تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۶۲۵۳۱

بحث بر سر تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد / خادمی: چنین چیزی نگفته است / نیک‌اقبالی: تبدیل همه املاک آموزش و پرورش به تجاری با طرح تفصیلی مغایرت دارد / زارع‌پور: قانون اجازه داده و این فرصت مناسبی است.

۱۶
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون نگفته است که هر چه املاک آموزش و پرورش دارد، بفروشد بلکه املاک آموزش و پرورش باید بر اساس تصمیمات کارشناسی شده تغییر کاربری پیدا کنند و یا بفروش برسند.

به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار این استان و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار، شهردار یاسوج و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد.
به گزارش کبنا، یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، گرایش دانش‌آموز کهگیویه و بویراحمد به رشته‌های خاص بود که هادی‌زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش در این خصوص گفت: بانک اطلاعات رشته‌ای در سطح استان راه‌اندازی کردیم و در واقع کتاب اطلس مشاغل کهگیلویه و بویراحمد تهیه شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با آشنایی مشاغل مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
در ادامه این نشست هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بند قانونی و ساماندهی و تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش، اظهار کرد:  ظرفیتی برای تغییر کاربری برخی از املاک آموزش و پرورش برای استفاده بهینه آموزشی ایجاد شده است که انتظار می‌رود شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان در این رابطه با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.
زارع‌پور افزود: بعضی از املاک آموزش و پرورش که استفاده مهمی از آنها صورت نمی‌گیرذ، بر اساس این بند قانونی با تغییر کاربری و یا فروش، را می‌توان از آنها استفاده بهتری در راستای ارتقای سطح آموزش و سایر امور آموزش و پرورش و هزینه‌های جاری کرد.
وی تاکید کرد: قانون گذار تا پایان سال مالی ۹۶ اجازه داده است که برخی از املاک آموزش و پرورش تغییر کاربری پیدا کنند و ما باید در این مدت زمان از این فرصت استفاده کنیم.
سید علی‌اکبر هاشمی رئیس آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه در یاسوج مشکل اعتبار نداریم، اظهار کرد: ما مشکلات زیادی در سطح شهرستان بویراحمد به لحاظ فضای آموزشی داریم که می‌توانیم با تغییر کاربری برخی از املاک و فروش آن‌ها مشکلات را برطرف کنیم.
پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره، اظهار کرد: اینکه بخواهیم تمام املاک آموزش و پرورش را به تجاری تبدیل کنیم، قابل قبول نیست،و با طرح تفصیلی شهری مغایریت دارد. اما می‌توان بعضی از املاک را با تغییر کاربری و یا فروش آن‌ها مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کرد.
 
محمد علی جاوید شهردار یاسوج نیز که تلویحاً مخالف کاربرهای آموزشی بود، گفت: در آینده شهر یاسوج نیاز به فضای آموزشی بیشتری دارد.
ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با این بند قانونی مخالفت کرد و گفت: شبهاتی در آن وجود دارد، البته ما قانونی همانند بند ۶ الحاقی داریم که در خصوص تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش صریح‌تر صحبت کرده است.
کشاورز گفت: ما که نمی‌خواهیم در آموزش و پرورش تجارت راه بیندازیم، بلکه باید ابتدا شبهات این بند قانونی مرتفع گردد و بعد در مورد تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش تصمیم گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان به موضوع نیز اشاره کرد و گفت: قانون اجازه تغییر و کاربری برخی از املاک را داده آن هم بر اساس کار کار‌شناسی شده و اما نگفته‌ است که هر چه املاک دارید، بفروشید.
خادمی ادامه داد: این موضوع باید در یک جلسه کارشناسی شود و املاکی را را  که امکان تغییر کاربری و فروش آنها است را مشخص تا بعد در مورد آنها تصمیم گیری شود.
 
یکی از موضوعات مهم دیگری که در این نشست مطرح شد گرایش دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد به یک رشته خاص بود و هر کدام از مدیران عضو این نشست نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون این موضوع مطرح کردند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرومی
Iran, Islamic Republic of
از عکسها می توان نتیجه گرفت بیشتر جلسه آموزش عکاسی بوده است
علیرضا حسین زاده خلف آباد
Iran, Islamic Republic of
مردم هوشیار باشید
عده ای قصد دارند به املاک آموزش و پرورش و بیت المال چنگ بزنند و شاید قصد غارت این املاک را دارند.
به مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تذکر میدهیم که وارد این معامله خطرناک نشود
فرهنگی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
شهر یاسوج همین الان هم با مشکل کمبود فضای آموزشی و تراکم بالا مواجه است و آقایان در فکر تغیر کابری و راه اندازی تجارت در آموزش و پروش البته به نفع مدیران ارشد این سازمان.
غیضان
Iran, Islamic Republic of
تجاری ترین نقطه دهدشت مدرسه امام خمینی اونم در مقطع ابتدایی هستش! اینم از برکات مهندس عزیزی هستش(شهردار وقت)
ظر
Iran, Islamic Republic of
حتما پول کم آوردن می خان املاک را بفروشن ..
Iran, Islamic Republic of
نباید خانه های سازمانی آموزش پرورش به فروش برود این کار صددر صد اشتباه است
سید
Iran, Islamic Republic of
اقای مدیرکل مردم وبیت المال را فدای خواسته های خودتان نکنید
سید
Iran, Islamic Republic of
به فکر ایندگان باشید نیاز فضای آموزشی ۱۰۰درصد است چرا اموال را به غارت می برید
سید
Iran, Islamic Republic of
اقای مدیر کل این مردم در اینده به فضا آموزشی نیاز دارند چرا همه فضاهای راهنمایی وشهادتها را فروختید
سید
Iran, Islamic Republic of
اقای مدیر کل شما هم مثل علی محمد دانشی از این فضاها سهم می خواهید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سید
Iran, Islamic Republic of
در زمان علی محمد دانشی تمام املاک اموزش وپرورش به یغما رفت
سید
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار لطفا اجازه فروش املاک آموزش وپرورش را ندهید تغییر کاربری کنید
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اینطور که معلوم تمام مدارس بشوند تجاری ومدارس غیر انتفاعی راه بیفتد
و
واسه همینه که مدارس رو به علمی کاربردی. با اجاره ناچیز اجاره میدن لابددددددداا؟؟؟
ای ....
Iran, Islamic Republic of
]چقدرپسرخوب وزحمت کشیه این خبرنگارکبنا فکرکنم اسمش کمایی با کمالات باشه .بایدمسئولین کبنا به صورت وبژه ازاین خبرنگار آنلاین تشکرکنند .
علیرضا حسین زاده خلف آباد
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا نظر قبلی بنده رو نزدید؟
حالا دارم به حمایت سیاسی شما از این آقای سید علی اکبر هاشمی پی میبرم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1