کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش امام جمعه قلعه رئیسی به صحبت‌های رئیس جمهور در جمع پزشکان / درخواست از مدیرکل دادگستری برای برخورد با متخلفان انتخاباتی

2 تير 1396 ساعت 18:14


حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم اشاره و آنها را تبیین کرد و در ادامه به روز جهانی قدس اشاره و با بیان اینکه روز قدس روز مقابله با استکبار و یاری مظلومان است افزود: امروز تکلیف امت اسلام آزادی قدس است و ما نباید بی تفاوت باشیم و روز قدس برای امت اسلام به منزله لیله قدر است و سرنوشت امت اسلام به قدس بستگی دارد.
صلواتی به روز مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: عواملی هستند که باید هم مواظب و هم در جهت مبارزه با مواد مخدر تلاش کرد که اول باید خانواده مواظب باشد، آموزش و پرورش در این عرصه جهادی وارد میدان شود، نیروهای نظامی و انتظامی قاطعانه برخورد کند، نهادهای فرهنگی فضای عمومی شهر را تبدیل به مبارزه با مواد مخدر کند و مردم باید تلاش کنند تا ریشه قلیون و سیگار را از جامعه بردارند که در اینجا از تمامی نیروهای نظامی و قضایی می خواهم که نسبت به جمع آوری و مبارزه با مواد مخدر اقدامات جهادی انجام دهند.
وی به شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل و هفته قوه قضائیه اشاره و ادامه داد: مطالبه اسلام از ما عدالت اجتماعی و حمایت از محرومین و مظلومین است و اسلام از ما می خواهد که زیر بار ظلم نرویم و با ظالم مقابله کنیم و امروز وظیفه همه مسوولان احیای عدالت است و شرط استقرار عدالت فسادستزی است که ضامن عدل و عدالت قوه قضائیه است و نبض دستگاه اداری وضعیت عمومی کشور قوه قضائیه است.
امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: زیر سوال بردن قوه قضائیه شروع فساد است و در مقابل حکم دادگاه باید همه تسلیم باشند در استان از زحمات و تلاش مدیرکل، دادستان و مجموعه قوه قضائیه در شهرستان و بخش در جهت احقاق حق مردم صمیمانه تشکر می کنم.
صلواتی درخواستی از مدیرکل دادگستری استان نسبت به تخلفات انتخاباتی داشت و یادآور شد: اعتماد عمومی مردم در انتخابات و در بعضی مناطق استان با عملکرد بعضی مسوولان خدشه دار شد و مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کردند که انتظار است با برخورد قاطع و سریع با متخلفان انتخابات اعتماد مردم را برگردانند و اگر مردم ببینند متخلفین انتخابات به سزای عمل خویش می رسند هم به نظام هم به انقلاب و هم به قوه قضائیه اعتماد می کنند.
وی به اقدامات غرور آفرین سپاه در هفته گذشته هم اشاره و بیان کرد: در پی اقدام غرور آفرین بچه های سپاه مردم بدانید موشک های سپاه برای تخریب برجام نبود این تهمت به سپاه بود و موشک های سپاه برای امنیت و آرماش امت و نظام بود و خط و نشان برای ریاش و تل آویو و کاخ سفید بود و امروز باید قدردان سپاه باشیم.
امام جمعه قلعه رئیسی به صحبت های رئیس جمهور در جمع پزشکان هم واکنش نشان داد و اضافه کرد: رئیس جمهور کشور این هفته در جمع پزشکان فرمودند حکومت علی(ع) با خواست و اصرار مردم تشکیل شد و اگر شما مردم فرد دیگری را انتهاب کنید من در اطاعت از او که شما مردم برگزیدید اولین نفر خواهم بود و مبنای حکومت و ولایت از دیدگاه امام علی(ع) انتخاب و نظر مردم بود.
صلواتی ادامه داد: البته این حرفها که کربلا را در درس مذاکره و از صلح تحمیلی امام حسن(ع) درس ایثار و از خودگذشتگی گرفته و خیانت یاران امام حسین(ع) را تقدیس می کند بعید نیست.
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: مساله اعتقادی است نه سیاسی امروز اعتقاد هجمه می شود که این عقیده مورد هجمه قرار گرفته و این حرف ها پوچ و اوج بی سوادی و سطحی نگر بود و سنخیف و نسنجیده بود و تحریف دین خدا و آیات قرآن بود.
وی با بیان اینکه این صحبت ها جفا در حق امیرالمونین و ظلم به حضرت زهرا(س) بود اضافه کرد: این جفا در حق مولا علی(ع) و تحریف نهضت امام بود و وظیفه رئیس جمهور پاسداشت مذهب شیعه است این حرف ها شبهه افکنی و هجمه به ولایت بود و تایید سقیفه و از روی غفلت و ناآگاهی بود و این حرفها با مبانی جمهوری اسلامی و قانون اساسی منافات دارد.
صلواتی خاطرنشان کرد: این حرفها عامل فتنه و موجب انحراف مردم از نهضت امام و مسیر انقلاب می شود و ولایت فقیه مشروعیتش را زا خدای متعال و امامان معصوم گرفته و منشا مشروعیت خدای متعال است و ولایت رهبر معظم انقلاب هم الهی است و این برداشت ها انحرافی و این خط فکر توسط مرحوم رفسنجانی شروع شد و کسی که بعد از امام گفت دیگر نمی گویم امام می گویم رهبر و به امت می گویم ملت و سخنان روحانی در امتداد همان برداشت های غلط از خط امام و اسلام ناب است و مسوولان ما از حوادث انقلاب درس عبرت بگیرند بنی صدر هم برداشت های غلطی از قرآن و اسلام داشت و حتی ادعا می نمود ولی فقیه است.
امام جمعه قلعه رئیسی در پایان از حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد.
 


کد مطلب: 256931

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256931/واکنش-امام-جمعه-قلعه-رئیسی-صحبت-های-رئیس-جمهور-جمع-پزشکان-درخواست-مدیرکل-دادگستری-برخورد-متخلفان-انتخاباتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1