کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بحث بر سر تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد / خادمی: چنین چیزی نگفته است / نیک‌اقبالی: تبدیل همه املاک آموزش و پرورش به تجاری با طرح تفصیلی مغایرت دارد / زارع‌پور: قانون اجازه داده و این فرصت مناسبی است.

4 مرداد 1396 ساعت 12:32


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون نگفته است که هر چه املاک آموزش و پرورش دارد، بفروشد بلکه املاک آموزش و پرورش باید بر اساس تصمیمات کارشناسی شده تغییر کاربری پیدا کنند و یا بفروش برسند.

به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار این استان و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار، شهردار یاسوج و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد.
به گزارش کبنا، یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، گرایش دانش‌آموز کهگیویه و بویراحمد به رشته‌های خاص بود که هادی‌زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش در این خصوص گفت: بانک اطلاعات رشته‌ای در سطح استان راه‌اندازی کردیم و در واقع کتاب اطلس مشاغل کهگیلویه و بویراحمد تهیه شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با آشنایی مشاغل مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
در ادامه این نشست هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بند قانونی و ساماندهی و تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش، اظهار کرد:  ظرفیتی برای تغییر کاربری برخی از املاک آموزش و پرورش برای استفاده بهینه آموزشی ایجاد شده است که انتظار می‌رود شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان در این رابطه با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.
زارع‌پور افزود: بعضی از املاک آموزش و پرورش که استفاده مهمی از آنها صورت نمی‌گیرذ، بر اساس این بند قانونی با تغییر کاربری و یا فروش، را می‌توان از آنها استفاده بهتری در راستای ارتقای سطح آموزش و سایر امور آموزش و پرورش و هزینه‌های جاری کرد.
وی تاکید کرد: قانون گذار تا پایان سال مالی ۹۶ اجازه داده است که برخی از املاک آموزش و پرورش تغییر کاربری پیدا کنند و ما باید در این مدت زمان از این فرصت استفاده کنیم.
سید علی‌اکبر هاشمی رئیس آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه در یاسوج مشکل اعتبار نداریم، اظهار کرد: ما مشکلات زیادی در سطح شهرستان بویراحمد به لحاظ فضای آموزشی داریم که می‌توانیم با تغییر کاربری برخی از املاک و فروش آن‌ها مشکلات را برطرف کنیم.
پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره، اظهار کرد: اینکه بخواهیم تمام املاک آموزش و پرورش را به تجاری تبدیل کنیم، قابل قبول نیست،و با طرح تفصیلی شهری مغایریت دارد. اما می‌توان بعضی از املاک را با تغییر کاربری و یا فروش آن‌ها مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کرد.
 
محمد علی جاوید شهردار یاسوج نیز که تلویحاً مخالف کاربرهای آموزشی بود، گفت: در آینده شهر یاسوج نیاز به فضای آموزشی بیشتری دارد.
ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با این بند قانونی مخالفت کرد و گفت: شبهاتی در آن وجود دارد، البته ما قانونی همانند بند ۶ الحاقی داریم که در خصوص تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش صریح‌تر صحبت کرده است.
کشاورز گفت: ما که نمی‌خواهیم در آموزش و پرورش تجارت راه بیندازیم، بلکه باید ابتدا شبهات این بند قانونی مرتفع گردد و بعد در مورد تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش تصمیم گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان به موضوع نیز اشاره کرد و گفت: قانون اجازه تغییر و کاربری برخی از املاک را داده آن هم بر اساس کار کار‌شناسی شده و اما نگفته‌ است که هر چه املاک دارید، بفروشید.
خادمی ادامه داد: این موضوع باید در یک جلسه کارشناسی شود و املاکی را را  که امکان تغییر کاربری و فروش آنها است را مشخص تا بعد در مورد آنها تصمیم گیری شود.
 
یکی از موضوعات مهم دیگری که در این نشست مطرح شد گرایش دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد به یک رشته خاص بود و هر کدام از مدیران عضو این نشست نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون این موضوع مطرح کردند.
 
 


کد مطلب: 262531

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/262531/بحث-سر-تغییر-کاربری-املاک-آموزش-پرورش-کهگیلویه-بویراحمد-خادمی-چنین-چیزی-نگفته-نیک-اقبالی-تبدیل-همه-تجاری-طرح-تفصیلی-مغایرت-زارع-پور-قانون-اجازه-داده-این-فرصت-مناسبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1