تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۲۵۹۳۱۰

دهیاران خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کنند

۱
۰
کبنا ؛امام جمعه چرام گفت:دهیار باید خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کند، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و آن چیزی که به جا می‌‌ماند اصل نظام جمهوری اسلامی است.
به گزارش کبنا نیوز  از چرام، حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار صبح امروز در آیین گرامیداشت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با بیان اینکه دهیار حلقه وصل بین مسئولان و مردم روستا است، اظهار کرد: این حلقه وصل اگر کارش را به درستی انجام دهد، در واقع عملکرد دولت و مسئولان برای مردم یک منطقه نشان داده می‌شود.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که عده‌ای قصد دارند نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند و بگویند نظام اسلامی نتوانسته آن خدمتی را که باید به مردم و قشر ضعیف داشته باشد، انجام دهد، گفت: دهیار باید خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کند، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و آن چیزی که به جا می‌‌ماند اصل نظام جمهوری اسلامی است.

وی، افزود: وقتی خدمات دولت برای مردم خوب گفته شده و تبیین شود در واقع مردم نسبت به نظام اسلامی امیدواری پیدا می‌کنند، این به معنای توجیه نیست چرا که مردم خود می‌بینند و قضاوت می‌کنند.

حجت‌الاسلام افشار در ادامه سخنان خود به بحث فرهنگسازی در روستاها اشاره داشت و عنوان کرد: باید نسبت به برخی از مسائل فرهنگسازی کنیم، که وضعیت خطرناکی در برخی از حوزه‌ها در پیش بوده از جمله این بحران‌ها وضعیت آب و برق است.

خطیب جمعه چرام، ادامه داد: بحث آب یکی از حوزه‌هایی است که بحثش به جلسات عالی نظام هم رسیده و خط قرمزهایی که مطرح می‌‌شود برای مثال جنگ و نزاع بر اثر تنش‌های آبی نیز صورت می‌گیرد، بنابراین در مصرف بی‌رویه آب باید صرفه جویی کرده و در این راستا نیز فرهنگسازی انجام گیرد.

افشار به فرهنگسازی در زمینه مصرف برق و جمع‌آوری زباله‌ها نیز اشاره داشت و ابراز کرد: فرصت مانند ابر بهار می‌گذرد تا این مدتی که فرصت داریم خدمت‌گذاری کنیم به خصوص در کار دینی و فرهنگی چرا که حرف دهیاران در روستاها اثرگذار است و مردم نسبت به آنان نگاه مثبت دارند.

وی بر تبلیغ در مسائل دینی و جذب جوانان در مساجد روستاها تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینه
Iran, Islamic Republic of
...، وابییه
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1