تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۲۶۳۹۱۴

کهگیلویه و بویراحمد میرشکار نمی‌خواهد

۵۱
۰
کبنا ؛رضا حسن‌پور
«میرشکار» کلمه رمز این روزهای سیاست در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
در گزارشی که امروز از طریق سایت‌های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد دیدم و بسیار متأثرم کرد نماینده محترم مجلس به یک منطقه محروم رفته است و بعد بدون هیچ مناسبتی تفنگ برداشته و عکس یادگاری گرفته است.
معلوم هم نیست نوک این تفنگ «برنو» که یادگار پدران با شهامت ایل است کجا را نشانه گرفته است؟ آیا به قلب محرومیت شلیک می‌شود و‌ یا آنکه تفنگچین می‌خواهد از قافله تفنگ به دستان استان کهگیلویه و بویراحمد عقب نماند.

به بنده به عنوان یک جوان حق دهید نگران این سیاستمداران تفنگ به دست باشم. نه از این جهت که با تفنگ و حماسه‌های این ملت با تفنگ غریبه‌ام بلکه از اینکه رقابت و تفنگ از این منظر جز «من» و «من» کردن و چشم و هم چشمی تعبیری ندارد.
طبیعی است نتیجه این تفنگ‌های به هوا نشانه گرفته شده در ‌‌نهایت بر روی زمین آن می‌شود که به دروغ می‌گویند فلان مسئول در رستوران کسرا به برخی‌ها سپرده تا به برخی‌ها از برخی مناطق حمله کنند.
هر کسی آزاد است با تفنگ عکس بگیرد و یادی از خاطرات داشته و یا نداشته‌اش کند، اما عجیب است نماینده مجلس آنهم در میان این همه مشکلات دلش هوای شکار فرضی کرده است.
آیا می‌توان هم با تفنگ عکس گرفت و هم دم از وحدت زد، آیا می‌توان با تفنگ شکاری عکس گرفت و بعد از مردم خواست مراقب محیط زیست باشند.
باید کمی آرام بود، استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به میرشکار ندراد استان نیاز به دلسوز دارد و استان پر از میرشکارهایی است که روزی در سخنرانی‌های انتخاباتی‌شان می‌گفتند ما از میر شکار فلان جا میرشکارتریم. مردم مدیر و نماینده پیگیر می‌خواهند و آقای زارع هم که قبلاً خود را درگیر این مسائل نمی‌کرد، حال این نگرانی را بوجود آورده است که وارد بازی شده‌اند که نتیجه‌ای در بر ندارد و برای مردم هزینه تراشی می‌کند. تفنگ و عکس تفنگی برای حوزه انتخابیه بودجه نمی‌آورد، تفنگ برای کسی شغل ایجاد نمی‌کند تفنگ جز ترویج رقابت‌های بی‌حاصل در استان کهگیلویه و بویراحمد نتیجه‌ای ندارد.
مجال آن است این نوع‌ کارهای فاقد ارزش را بر زمین بگذرایم و مثل گذشته به فکر دردهای مردم باشیم، در بعضی از خبرها خوانده‌ایم فلان جشن بر اثر همین تفنگ‌ها به عزا تبدیل شدند، این نوع اقدام‌ها پسندیده نیست، پس کنار بگذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

یه مرد
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود
کیا
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره اصلا این اقایون دوس دارن تفنگ به دست بگیرن به ماچه ربطی داره
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر میرشکار گچساران و باشت
دادگر
Iran, Islamic Republic of
//وخوش گذران
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی فرزند عشایر است و بهتر از همه درک میکند مشکلات منطقه زیلایی را اگر باتفنگ.عکس.گرفت عرق بومی.بود که نسبت به تاریخ بویراحمددارد
محمدصادق
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این حرکت ها با فقر فرهنگی و سیاسی مردم ما موجب رای اوردن افرادی می شود که واقعا صلاحیت کرسی نمایندگی مردم را ندارند. آسیبهای اجتماعی از طلاق و اعتباد و بزهکاری تا خودکشی و دگرکشی در استان ما بیداد میکند و نماینده گان استان فکر میرشکار بودن و عکس سلفی و اسفالت فروشی هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شوق این همه اشتغال زایی رو داره بنده خدا
شاهين عبدالخاني
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی
