کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دهیاران خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کنند

17 تير 1396 ساعت 16:57


امام جمعه چرام گفت:دهیار باید خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کند، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و آن چیزی که به جا می‌‌ماند اصل نظام جمهوری اسلامی است.
به گزارش کبنانیوز  از چرام، حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار صبح امروز در آیین گرامیداشت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با بیان اینکه دهیار حلقه وصل بین مسئولان و مردم روستا است، اظهار کرد: این حلقه وصل اگر کارش را به درستی انجام دهد، در واقع عملکرد دولت و مسئولان برای مردم یک منطقه نشان داده می‌شود.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که عده‌ای قصد دارند نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند و بگویند نظام اسلامی نتوانسته آن خدمتی را که باید به مردم و قشر ضعیف داشته باشد، انجام دهد، گفت: دهیار باید خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کند، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و آن چیزی که به جا می‌‌ماند اصل نظام جمهوری اسلامی است.

وی، افزود: وقتی خدمات دولت برای مردم خوب گفته شده و تبیین شود در واقع مردم نسبت به نظام اسلامی امیدواری پیدا می‌کنند، این به معنای توجیه نیست چرا که مردم خود می‌بینند و قضاوت می‌کنند.

حجت‌الاسلام افشار در ادامه سخنان خود به بحث فرهنگسازی در روستاها اشاره داشت و عنوان کرد: باید نسبت به برخی از مسائل فرهنگسازی کنیم، که وضعیت خطرناکی در برخی از حوزه‌ها در پیش بوده از جمله این بحران‌ها وضعیت آب و برق است.

خطیب جمعه چرام، ادامه داد: بحث آب یکی از حوزه‌هایی است که بحثش به جلسات عالی نظام هم رسیده و خط قرمزهایی که مطرح می‌‌شود برای مثال جنگ و نزاع بر اثر تنش‌های آبی نیز صورت می‌گیرد، بنابراین در مصرف بی‌رویه آب باید صرفه جویی کرده و در این راستا نیز فرهنگسازی انجام گیرد.

افشار به فرهنگسازی در زمینه مصرف برق و جمع‌آوری زباله‌ها نیز اشاره داشت و ابراز کرد: فرصت مانند ابر بهار می‌گذرد تا این مدتی که فرصت داریم خدمت‌گذاری کنیم به خصوص در کار دینی و فرهنگی چرا که حرف دهیاران در روستاها اثرگذار است و مردم نسبت به آنان نگاه مثبت دارند.

وی بر تبلیغ در مسائل دینی و جذب جوانان در مساجد روستاها تاکید کرد.


کد مطلب: 259310

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/259310/دهیاران-خدمات-نظام-دولت-مردم-بیان-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1