تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۶۸۱۵۷

به طرح‎های که در استان اشباع شده زمین واگذار نمی‌کنیم

۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به طرح‎های که حالت خدمات عمومی دارند و در استان اشباع شده است، دیگر مجوز واگذاری زمین نخواهیم داد.
به گزارش کبنا از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی صبح امروز در نشست کمیته امور زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالن ستاد بحران استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کمیته زیربنایی بسیار مهم است و تصمیمات کلی در باره پرو اظهار کرد: ۱۳ طرح پیشنهادی در حوزه‌های مختلف گردشگری، خدماتی، کشاورزی، تولیدات دامی، گلخانه ای و مجتمع های رفاهی در این نشست بررسی شد.
نیک‌اقبالی گفت: به دلیل اینکه محدودیت‌ زمین در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، هدف از نشست این کمیته بررسی نحوه واگذاری زمین به طرح‌ها است و باید در  واگذاری زمین حساسیت بالایی داشته باشیم و زمینی واگذار شود که زمین نامرغوب منابع ملی و از نوع زراعت درجه سه باشد.
وی تصریح کرد: نباید برای طرح‌های با خدمات عادی و معمولی زمینی را واگذار کنیم، زیرا زمین‌ها در سطح استان محدود است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اکثر طرح‌هایی که در نشست کمیته زیربنایی مصوب شد، و این طرح‌ها در راستای آمایش سرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند و بیشتر آنها در حوزه گردشگری و کشاورزی است.
نیک‌اقبالی با بیان اینکه در بحث واگذاری زمین اولویت با طرح‌های است که در برنامه آمایش سرزمین قرار دارد، گفت: متراژ زمین‌هایی که برای این طرح‌ها واگذار می‌شود، متناسب با استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف می‌شوند و در برخی از مکان‌ها از متراژ کشوری پایین‌تر است.
وی افزود: به طرح‎های که حالت خدمات عمومی دارند و در استان اشباع شده است، دیگر مجوز واگذاری زمین نخواهیم داد.
این مسوول با بیان اینکه واگذاری زمین باید از سه فیلتر عبور کند، گفت: در کارگروه امور زیربنایی یک روالی باید طی شود چون در شورای برنامه ریزی و شورای عالی شهرسازی هم برخی از این طرح‌ها باید مصوب شود، بابراین حساسیت‌های لازم از طرف دستگاه‌های دولتی وجود دارد و خوشبختانه در طی چندسال گذشته این بحث فیلتراسیون واگذاری زمین در استان نهادینه شده است و خیلی از زمین‌هایی که در چند سال گذشته واگذار شده بود و کارهای عمرانی روی آن صورت نگرفته است در مرحله باز پس‌گیری این زمین‌ها قرار داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1