تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۲۷۰۶۶۳

ماجرای تنش بین فرمانداری کهگیلویه و تعاون روستایی؛ از عزل مدیر تا مخالفت‌های شدید پوزش

۲۰
۰
کبنا ؛علی محمد آبخشک مدیر سابق این اداره با گرایش اصلاح طلبی که بیش از یک سال بود که به سرپرستی اداره تعاون روستایی شهرستان کهگیلویه و بهمئی منصوب شده بود و در این مدت عملکرد خوبی داشت بدون اطلاع قبلی و در حالی که برای انجام کاری خارج از اداره بود از تغییر ناگهانی و یکمرتبه خود اطلاع پیدا می‌کند.
 

به گزارش کبنا، با خبر شدیم که رئیس تعاون روستایی شهرستان چند روز است بدون برگزاری مراسم تودیع و معارفه و یا حتی اطلاع رسانی تغییر یافته و شنیده‌های ما حاکی از ایجاد اختلاف و دو دستگی در بین کارکنان این اداره به بالاترین میزان رسیده است.
علی محمد آبخشک مدیر سابق این اداره با گرایش اصلاح طلبی که بیش از یک سال بود که به سرپرستی اداره تعاون روستایی شهرستان کهگیلویه و بهمئی منصوب شده بود و در این مدت عملکرد خوبی داشت بدون اطلاع قبلی و در حالی که برای انجام کاری خارج از اداره بود از تغییر ناگهانی و یکمرتبه خود اطلاع پیدا می‌کند.
با حکم مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد، محمد رشید مصباح به عنوان سرپرست جدید اداره تعاون روستایی شهرستان کهگیلویه معرفی می‌شود و لازم به ذکر است که حکمت الله احمدی نیک در روز یکشنبه ۲۹ فروردین ۹۶ ساعت ۱۷ در تعاون روستایی بهمئی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.
برای پیگیری موضوع با آبخشک سرپرست سابق تعاون روستایی کهگیلویه در این خصوص صحبت کردیم.
سرپرست سابق تعاون روستایی کهگیلویه ضمن گلایه شدید از این نوع برخوردهای سیاسی و سیلیقه‌ای، اظهار داشت: سرپرست جدید از نیروهای طرفدار سید محمد موحد نماینده ادوار گذشته شهرستان کهگیلویه و طرفداران سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.
علی محمد آبخشک با بیان اینکه مدیرکل تعاون روستایی از طرفداران سید ابراهیم رئیسی است، افزود: در شهرستان بهمئی نیر همین کار را انجام داده و یکی از نیروهای هم طیف سیاسی خود را به عنوان سرپرست معرفی کرده است.
وی تصریح کرد: این تغییر بدون هماهنگی با فرمانداری شهرستان کهگیلویه انجام شده و با انجام این کار به فرمانداری شهرستان و نیروهای اصلاح طلب شهرستان و استان بی احترامی شده و به همین دلیل از نیروهای سیاسی شهرستان و استان می‌خواهم که این مسئله را پیگیری کنند.
آبخشک با بیان اینکه هیچ گونه تودیع و معارفه‌ای انجام نشده، گفت: چند روز قبل از ابلاغ حکم برای ماموریت به یاسوج رفته بودم، هیچگونه صحبتی با من نکردند و چند روز بعد درحالی که برای انجام کاری بیرون از اداره بودم با خبر شدم که چند نفر برای ابلاغ حکم می‌خواهند به دهدشت بیایند و در خارج از شهر حکم را تحویل سرپرست جدید داده و از همانجا برگشته‌اند.
وی افزود: در حالی که بیرون از اداره بودم مغزی قفل اتاقم را عوض کرده و روز بعد در اداره گل و شیرینی تقسیم کردند.
شنیده‌های ما حاکی از مخالفت شدید فرمانداری شهرستان کهگیلویه و نیروهای اصلاح طلب شهرستان و استان با جابجایی در تعاون روستایی شهرستان کهگیلویه است.
