کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به طرح‎های که در استان اشباع شده زمین واگذار نمی‌کنیم

29 مرداد 1396 ساعت 12:24


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به طرح‎های که حالت خدمات عمومی دارند و در استان اشباع شده است، دیگر مجوز واگذاری زمین نخواهیم داد.
به گزارش کبنا از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی صبح امروز در نشست کمیته امور زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالن ستاد بحران استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کمیته زیربنایی بسیار مهم است و تصمیمات کلی در باره پرو اظهار کرد: ۱۳ طرح پیشنهادی در حوزه‌های مختلف گردشگری، خدماتی، کشاورزی، تولیدات دامی، گلخانه ای و مجتمع های رفاهی در این نشست بررسی شد.
نیک‌اقبالی گفت: به دلیل اینکه محدودیت‌ زمین در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، هدف از نشست این کمیته بررسی نحوه واگذاری زمین به طرح‌ها است و باید در  واگذاری زمین حساسیت بالایی داشته باشیم و زمینی واگذار شود که زمین نامرغوب منابع ملی و از نوع زراعت درجه سه باشد.
وی تصریح کرد: نباید برای طرح‌های با خدمات عادی و معمولی زمینی را واگذار کنیم، زیرا زمین‌ها در سطح استان محدود است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اکثر طرح‌هایی که در نشست کمیته زیربنایی مصوب شد، و این طرح‌ها در راستای آمایش سرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند و بیشتر آنها در حوزه گردشگری و کشاورزی است.
نیک‌اقبالی با بیان اینکه در بحث واگذاری زمین اولویت با طرح‌های است که در برنامه آمایش سرزمین قرار دارد، گفت: متراژ زمین‌هایی که برای این طرح‌ها واگذار می‌شود، متناسب با استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف می‌شوند و در برخی از مکان‌ها از متراژ کشوری پایین‌تر است.
وی افزود: به طرح‎های که حالت خدمات عمومی دارند و در استان اشباع شده است، دیگر مجوز واگذاری زمین نخواهیم داد.
این مسوول با بیان اینکه واگذاری زمین باید از سه فیلتر عبور کند، گفت: در کارگروه امور زیربنایی یک روالی باید طی شود چون در شورای برنامه ریزی و شورای عالی شهرسازی هم برخی از این طرح‌ها باید مصوب شود، بابراین حساسیت‌های لازم از طرف دستگاه‌های دولتی وجود دارد و خوشبختانه در طی چندسال گذشته این بحث فیلتراسیون واگذاری زمین در استان نهادینه شده است و خیلی از زمین‌هایی که در چند سال گذشته واگذار شده بود و کارهای عمرانی روی آن صورت نگرفته است در مرحله باز پس‌گیری این زمین‌ها قرار داریم.


کد مطلب: 268157

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/268157/طرح-های-استان-اشباع-شده-زمین-واگذار-نمی-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1