و پرورش نیستی چرا قبلا این مشکلات را بیان نمیکردی؟؟؟
آموزش و پرورش بویراحمد آن روزی نابود شد که شما از اداره کل اومدی شهرستان!!!!
مگر قبلا نمیتونستی از حق مرکز استان دفاع کنی؟؟؟؟
برادر هرچه زودتر استعفا بده چون مدیریت به شما نیومده!!!
کبنا نیوز اخلاق را رعایت کن و این نظر رو منتشر کن
دیگه دفاع کردن تو از این مدیریت ضعیف در شهرستان بویراحمد شور شور شده و لوس شده!!!
معلم
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش گچساران مدارسش را رها کرده
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1