تاریخ انتشار
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۶۹۶۴۷

گزارش کامل از شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت / مخترعی که در یاسوج جایگاه نداشت + امتیازی که «زارعی» به «حاج عدل» داد

۸
۰
کبنا ؛نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت و معدن، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زارعی نماینده بویراحمد و دنا، هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ و جمعی از مدیران ارشد این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت و معدن، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وکیلی نماینده تهران، زارعی نماینده بویراحمد و دنا، هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ و جمعی از مدیران ارشد این استان برگزار شد.
در این نشست زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت:‌ کهگیلویه و بوبراحمد از صنعت کشور تنها یک درصد سهم دارد.
زارعی اظهار کرد: شهید رجایی و شهید باهنر ثابت کردند که به معنای واقعی خدمت‌گزار مردم هستند که اسوه همه مسوولان شدند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از وزیر صنعت صمیمانه تشکر کرد که اولین سفر استانی را به این استان اختصاص داد.
وی گفت: مجلس سه فراکسیون دارد که در فراکسیون مستقلان بالای ۸۶ درصد به ایشان رای دادند و فراکسیون امید هم به ایشان رای دادند که پشتوانه بزرگی برای ایشان است.
این نماینده مجلس گفت: استان با وجودی که سابقه صنعت آن بعد از انقلاب است و به دلیل محرومیت‌های گوناگون استان بیشتر اعتبارات معطوف به زیرساخت‌ها بوده و به همین دلیل سهم ما از صنعت در کشور کمتر از یک درصد است.
وی خاطرنشان کرد: این استان کلکسیونی از ظرفیت‌های خدادادی است که می‌تواند زمینه ساز توسعه صنعت باشد و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود تا سهم صنعت ما را در کشور از یک درصد به ۴ درصد برسانیم.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین خصوصیت بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد وابستگی حداکثری به بخش خصوصی است.
داریوش دیودیده در این نشست، اظهار کرد: مسوولان استان حمایت خوبی از صنعت در استان دارند.
وی گفت: وزیر برنامه‌های خوبی در ارزش افزوده برای توسعه معادن و توسعه تجارت در سطح داخل و هم خارج دارند و تولید و تجارت را که لازم و ملزوم هم هستند به موازات هم دیده‌اند.
این مسوول با بیان برخی از ویژگی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای در استان دارند.
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان افزود: ۱۳ شهرک صنعتی در حال عملیاتی شدن است و ۸ شهرک مصوب دارد و سایت نمایشگاه در دست احداث است و همچنین یک مورد منطقه ویژه اقتصادی برای استان مصوب شده است.
وی گفت: سهم شاغلان ما در صنعت ۲۹ درصد است و از نظر پرونده بهره‌برداری ۶۴۵ مورد با اشتغال بیش از ۸ هزار نفر است که ۴۹ درصد در شهرک‌های صنعتی هستند و مهم‌ترین صنایع ما ماشین‌سازی و فولاد و صنایع گیاهان دارویی است و همچنین ۱۵ واحد آب معدنی داریم که در حاضر ۷۳۰ ملییون لیتر تولید واحدهای آب معدنی استان است.
اشتغال ۵ هزار نفر توسط طرح های مهم استان
رئیس سازمان صنعت و تجارت است در ادامه به طرح‌های مهم و استراتژیک استان اشاره کرد و گفت: بحث پتروشیمی‌ها و لاستیک‌ را دارد که سرجمع طرح‌های مهم استان برای آینده اشتغال بیش از ۵ هزار نفر را دارد.
وی به بحث معدن اشاره کرد و گفت: از نظر پهنه‌های معدنی در زمینه فسفات و بوکسیت داریم که در حال اجرایی شدن است که در ۵ هزار کیلومتر مربع این کار انجام می‌شود.
وی به مواد معدنی اشاره کرد و گفت: با ۸۱ میلیون تن ذخیره ، فسفات بیشترین ذخیره معدنی ماست و بعد از آن بوکسیت قرار دارد.
این مسوول به صادرات استان اشاره کرد و گفت: بیشتر صادرات استان صنعتی است و از نظر وزن در سال ۹۵ یک درصد ارزش را نسبت به قبل و ۹ دهم درصد کاهش در زمینه ارزش را نسبت به سال قبل آن داشته است.
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان به کارگروه رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی از ۹۲ به بعد تسهیلات بسیار خوب ارزی و ریالی در اختیار استان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌های ما در استان بخش خصوصی است که می‌تواند نوید خوبی برای رونق داشته باشد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های خصوصی باید در توسعه صنعت کهگیلویه و بویراحمد نقش ایفا کنند.
سید موسی خادمی صبح امروز در نشست شورای اداری استان کهگیویه و بویراحمد که با حضور وزیر صنعت برگزار شد و با تبریک هفته دولت اظهار کرد: این حضور به توسعه استان کمک خواهد کرد.
خادمی در ادامه اظهارات خود با بیان دو مطلب گفت: یکی بحث سرمایه‌گذاری سازمان‌دهی و توسعه‌ای است که باید به استان ما توجه بیشتری داشته باشند.
نباید محدودیت منابع و مصارف برای استان کهگیلویه و بویراحمد باشد
