کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای بی طرف؛ دولت توپ را در زمین امید نیاندازد...؟!

7 شهريور 1396 ساعت 7:26


الف - چکاوک
دولت دوازدهم با پشتوانه بی نظیر مردمی و تنفیذ رهبری و تحلیف کم نظیر کابینه ای معرفی نمود که حداقل کف مطالبات ۲۴ ملیونی را در جوهره خود نداشت و انتقادات بسیاری از اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را بر انگیخت.
جلسه رأی اعتماد به ۱۷ وزیر پیشنهادی در کنار عدم معرفی وزیر علوم (که خود نشان از سردرگمی دولتی‌ها در تحقق حداقل مطالبات دانشگاهیان و جنبش دانشجویی داشت) در چند روز کاری مجلس ادامه داشت و بلاخره ۱۶ وزیر پیشنهادی رأی اعتماد گرفتند و عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو حاشیه ساز ترین موضوعی شد که متن اصلی مطالبات ۲۴ ملیونی حامیان دولت را از متن ماجرا دور کرد و زمینه تخریب نا عادلانه مجلس و بخصوص لیست امید اصلاح طلبان را هدفمندانه و رندانه کلید زد.
ذکر چند نکته در اینخصوص جهت تنویر افکار عمومی لازم به نظر می‌رسد؛
۱- ترکیب مجلس شورای اسلامی ترکیبی اصلاح طلبانه نیست و حداکثر تعداد نمایندگان اصلاح طلب به عدد یک سوم تعداد کل نمایندگان هم نیست. و به اذعان رسمی برخی از این نمایندگان از جمله بهرام پارسایی سخنگو فراکسیون امید، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و ‌... این اقلیت اصلاح طلب به وزارت آقای بیطرف توجه و نظر داشتند و عمده دلیل رأی نیاوردن بی طرف نطق ضعیف و بی انگیزگی خود وزیر پیشنهادی و عدم پاسخ کارشناسی به خواسته‌های نمایندگان حوزه‌های کم آب و شهرهای دارای تنش آبی بوده است.
۲- در حالی که محمود حجتی، دکتر ظریف، دکتر قاضی‌زاده هاشمی، علی ربیعی و ... که از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات بودند همگی رأی آوردند، لذا رأی نیاوردن بی طرف هرگز و با هیچ منطقی به برخورد سیاسی مجلس با وزیر اسبق دولت اصلاحات نبوده و نیست.
۳- مردم محروم استان‌های زاگرس نشین، خوزستانی‌های و چهار محال و بختیاری مظلوم کهگیلویه و بویراحمدی‌های زجر کشیده و سایر استان‌ها و مردم محروم زاگرس نشین تا کی باید تاوان تأمین آب صنعت استان‌هایی اصفهان و یزد و کرمان را بدهند،؟
به راستی امتیاز بی طرف‌ها چیست؟ آیا اگر یزدی و کرمانی بودن نماد اصلاح طلبی است، پس احمد خاتمی نیز اصلاح طلب است؟؟
دو دهه متوالی قدرت دولت ایران در اختیار کرمانی‌ها و یزدی‌ها بود و حالا یکبار فقط یکبار زاگرس نشینان مظلوم به واسطه دفاع از حق آبه و میزان تخصص آب مناطقشان به یک یزدی نه گفتند....
حالا باید تاوانش چه باشد؟
تخریب لیست امید و زدن سید اصلاحات و بایکوت کردن تاجگردون ها ....؟
دولتی‌ها باید شجاعانه مسولیت ضعف کابینه را بپذیرند و حداقل در سطح معاونین وزرا و استانداران و معاونین استانداری‌ها حداقل از نیروهایی اصلاح طلب و مردمی استفاده کنند نه اینکه توپ را در زمین مجلس و لیست امید بیاندازند. ....
به امید تحقق مطالبات ۲۴ ملیونی


کد مطلب: 270894

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/270894/ماجرای-بی-طرف-دولت-توپ-زمین-امید-نیاندازد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1