تاریخ انتشار
جمعه ۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۲۵۶۹۳۱

واکنش امام جمعه قلعه رئیسی به صحبت‌های رئیس جمهور در جمع پزشکان / درخواست از مدیرکل دادگستری برای برخورد با متخلفان انتخاباتی

۱۱
۰
کبنا ؛حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم اشاره و آنها را تبیین کرد و در ادامه به روز جهانی قدس اشاره و با بیان اینکه روز قدس روز مقابله با استکبار و یاری مظلومان است افزود: امروز تکلیف امت اسلام آزادی قدس است و ما نباید بی تفاوت باشیم و روز قدس برای امت اسلام به منزله لیله قدر است و سرنوشت امت اسلام به قدس بستگی دارد.
صلواتی به روز مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: عواملی هستند که باید هم مواظب و هم در جهت مبارزه با مواد مخدر تلاش کرد که اول باید خانواده مواظب باشد، آموزش و پرورش در این عرصه جهادی وارد میدان شود، نیروهای نظامی و انتظامی قاطعانه برخورد کند، نهادهای فرهنگی فضای عمومی شهر را تبدیل به مبارزه با مواد مخدر کند و مردم باید تلاش کنند تا ریشه قلیون و سیگار را از جامعه بردارند که در اینجا از تمامی نیروهای نظامی و قضایی می خواهم که نسبت به جمع آوری و مبارزه با مواد مخدر اقدامات جهادی انجام دهند.
وی به شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل و هفته قوه قضائیه اشاره و ادامه داد: مطالبه اسلام از ما عدالت اجتماعی و حمایت از محرومین و مظلومین است و اسلام از ما می خواهد که زیر بار ظلم نرویم و با ظالم مقابله کنیم و امروز وظیفه همه مسوولان احیای عدالت است و شرط استقرار عدالت فسادستزی است که ضامن عدل و عدالت قوه قضائیه است و نبض دستگاه اداری وضعیت عمومی کشور قوه قضائیه است.
امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: زیر سوال بردن قوه قضائیه شروع فساد است و در مقابل حکم دادگاه باید همه تسلیم باشند در استان از زحمات و تلاش مدیرکل، دادستان و مجموعه قوه قضائیه در شهرستان و بخش در جهت احقاق حق مردم صمیمانه تشکر می کنم.
صلواتی درخواستی از مدیرکل دادگستری استان نسبت به تخلفات انتخاباتی داشت و یادآور شد: اعتماد عمومی مردم در انتخابات و در بعضی مناطق استان با عملکرد بعضی مسوولان خدشه دار شد و مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کردند که انتظار است با برخورد قاطع و سریع با متخلفان انتخابات اعتماد مردم را برگردانند و اگر مردم ببینند متخلفین انتخابات به سزای عمل خویش می رسند هم به نظام هم به انقلاب و هم به قوه قضائیه اعتماد می کنند.
وی به اقدامات غرور آفرین سپاه در هفته گذشته هم اشاره و بیان کرد: در پی اقدام غرور آفرین بچه های سپاه مردم بدانید موشک های سپاه برای تخریب برجام نبود این تهمت به سپاه بود و موشک های سپاه برای امنیت و آرماش امت و نظام بود و خط و نشان برای ریاش و تل آویو و کاخ سفید بود و امروز باید قدردان سپاه باشیم.
امام جمعه قلعه رئیسی به صحبت های رئیس جمهور در جمع پزشکان هم واکنش نشان داد و اضافه کرد: رئیس جمهور کشور این هفته در جمع پزشکان فرمودند حکومت علی(ع) با خواست و اصرار مردم تشکیل شد و اگر شما مردم فرد دیگری را انتهاب کنید من در اطاعت از او که شما مردم برگزیدید اولین نفر خواهم بود و مبنای حکومت و ولایت از دیدگاه امام علی(ع) انتخاب و نظر مردم بود.
صلواتی ادامه داد: البته این حرفها که کربلا را در درس مذاکره و از صلح تحمیلی امام حسن(ع) درس ایثار و از خودگذشتگی گرفته و خیانت یاران امام حسین(ع) را تقدیس می کند بعید نیست.
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: مساله اعتقادی است نه سیاسی امروز اعتقاد هجمه می شود که این عقیده مورد هجمه قرار گرفته و این حرف ها پوچ و اوج بی سوادی و سطحی نگر بود و سنخیف و نسنجیده بود و تحریف دین خدا و آیات قرآن بود.
وی با بیان اینکه این صحبت ها جفا در حق امیرالمونین و ظلم به حضرت زهرا(س) بود اضافه کرد: این جفا در حق مولا علی(ع) و تحریف نهضت امام بود و وظیفه رئیس جمهور پاسداشت مذهب شیعه است این حرف ها شبهه افکنی و هجمه به ولایت بود و تایید سقیفه و از روی غفلت و ناآگاهی بود و این حرفها با مبانی جمهوری اسلامی و قانون اساسی منافات دارد.
صلواتی خاطرنشان کرد: این حرفها عامل فتنه و موجب انحراف مردم از نهضت امام و مسیر انقلاب می شود و ولایت فقیه مشروعیتش را زا خدای متعال و امامان معصوم گرفته و منشا مشروعیت خدای متعال است و ولایت رهبر معظم انقلاب هم الهی است و این برداشت ها انحرافی و این خط فکر توسط مرحوم رفسنجانی شروع شد و کسی که بعد از امام گفت دیگر نمی گویم امام می گویم رهبر و به امت می گویم ملت و سخنان روحانی در امتداد همان برداشت های غلط از خط امام و اسلام ناب است و مسوولان ما از حوادث انقلاب درس عبرت بگیرند بنی صدر هم برداشت های غلطی از قرآن و اسلام داشت و حتی ادعا می نمود ولی فقیه است.
امام جمعه قلعه رئیسی در پایان از حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

واهبی
Iran, Islamic Republic of
...دهمه میدانن..چند عددشناسنامه دست مبارکت بود
افشین
Iran, Islamic Republic of
بازم تو
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.phttps://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_up.pngng
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی درست میگه فعلاتومعلوم نیست چه میگی
علي
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز شما هر هفته از ایشون مطلب میزارید ،هدفتون به... یا هدف دیگه ای دارید .ایشون که علم و عقل و همه چیز همه ...میدونه
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.phttps://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_up.pngng
Iran, Islamic Republic of
خدایاچه ک...
ایثار گر
Iran, Islamic Republic of
ای خدا ودس ای
مختار ولایت
Iran, Islamic Republic of
اینها در درشان از جای دیگری است
مسلم باشت
Iran, Islamic Republic of
...حواست به نماز خواندن . باشد
Iran, Islamic Republic of
اقای صلواتی حرفاش کاملان درست است چرا باید انتقاد را نپذیرفت
منصور
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج آقای صلواتی ... شجاع ... نترس .... جسور
منصور
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز از بیکاری و کم خبری از این امام جمعه خبر می زاری
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1