وی گفت: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان در بحث رونق و ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه رونق که از این مقدار ۱۵۰۰ میلیارد تومان سهم استان است که باید رفع محدودیت منابع و مصارف را در استان داشته باشیم که به غیر از این نمی‌توانیم چنین مبلغی را جذب کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمک ۱۴۰ میلیارد تومانی است که از محل کمک‌های فنی و اعتباری باید به استان ما اختصاص داده شود و همچنین برخی بانک‌های خصوصی که منابع بسیار خوبی در استان دارند و مصارفی در زمینه فعالیت‌های صنعتی ندارند.
وی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم در جذب منابع با استان‌های برخوردار رقابت کنیم بلکه باید این رقابت بین ما و استان‌های هم سطح باشد.
۱۲۰ زن در کارآفرین در استان ما در حال فعالیت هستند
مدیر کل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه‌های کوچک در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه بیشتر صندوق کارآفرینی امید هستند.
فریبا رحمان‌پوراظهار کرد: باید از دولت تشکر کنم که از توان بانوان در این دوره بیش از گذشته در مدیریت‌ها استفاده خواهد شد که ۳۰ درصد را به زنان و جوانان اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان گفت: زنان مسؤولیت‌پذیر هستند که انتظار است در بیشتر جاها دیده شده و به کار گرفته شوند.
این مسؤول عنوان کرد: ۱۲۰ زن در کارآفرین در استان ما در حال فعالیت هستند که باید نمایشگاه‌های مربوط به توانمندی‌های آن‌ها همواره برپا باشد و زمینه‌ای برای شناسایی آن‌ها می‌شود.
رحمانپور افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک نیاز است و همچنین وصل کردن آن‌ها به سامانه‌های الکترونیکی فروش محصولات بسیار مهم است.
وی عنوان کرد: زنان استان ما در زمینه صنایع دستی بسیار توانمند هستند که راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی بسیار مهم است و همچنین کارگاه‌های کوچک خانگی نیازمند حمایت صندوق کارآفرینی امید است که باید بیش از این حمایت شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان مهمترین مشکلات بخش کشاورزی مرتبط با حوزه وزارت صنعت پرداخت.
گوهرکانی گفت: ما در زمینه تولیداتی که مربوط به امنیت غذایی است، مشکلی نداریم اما با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم، بحث واسطه ها و نوع نظارت ها بر رو رکود تولید اثر می‌گذارد و باعث کاهش تولید می شود و سعی شود سیاست ها در سطح خرد و کلان به گونه ای باشد به یک مرکز کنترل و نظارت تبدیل شود.
گوهرکانی افزود: در زمینه ارائه محصولات هم باید یک سامانه واحد و متمرکز وجود داشته باشد تا در این زمینه محصولات منظم به بازار عرضه شود.
وی بخش دیگر مشکلات را مربوط به صادرات محصولات کشاورزی دانست و افزود: عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در موضوع صادرات محصولات کشاورزی باعث ایجاد مشکلاتی شده است که انتظار داریم مسئولین کلان حوزه ی صنعتی در زمینه تامین سرمایه چه از طریق بخش دولتی چه از طریق بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری در این بخش را مهیا می کنند.
گوهرکانی در پایان افزود: انتظار این است که سامانه ای صادراتی راه اندازی شود که بتوانیم از ابتدا ورود به بازار تا انتهای آن، محصولات را پیگیری کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سالانه حدود ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از این میزان به مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد و مابقی نیز باید صادر شود.
وی افزود: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده‌ای از تولیدات کشاورزی این استان خام فروشی شده و یا با قیمت ناچیز توسط دلالان و واسطه‌ها خریداری و به استان‌های همجوار صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲۲۰ روستای این استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون گازرسانی شده‌اند.
عبدالرحمن خادم اظهار داشت: باید تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در بخش صنعت بیش از پیش به سوی مصرف بهینه‌تر انواع حامل‌های انرژی از جمله گاز هدایت شوند.
وی افزود: مردم و دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به شرکت گاز این استان اقدام کنند تا خدمات رسانی به دیگر مشترکان به نحو بهتری انجام شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دادگستری این استان آماده حمایت قضایی از سرمایه گذاران بومی و غیربومی و تأمین امنیت آنان بوده و در همین راستا نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
الماس گشتاسبی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کنونی نیازمند سرمایه گذاری هر چه بیشتر توسط بخش دولتی و خصوصی برای کمک به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.
به گزارش کبنا، عدل هاشمی‌پور که از حرف‌های مدیران نگران شده بود، اظهار کرد: آقایان مسوول تعارفات و کلی‌گویی‌ها را کنار بگذارید و راهکار عملی برای برون رفت استان از این وضعیت ارائه بدهیم.
نیکروز رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: صنعت ما اغلب ناکارآمد است و کند حرکت می‌کنند و نیاز است که فناوری‌های نو وارد صنعت شود.
وی افزود: مخترعی داشتیم که در این استان به آن توجه نکردند، و در نمایشگاه‌های بین المللی شرکت کرد که بعد چندین شرکت با او تفاهم نامه منعقد کردند.

