تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۲۵۹۹۷۶

اعتراض بازاریان باشتی به انتخاب رئیس امور صنفی بدون برگزاری انتخابات

۳
۰
کبنا ؛در پی انتخاب خانم عسکری به عنوان رئیس امور صنفی شهرستان باشت بدون برگزاری انتخابات جمعی از معترضان به این اقدام با تجمع در مقابل دفتر امام جمعه این شهرستان خواستار پیگیری و برخورد با این موضوع که به گفته آن‌ها عملی غیرقانونی است، شده‌اند‌.
 
 
به گزارش کبنا، عسکری امسال نیز به عنوان رئیس امور صنفی شهرستان باشت به مدت ۴ سال معرفی شده است تا ریاست وی در این مسند به هشت سال برسد اما این دقیقا‌‌ همان نقطه آغاز اعتراض بازاریان و کسبه باشت و مراجعه به مسوولان ارشد این شهرستان شده است.
بر اساس آنچه تعدادی از بازاریان و کسبه باشت گفته‌اند عسکری چهار سال گذشته بدون داشتن فاکتورهای لازم از جمله داشتن مغازه در انتخابات شورای صنفی باشت شرکت کرده که البته قرار بود از شرکت وی در انتخابات ممانعت به عمل آید اما این اتفاق نیفتاده است.
مرزبان مسئوول حزب موتلفه در باشت و از کسبه و بازاریان باشت اما انتخاب عسکری را ناشی از حمایت‌های افراد سیاسی وابسته به غلامرضا تاجگردون عنوان کرده و معتقد است در این انتخاب ردپای وابستگان نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی حتی خود غلامرضا تاجگردون نیز دیده می‌شود.
آپلود عکس
وی گفته که در این دوره با توجه به اینکه بازاریان و کسبه قصد نداشتند عسکری را که فاقد صلاحیت برای حضور در راس امور صنفی باشت است انتخاب کنند، این انتخاب بدون برگزاری انتخابات معمول صورت گرفته است.
این کسبه و از چهره‌های سیاسی باشت گفته که ما در حال حاضر اعتراض خود را نسبت به این عمل غیرقانونی به گوش حجت‌الاسلام عبودی امام جمعه باشت رساند‌ه‌ایم و قصدمان پیگیری و جلوگیری از این حرکت غیرقانونی از راه قانون است.
او اما این را هم گفت که به هیج وجه و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهند داد این موضوع اینگونه به اتمام برسد و «خانم عسکری» بار دیگر بدون برگزاری انتخابات بر کرسی ریاست امور صنفی باشت بنشیند.
مرزبان در ادامه از ورود دو نفر از کارمندان اداره صنعت معدن و تجارت گچساران به این جریان سخن گفت و  گفته که دیروز آقایان مهرابی و غلامشاهی نیز در باشت حضور داشته‌اند و ما مراتب را به آن‌ها نیز اطلاع دادیم همانگونه که چهارسال گذشته این موضوع که «خانم عسکری» فاقد مغازه و محل کسب است اطلاع رسانی شد و قرار شد وی از گردونه انتخابات حذف شود اما این اتفاق به دلایل محض سیاسی نیفتاد.
به حد نصاب نرسیدن اتحادیه‌های بازار در باشت برای برگزاری انتخابات امور صنفی دلیل عدم برگزاری انتخابات عنوان شده که مرزبان به آن اشاره می‌کند و می‌گوید که اگر اینگونه است چرا ۴ سال گذشته با این شرایط انتخابات برگزار شد.
آپلود عکس
مرزبان که از کسبه قدیمی باشت، بازنشسته آموزش و پرورش و مسوول نمایندگی حزب موتلفه در باشت است انتخاب مجدد خانم عسکری را به شدت سیاسی دانسته و عنوان کرده که حرفهای زیادی در این خصوص دارد که در صورت انجام نگرفتن روال قانونی انتخابات رسانه‌ای خواهد کرد.
بهرحال خانم عسکری همسر یکی از کاندیداهای شورای شهر باشت از منتسبان و وابستگان نزدیک به غلامرضا تاجگردون است و این دقیقا‌‌ً همان دلیل مهم ایجاد شائبه و بروز برخی اختلافات شده که به انتخاب رئیس امور صنفی (اتاق اصناف) باشت رنگ و بوی محض سیاسی داده است حال باید دید سرانجام این جنجال سیاسی صنفی در باشت به کجا می‌انجامد و آیا بار دیگر عسکری می‌تواند بر صندلی ریاست امور صنفی باشت که نشان داده شهرستانی کاملاً سیاسی و حاشیه آفرین است تکیه دهد یا برگزاری انتخابات خط پایان وی در امور صنفی خواهد بود.(خبر آوران)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت وباوی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مرزبا عزیز
شما نیز به دلیل بازنشسته بودن دستگاه دولتی مشمول قانون منع مداخله بوده وشرایط عضویت در صنف را ندارید.

شما از دخالت سیاستمدارن منطقه بویژه جناب آقای تاجگردون حرف میزنید در حالی که خودتان مسئول جناح مخالف ایشان در شهرستان هستید. تمام تلاشتان هم جایگزینی خودتان در این سم..است.

جناب آقای دکتر تاجگردون به اندازه ی کافی مشغله فکری وکاری دارند که پرداختن به چنین مسائل.. در مخیله ی ایشان هم نمیگنجد.
... مردم باشت وباوی بوده اید و به هر طریقی این مسئله را بروز می داده ومی دهید.
..د را در یاسوج فراموش ن..ب.محترم دلیل مهاجرتتان از یاسوج به باشت را بگویید تا کمی بهتر..ا بشناسند.
(کبنا لطفا"درج فرمایید)
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
احتمالا تاجگردون دخالت کرده و تایید شده
نقی
Iran, Islamic Republic of
مرزبان دوره گذشته فقط ۱ رای آورد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1