تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب : ۲۷۰۸۹۴

ماجرای بی طرف؛ دولت توپ را در زمین امید نیاندازد...؟!

۰
کبنا ؛الف - چکاوک
دولت دوازدهم با پشتوانه بی نظیر مردمی و تنفیذ رهبری و تحلیف کم نظیر کابینه ای معرفی نمود که حداقل کف مطالبات ۲۴ ملیونی را در جوهره خود نداشت و انتقادات بسیاری از اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را بر انگیخت.
جلسه رأی اعتماد به ۱۷ وزیر پیشنهادی در کنار عدم معرفی وزیر علوم (که خود نشان از سردرگمی دولتی‌ها در تحقق حداقل مطالبات دانشگاهیان و جنبش دانشجویی داشت) در چند روز کاری مجلس ادامه داشت و بلاخره ۱۶ وزیر پیشنهادی رأی اعتماد گرفتند و عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو حاشیه ساز ترین موضوعی شد که متن اصلی مطالبات ۲۴ ملیونی حامیان دولت را از متن ماجرا دور کرد و زمینه تخریب نا عادلانه مجلس و بخصوص لیست امید اصلاح طلبان را هدفمندانه و رندانه کلید زد.
ذکر چند نکته در اینخصوص جهت تنویر افکار عمومی لازم به نظر می‌رسد؛
۱- ترکیب مجلس شورای اسلامی ترکیبی اصلاح طلبانه نیست و حداکثر تعداد نمایندگان اصلاح طلب به عدد یک سوم تعداد کل نمایندگان هم نیست. و به اذعان رسمی برخی از این نمایندگان از جمله بهرام پارسایی سخنگو فراکسیون امید، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و ‌... این اقلیت اصلاح طلب به وزارت آقای بیطرف توجه و نظر داشتند و عمده دلیل رأی نیاوردن بی طرف نطق ضعیف و بی انگیزگی خود وزیر پیشنهادی و عدم پاسخ کارشناسی به خواسته‌های نمایندگان حوزه‌های کم آب و شهرهای دارای تنش آبی بوده است.
۲- در حالی که محمود حجتی، دکتر ظریف، دکتر قاضی‌زاده هاشمی، علی ربیعی و ... که از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات بودند همگی رأی آوردند، لذا رأی نیاوردن بی طرف هرگز و با هیچ منطقی به برخورد سیاسی مجلس با وزیر اسبق دولت اصلاحات نبوده و نیست.
۳- مردم محروم استان‌های زاگرس نشین، خوزستانی‌های و چهار محال و بختیاری مظلوم کهگیلویه و بویراحمدی‌های زجر کشیده و سایر استان‌ها و مردم محروم زاگرس نشین تا کی باید تاوان تأمین آب صنعت استان‌هایی اصفهان و یزد و کرمان را بدهند،؟
به راستی امتیاز بی طرف‌ها چیست؟ آیا اگر یزدی و کرمانی بودن نماد اصلاح طلبی است، پس احمد خاتمی نیز اصلاح طلب است؟؟
دو دهه متوالی قدرت دولت ایران در اختیار کرمانی‌ها و یزدی‌ها بود و حالا یکبار فقط یکبار زاگرس نشینان مظلوم به واسطه دفاع از حق آبه و میزان تخصص آب مناطقشان به یک یزدی نه گفتند....
حالا باید تاوانش چه باشد؟
تخریب لیست امید و زدن سید اصلاحات و بایکوت کردن تاجگردون ها ....؟
دولتی‌ها باید شجاعانه مسولیت ضعف کابینه را بپذیرند و حداقل در سطح معاونین وزرا و استانداران و معاونین استانداری‌ها حداقل از نیروهایی اصلاح طلب و مردمی استفاده کنند نه اینکه توپ را در زمین مجلس و لیست امید بیاندازند. ....
به امید تحقق مطالبات ۲۴ ملیونی
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1