تا درک وبینش وتعبیر اشخاص جوانی چون جنابعالی از کلمه ی "میرشکار"؛معنای لفظی وشکلی آن باشد جوانان ما باید بیکار و فاقد شغل باشند.این کلمه برای اولین بار در نطق انتخاباتی آقای تاجگردون به عنوان یک استعاره(از نظر ادبی)بکار گرفته شد..یک روز بعد از عنوان شدن این کلمه احدی از دوستان طیف مقابل خطاب به آقای تاجگردون فرمودند اولا"شکار حرام است ثانیا"ماشکارچی نمیخواهیم!!!! علی رغم اینکه ایشان تحصیلات حوزوی داشتند عرض کردیم برادر اولا" که شکار حرام که نیست هیچ؛حلال خدا هم هست؛ثانیا"آقای تاجگردون عنوان نمودند"میرشکار اقتصادی" که استعاره و اشاره ای به شخص مجرب ومتبحر در مسائل اقتصادی است..حالا هم که شما مسائلی رو به هم ربط دادین که تداعی کننده ی مثل معروف ارتباط ....وشقیقه است.. به نظر شما اگر کسی بگوید من میرشکار فرهنگی هستم یعنی شکارچی کتاب و محصولات فرهنگی ست؟
یا اگرنماینده ی مجلس به منطقه ی عشایری حوزه ی انتخابیه ی خود سرکشی نماید وطبق عرف معمول عشایر در استقبال از ایشان؛ اسلحه ای شلیک شود و با اصرار میزبان اسلحه به دست میهمان داده شودبرای اون یک لحظه کلیه ی امور نمایندگی کان لم یکن تلقی شده و به قول شما بیکاری جوانان نشأت گرفته از این موضوع می شود؟؟
به نظر حقیر بهتر بود شما به عنوان یک جوان؛ انتقادی سازنده ویا خواسته ای عمومی را در این مقال مطرح میکردید..
موفق باشید.
داریوش
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این تفسیر
رضا
Germany
درود بر زارعی خدوم ارزشمند مردم بویراحمد
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
افرین متن خوبی بود.. و مطمئنا نمایندگان با توجه به موقعیتی که درش بودن این کار رو کزدن...
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جوانی ولی اطلاع نداری زمانی ان بزرگواری که تفنگ بنام دکتر تاج گردون هدیه داد وان با احترام به تحویل صاحبش داد ببین تاج گردون ضمن عذرخواهی چه گفت ان وقت قضاوت کن
وبگرد
Iran, Islamic Republic of
میرشکار اونی بود که اول به فکر فقرا بود بعد خودش
میرشکار اونیه که هنوز اسمش میاد میگن تنهایی یه ایل بود
میرشکار اونیه که الان اسمش قسم راست مردم شده
میرشکار اونی بود که یه رو بود
میرشکار اونی بود که پول جمع میکرد و میداد واسه خرج دکترشدن بعضیا
میرشکار اونی بود که فلانی رو فرستاد کانادا درس بخونه
حالا خودتون و انصافتون؛اون میرشکار بود یا اینا؟؟؟؟؟
کاش حافظه ی تاریخی ماها ضعیف نبود اما به قول همین مردم باید سراغ میرشکارها رو از ریشه دارها گرفت وگرنه این روزا میرشکار فراوونه
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
کسی که در این دوره زمونه تفنگ بدست میگیرد ..
زبان تند
Iran, Islamic Republic of
بله زارعی میرشکار رفع مناطق محروم است
حیدربابا
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم ۱-دکترتاجگردون گفتند که میر شکاردلها هستند نه میرشکارکوه وجنگل وصحرا.
۲- عزت لر ۳ مقوله دارد یکی از آنها شجاعت وبرنو است
۳-این همه کار عمرانی انجام گرفته ندیدی فقط به خاطر کمبود مسائل شخص خودت میرشکار را هدف گرفتی . بپا هدف قرارنگیری
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
...ردی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی ربط بود.
مخالف سابق زارعی
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی
Iran, Islamic Republic of
نمیشه نماینده ها ترویج تفنگ داشتن کنن و بعد قانون بذاریم که در عروسی کسی حق تفنگ اوردن نداره اصلا تفنگ نماد جنگ و خشونت هست ما نیاز نمادهای صلح و تلاش و کار داریم
غلامعلی
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفته اند سوار از ...... پا نمیگیرد برادر جان
اصلاحات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تاجگرون وراسی میر شکاره اما .. است.