بر اساس این شنیده‌ها چند نفر از پرسنل اداره کل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حکم ابلاغ سرپرستی محمد رشید مصباح از یاسوج به شهر دهدشت حرکت می‌کنند و در نزدیکی‌های دهدشت خبر به آبخشک سرپرست اداره می‌رسد و سریعا با فرمانداری کهگیلویه تماس می‌گیرد و پس از اعلام مخالفت شدید فرمانداری با اداره کل تعاون روستایی استان، در خارج از شهر دهدشت حکم سرپرستی را به سرپرست جدید تحویل و از همانجا به یاسوج بر می‌گردند و در ادامه بر اساس گفته‌های علی محمد آبخشک سرپرست جدید بلافاصله به اداره رفته و مغزی قفل اتاق وی را عوض می‌کند.
جابجایی‌هایی که در دستگاه‌های اداری انجام می‌شود طبیعی و در همه جا این جابجایی‌ها و گردش مدیریت‌ها وجود داشته اما این گونه جابجایی‌های ظنز گونه بیشتر به اجرای یک فیلم کمدی شبیه‌تر است تا انتخاب مدیر برای اداره‌ای که وظیفه خدمت رسانی به قشر مولد جامعه یعنی روستائیان را دارد و آن هم برای شهرستانی که درصد بالایی از جمعیت آن را روستاییئان تشکیل می‌دهند.
با توجه به اینکه چند روز از انتصاب سرپرست جدید در تعاون روستایی می‌گذرد اما متاسفانه در حال حاضر دو گروه موافقان و مخالفان در تعاون روستایی کهگیلویه شکل گرفته و در صورتی که تصمیم مناسبی برای آن اتخاذ نشود ممکن است این اختلافات تبعاتی در سطح شهرستان داشته باشد و در این بین بیشتر از همه جامعه هدف این اداره یعنی روستائیان متضرر می‌شوند.
انتخاب یک مدیر و آن هم در شهرستانی که عوامل قومی و قبیله‌ای از یکطرف و حتی مسائل سیاسی و جناحی در آن از بقیه شهرستان‌های استان به مراتب پیچیده‌تر است نیاز به صبر، متانت و درایت بیشتری از سوی مسئولان امر دارد.
با توجه به تعاملاتی که باید بین دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری به عنوان بالاترین نماینده سیاسی در شهرستان وجود داشته باشد مدیران کل قبل از هر گونه جابجایی و تغییر مدیران در شهرستان‌ها ضروری است که با فرماندارن هماهنگی‌های لازم را داشته باشند اما از شواهد امر پیداست که این جابجایی بدون هیچگونه هماهنگی با فرمانداری شهرستان انجام شده که این خود جای سئوال دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
همه مدیران شهرستان باید با هماهنگی و نظر مثبت فرماندار باشد اگر غیر از این باشد بی احترامی به فرماندار و استاندار است که متاسفانه در استان ما باب شده و کسی توجه به استاندار نمی کند و استاندار هم تابع نظر نمایندگان است
داوودی
Iran, Islamic Republic of
فرامرزی فردی غیر سیاسی است و خوب کرد آبخشک را برداشت.مصباح چه طرفدار موحد باشد یا رئیسی فرقی نمیکند بالاخره باید مدیر یه تغیراتی بدهد. سیاست یعنی چه؟
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت .. که هیشکی بها بهش نمیده
.....
Iran, Islamic Republic of
تازه اول تاوان پس دادن فرماندار محترم برای کمک به نماینده اصول گراست...
حشمت خان
Iran, Islamic Republic of
مگه دهدشت فرمانداری وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازاد
Iran, Islamic Republic of
کسی که چهارسال دانشگاه بودولی نتوانست مدرک بگیرد ارزشی برای مردم واداره ندارد
علي
Iran, Islamic Republic of
عجب کاری کردن،مصباح برادر شهیدهست ،ابخشک هم شلوغش نکنه ،بدونه با کی طرفه
Iran, Islamic Republic of
نوع ابلاغ حکم که واقعا عجیبه!! ولی آبخشک نیروی فعالی نبود عملکرد خوبش را بگید تا ما هم بدونیم
سهامدارشرکت تعاونی
Iran, Islamic Republic of
وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ﴿۵۴﴾
و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.
.................................................................................................