 
حاشیه‌ها:
غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در این جلسه هنگام خیرمقدم و قدردانی از مهمانان این جلسه به اشتباه گفت: از آقای هاشمی نماینده کهگیلویه و گچساران تشکر می‌کنم که حضار با خنده به آن واکنش نشان داد و هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ نیز در این خصوص گفت: بنده خوشحال می‌شوم که نماینده پنج شهرستان باشم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دندانپزشک
Iran, Islamic Republic of
مثلا حاشیه نگاری کردین اینجور اشتباهات معمولا تو هر سخنرانی پیش میاد... نمیخواد الکی شلوغش کنید
بیداد
Iran, Islamic Republic of
جواد امام رئیس بنیاد باران و از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات چندی قبل و پس از عدم رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به «بیطرف» وزیر پیشنهادی نیرو، در صفحه توئیتر خود نوشت:

باز هم گندم نماهای جوفروش!
#رأی عدم اعتماد #بیطرف
نتیجه صداقت، سلامت و پاسخ منفی ایشان به خواسته‌های آقایان (ت، و، ح، ن) در جلسه میدان آرژانتین بود.

جواد امام همچنین شب گذشته در توئیتری جدید نوشت:
آقای وکیلی تماس داشتند و ضمن تأیید جلسه فوق اعلام داشتند آقایان تاجگردون، نوریان، نعمتی و حسنوند در جلسه فوق حضور داشته و ایشان حضور نداشتند!
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
نماینده هر جا باش الی گچساران
دنا
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی تو در اداره یک شهرستانش جا مانده ای تا چه رسد به ۵ شهرستان
مخالف سابق زارعی
Iran, Islamic Republic of
باز هم تیتر تخریبی علیه زارعی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا حاج زارع بنده خدا شده زارعی اما سردار عدل هاشمی شده حاج عدل؟؟؟؟؟؟؟؟
نازمکان
Iran, Islamic Republic of
عقده ای کبنا ایقد به حاج زارع عقده داری
موسوی
Iran, Islamic Republic of
زارع ضعیفترین نماینده تاریخ بویراحمد بوده وچقدر تاسف بار است
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1