غلامعلی
بنام خدا ، نویسنده عزیز انسان ابتدا قبل از نوشتن هر مطلبی حداقل باید وجدان خود را قاضی قراردهد .۱-الحق در استان از دورهای قبل تا کنون هیچ نماینده ای پیگیر تر و فعالتر از آقای زارعی نبوده و نخواهد بود .۲-بعد باید آنجا بودی تا ببینی آمدن تفنگ و عکس گرفتن فقط به منظور مشارکت در شادی مردم به مناسبت برکات انقلاب اسلامی بوده است.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اقای زارع تفنگ داخل ابادی فایده نداره جنابعالی داخل مجلس تفنگت خالیه
دقیقا کجایی؟؟؟؟؟؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز با سلام
اینقدر مشغله و کار و حرف و حدیث برا گفتن هست که این عکس ها در مقابل آنها چیزی نیست. و انگهی اسلام به یاد گیری اسب سواری و تیر اندازی نیز سفارش کرده است. چه اشکال دارد مرد سیاست مرد رزم هم باشد. چه ایرادی داری سیاسی باشی و اصول میدان داری را نیز بدانی. به نظرمن ابتدا باید فنون رزم را یاد گرفت و بعد بزمی شد و آنگه سیاسی. اگه تفنگ در دست داشتن اشکال دارد چرا هر هفته ائمه جمعه موقع خواندن خطبه سلاح به دست میگیرند. پس این ایراد به آنان نیز وارد است.
ن
Iran, Islamic Republic of
ازکجا میسوزی ؟/.شما چکاره اید که در همه کارهای مردم دخالت می کنید؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
نه پدرتاجگردون تفنگ چی بودنه پدرحاج زارع
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام. متن بسیار اشفته و بی محتوایی بود
جعفر از باشت
Iran, Islamic Republic of
ببین طرز فکر خورزونه
مایه محرومیت استان همین کوته فکری هاست. با تفنگ عکس گرفته ، آخه شکال که نزده
اینهمه تخریب بخاطر چه؟
رعیت
Iran, Islamic Republic of
بعد از کباب ودوغ محلی وخلال در اون هوای لطیف سردسیر تیراندازی وای چه حالی داره نبودی وندیدی با نماینده ها دوری بزن چرخی بزن بعد شما هم هوس تیر اندازی یهت دست می دهد البته اگر روزگاری نیاکان شما هم تفنگ بدست بوده باشند
رسا
Iran, Islamic Republic of
درور برنویسنده
گشتاسب از خان احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام این خود نشونه خیلی عالی که منتقدین بهانه ای برانتقاد ندارن و از یه عکس عادی که همه مردم این منطقه تفنگ در دست گرفتن ویه عکس یادگاری گرفتن انتقاد میکنند و این موفقیت های دکتر تاجگردون در کارها و برنامه هاش میباشد که جایی برای انتقاد باقی نمیگذارد.
لیلا.ن
Iran, Islamic Republic of
برو بابا چرت نوشتی..آقای نویسنده هنوز نفهمیدی معنی عکس چیه
کریمی
Iran, Islamic Republic of
...ت تحویل ندین
سینایی از گچساران
Iran, Islamic Republic of
من سن شما را تمجیداتم و حتی شما را نمی شناسم .
تفنگ در فرهنگ قبیله ای و عشیره ای ما و در میان کسانی که مرد رزم و جهاد و شهادت است و... همه و همه یک معنی بیش ندارد. تفنگ سنبل دفاع از ارزش ها و داشته ها و حفظ و حراست از کیان است . تفنگ ناموس و شرف یک رزمنده است . تنفگ نماد قدرت و برتری نیست . نماد حذف و شکار نیست .
در دین اسلام سفارش شده فرزندان خود را اسب سواری .شما و آموزش نظامی دهید .تفنگ یکی از ابزارهای آموزش این مهم است .
برادر نگاهت راعوض کن .
تاجگردون جای نقد دارد چرا که معصوم نیست .اما تاریخ نمایندگی استان کسی بهتر از او را برای استان تاکنون ندیده است .انصاف چیزی خوبی است. اما کارهای تاجگردون نقدهایی دارد و نباید نقدها را به این مسایل حاشیه ای بکشانیم.
برادر محترم اگر اهل نقد و برنامه و سیاست هستید می توانید کارهایی او را نقد کنید .
این تصویر یک رفتار شخصی است که همه ما به قول خود شما ....
ياس
Romania
سلام
به تظر از یک موضوعی ناراحتی
امیدوارم که مشکلت حل بشه
اگر قلم به دستان استان و سیاستنداراه خوب هم استانی کمک کنند انشالله اقای تاجگردون در دوره بعد ریاست جمهوری یکی از کاندید های مطرح ریاست جمهوری خواهد بود
جاوید
Iran, Islamic Republic of
خدا سه تاش او س.
