تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۷۱۷۱۸

هفته دولت یا هفته مجلس؟!

۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سورنا (متن ارسالی)
با شروع هفته دولت، به رسم دیرینه، جنب و جوش دولتی‌ها برای افتتاح دستاوردهای سالیانه از سایر ایام سال بیشتر و مشهودتر به نظر می‌رسد. اما در این بین چندین نکته در خصوص عملکرد مسئولین محترم استانی و نحوه اقدام آن قابل ذکر است:
۱- نمایش و مانور نمایندگان مجلس در افتتاح پروژه¬ها چنان پر رنگ بوده که گویی هفته، هفته مجلس بوده و گاه چنان در مقام سخنگو به تشریح و معرفی پروژه می‌پردازند، که گویی در انجام وظایف، بین قوای مجریه و مقننه جابجایی صورت گرفته است. و جالب‌تر اینکه در مواردی رئیس محترم دفتر برخی نمایندگان مجلس هم خود دست بکار شده و بجای سخنگوی دستگاه اجرایی خبررسانی می‌نماید.
۲- برخی از پروژه‌ها گاه چنان کم اهمیت بوده، که قشون کشی سیاسیون و مانور رسانه¬ای سبب حیرت و تعجب همگانی می‌گردد. به عنوان مثال می‌توان به افتتاح آژانس تاکسی، خانه بهداشت و ... اشاره کرد. البته در این مقال سعی بر کم اهمیت دادن خدمت رسانی به مردم شریف نیست، که هر گونه خدمت و لو به هر میزان و اندازه قابل تقدیر و ستایش است، هدف عدم تناسب اهمیت کار و تبلیغات صورت گرفته است، که نه تنها سبب تاثیر مثبتی در افکار عمومی نمی‌گردد، که بر عکس تاثیر منفی بخصوص در بین قشر تحصیل کرده و آگاه جامعه به جای خواهد گذاشت.
۳- اگرچه مشکلات مالی دولت به واسطه اعمال تحریم‌های ظالمانه غیر قابل انکار بوده، اما عدم اجرای طرح‌های بزرگ و قابل اعتنا، بیش از آنکه متاثر از این عامل باشد، به‌واسطه عدم توانمندی بخش قابل توجهی از مدیریت استانی، در شرایط تنگنا و قدرت چانه‌زنی است. که در شرایط کمبود و سختی، مدیریت متناسب با شرایط لازم است.
و اما در آخر، مقوله اختصاصی مورد بحث، راه اندازی کاروان‌های تحت عناوین مختلف... در مناطق محروم و بازتاب گسترده رسانه‌ای آن است. تصاویری که از حضور گسترده مردم برای گرفتن خدمات موقت و یک روزه منتشر می‌شود. تصاویری که بیشتر از آنکه مایه خوشحالی و رزومه کاری برای افراد خاص باشد، سبب نگرانی است. باز هم به تکرار، اگرچه گشودن مشکل از مردم، کاری است شایسته و پسندیده، اما آیا وقت آن نیست که از مسئولان محترم بپرسیم چرا باید مناطقی تحت عنوان محروم به مانند مارگون، زیلایی، لوداب، سرآسیاب، دیشموک، و ... وجود داشته باشد؟ چرا ابتدائی ترین حق مردم، در بعضی حوزه های اقتصادی، اشتغال و بهداشت در بخشهای یاد شده تا کنون تامین نشده که اینگونه محتاج خدمات یک روزه و موقت باشند؟ اصلاً چه اقدامی برای رفع این محرومیت‌ها صورت گرفته است؟ آیا حفظ عزت و آبروی این مردم از رفع بیماری سنگین‌تر نیست؟ آیا این مردم در زمانهای خاص عزیز و محترم هستند؟
مردم عزیز استان به حدی از آگاهی رسیده‌اند که فرق ناتوانی مدیر را با شرایط سخت اقتصادی و کمبودها و کاستی‌ها درک کنند. به مسئولین محترم توصیه می‌شود، با مردم به صداقت رفتار کرده و واقعیات را به مردمی که می‌دانند بگویند، و بدانند که عزت و آبروی محرومین سرمایه اصلی آنان است. اگر نمی‌توانیم دردی از محرومین رفع کنیم، بر آن نیفزائیم.
 
در پایان خدمات گسترده دولت جمهوری اسلامی را به مردم این استان ارج می‎نهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان ج
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه اسمتون رو ننوشته اید احتمالا شما از اون شکست خوردگان هستید و چرندیاتون از روی غرض خواهی هست
لودابی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای « احسان ج» ایشان هر کسی باشند درست نوشته. مهم اینه که حرفشون درسته. شما اول خودتون اسمتونو کامل بنویسید بعد تحمل واقعیات را داشته باشین
عزیز
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد. عالی نوشتی. نماینده ها اینطور نشون میدن که انگار دولت هیچکاره است
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت ۲ الحق که خلایق هر چه لایق چون شما ها قدر نشناس هستید و باید هنوز بدون آب و‌گاز سر میکردید چون اگه همت های حاج زارعی نبود تا سالهای دیگر گاز و آب شرب لوله کشی رو به چشم نمیدید
لودابی
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت شماره ۴٫ شما از دنیا بی خبرین. بزرگترین طرح آب رسانی لوداب از مناطق زنگوا و آب ریز در دوران هدایت خواه افتتاح شده بود. جاده پاتاوه دهدشت طرح ملی بوده و سالها قبل شروع شده. زارعی چه کاری برای لوداب کرده که این همه مانور میده؟
لوداب همان امکانات ۵ سال پیشو داره. منت الکی نذارین. اتفاقا در دوران زارعی عقب افتاد. شهرستان شدن لوداب به تعویق افتاد.
گاز لوداب هم در دوران هدایت خواه رو به اتمام بوده. مردم لوداب قدرشناس کسانی هستند که خدمت می کنند
جالب
Iran, Islamic Republic of
نکته جالبی که بوده رئیس دفتر زارعی قبل از مدیر کل فناوری خبر ورود وزیر فناوری را داد. آخه چه ربطی داره به دفتر نماینده؟
مگه خودشون سخنگو ندارن؟ زارعی از وظایف نمایندگی جامانده خودشو چسبونده به دولت. کار دولت به دولت ربط داره
الف
Iran, Islamic Republic of
نویسنده کامنت ۴ لطفا کمی مودب باشید. توهین کار درستی نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1