با عرض سلام خدمت همه خوانندگان این متن وخبر ...به نظر من بهترین وباسوادترین گزینه برای تعاون روستایی دهدشت انتخاب شده است چون آقای مصباح هم ازخانواده معزز شهداست هم آدم صبور ومودب وهم حسابرس خبره ایست که خیلی زودتراینا میبایست مسئولیت میگزفت وجای تشکردارد ازمدیرکل جدید که این انصابها راصورت داد.....مدیرکل قبلی معزول شده اقای جهانبخش که به قول خودش یک اصلاح طلبی بود با رفتار وگفتاروعملکردبسیارضعیف و.. برای اصلاح طلبان وهمکیشانش نگذاشته که حالا نیروهایش درشهرستانها بتوانند انجام دهند وآیه ۵۴سوره آل عمران مصداق اشخاصی همچون جهانبخش هستند که فقط برای مقاصدپلیدشان پست میگرفتند وهرآنچه برای دیگران مکر وحیله کردند برسرخودش وهمکیشانش آمده است گویی فراموش کرده اند که خداوند نظاره گر اعمال آنهاست ومکروحیله آنان به خودآنها برگشته است البته اگر ایمان بیاورند وبا آبروی مومنان بازی نکنند.
ودرپایان به عرض میرسانم تاجایی که اطلاع دارم هیچگونه دوگانگی دراداره درحال حاضروجود ندارد وهمه کارمندان تعاون روستایی بالاخص شرکت های تعاون روستایی زیرمجموعه آن اداره ازاین انتصاب راضی وخشنود هستند همچنین فرمانداران واستاندار بایست با انتصاب نیروهای پاکدست ودرستکاروباسواد خشنود باشند نه بااصلاح طلبا ن واصولگراهای که منحصرا به دنبال خط وباند هستند وحاشیه ساز ........به امید موفقیت آقای مصباح رئیس جدید اداره تعاون روستایی دهدشت
از طرف انجمن نویسندگان شهرستان
Iran, Islamic Republic of
ضعیفترین فرماندار جهان و ایران و استان
احمد
Iran, Islamic Republic of
معاون اداره کل هم از حضرات ... است . اقای گوهر کانی در زیر مجموعه جنابعالی چه میگذرد ایا شما همراه نیستید /پس این چه کاری است /از جلسات محفلی /و خرید پرتقال های ..... /
سمیه
Iran, Islamic Republic of
فرامرزی همیشه طرفدار جناح راست بوده است.ایشان با حمایت غلام محمد زارعی وارد گروه مدیران شده است. بدون شک بدون مشورت زارعی آب هم نمیخورد
منصف
Iran, Islamic Republic of
... خود نتیجه قومگرایی است بنابراین به چیزی جز قومیت فکر نمیکند
تعاون روستایی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای ..؟این گونه منفعلانه عمل کردن با تفکرات دولت تدبیر و امید شایسته نیست،همه چیز از کنترل واراده شما خارج شده و هیچ مدیری دیگر به ..
تعاون روستایی
Iran, Islamic Republic of
این مصباح عجب حرکتی کرد، نیروی موحد است، به عدل هاشمی پور .ی و..... بعد با عدل دیدار می کنه واوکی پست را با هماهنگی فرامرزی و عدل دریافت میکنه. جای تعجب است که چه کسانی به عدل مشاوره میده. هیچکدام از کارمندان...
?
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای ازبن بیخ خشک میشه بگی چکارکردی برابهمئی که هی میگی کارکردم یاکانامه دارم ?نکنه همون ..درآوردی اینجاهم درآورده باشی؟؟؟بیا.?داراب??
Iran, Islamic Republic of
رضا
6
Iran, Islamic Republic of
..مدیری ضعیف و ..د بوده حتی تشخیص
چپ و راستش براش میسور نبود
South Africa
متن نظر شماسلام خدمت همی عزیزان کسانی ک اینجا متن نوشتن اکثرا ب نحوه ی حرف میزنن ک خود نمیدونن .چی میگن و چی میخوان بگن.
مدیریت اقای مهندس ابخش درخشان بوده و هست کسی ک از بدر کاری خود همیشه رئیس بوده و خوب چارچوب رو میشناسه
نظراتی ک بنده اینجا میبینم یقین دارم کسایی نوشتن ک عقده داشتن و انسانیت در وجودشان نیست .مدیری پاک و دلسوز
هرکجا باشد یقین خدا شت وپناهش هست
آمین
حجت
Iran, Islamic Republic of
آبخشک .اگه بفکر مردم و خدمت به مردم باشه کمک میکنه به مدیر جدید نه اینکه دنبال پست و مقام خودش باشه و دنبال سایت ..
م...مدیر که ... بکار ببرند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1