علی کرم شجاعی بوستان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاشهرستان های گچساران وباشت نیازبه میرشکارداردومیرشکارماهم کسی نیست جزدکترغلامرضاتاج گردون نگین سبزبهارستان ایران .نماینده شهرم اگرتفنگی دردست داردهدفی رادنبال میکند.وسالیان سال شهرودیارم میری نداشت که ازحق وحقوقش دفاع کند.تاهمیشه تاج گردون میرشکارماست تاچشم حسودان برای سراب راببیند.سلام برمیرشکارشهرم ،سلام برامیرکبیرجنوب،وسلام برچهره محبوب گچساران وباشت دکترغلامرضاتاج گردون .سلام برچهره ملی وفرااستانی دکترتاج گردون.تاهمیشه بامیرشکارعزیزمان تاج گردون هستیم.وایشان میرشکارمشکلات مردم هستند.این صحبتی که حضرتعالی نوشتی فقط میخواستی چندروزی اسمت درسایت هادرج گردد‌.همه مردم میدانندوپایتخت نشینان هم میدانندکه نام جنوب ایران بادکترتاج گردون عجین هست.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
همه چی برعکس شده .به جایی رسیدیم که اگر یک خیابان یا کوچه گچساران آسفالت بشه چنان توی این سایتهای اجاره ای تقدیر و تشکر از نماینده یا همان بقولن میرشکار میکنند که انگار در ادوار گذشته و در طول ۳۰ سال گذشته هیچ خیابانی در گچساران آسفالت نشده و برای اولین بار در تاریخ گچساران این اتفاق افتاده که خیابانی و یا کوچه ای آسفالت شده.خدایی جمع کنید این بساط رو در زمان نمایندگان قبلی این همه کار برای گچساران شد این همه پارک و طرحهای فضای سبز اجرا شد ولی همه به پای شهرداری حساب میشد و درستش هم همینه شهرداریه که این کارها رو انجام میده.میخوام بدونم خداوکیلی یعنی در سالهای گذشته واقعا شهرداری هیچ کاری برای شهر انجام نداده کاش که عملکرد شهرداری را در سالهای گذشته نگاه میکردیم اونموقع متوجه میشدیم که در گذشته شهرداری خیلی فعالتر از امروز بوده و عمران و آبادیهای بیشتری صورت میگرفته ولی الان اگر کوچه ای هم آسفالت بشه بعضی از آقایان اینو به حساب نماینده میزارن مثل اینکه جایگاه شهردار و نماینده عوض شده.
دنا
Iran, Islamic Republic of
تفنگاشون خالی بود فشنگ هم نداشت
گچسارانی
متاسفانه فامیل گری و قوم بازی .بی عدالتی و تبعیض نفس مردم را گرفته علی الخصوص در برهه از زمان در گچساران
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
فقط پست های شرکت نفت را نگاه کنید خدایی مسولین جدید چه کسانی هستند همین مورد بررسی شود
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم با این تفسیر
گچساران...
Iran, Islamic Republic of
خواستی ی چیزی گفته باشی...مشخص نیست از چی دلت پره...مگه نماینده نمیتونه تفنگ دستشه بگیره.این چ ربطی داشت.برو لیوان آب بخور تا آروم بشی...ما گچسارانیا به داشتن این نماینده افتخار میکنیم.....ومیر شکار بودن هم برازندشون هست...حالا نماینده شما کاری نمیکنه یا شاید هم شما خیلی پرووو تشریف داری این دیگه مشکل خودته..
امير
Iran, Islamic Republic of
آفرین تحلیل شجاعانه ای است!
امید
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر جناب زارعی کار بسیار خوب وپسندیده است شما اینو از رو کینه نوشته
بیکار
Iran, Islamic Republic of
سلام
باروت فشنگ های زارع نم دیدن عمل نمی کنن
مرادي
Iran, Islamic Republic of
درودبر زارعی
جوادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون ..شکار حقیقی اعتبارات خوب برای شهرستان است .گزینش نیروی قوی است چانه زنی است برای گرفتن بودجه های مورد نیاز است .اشتغال زایی است تعامل با مدیران کشوری است برای حل مشکلات مردم نه فاتحه خوانی یا عکس گرفتن

میر شکار واقعی تاجگردون.. حتی مدیر خوب انتخاب کند .. این کار را نداره
/
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت میرشکار بویر احمد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1