تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۲۵۶۲۲۰

۱۵ واحد صنعتی در سطح استان دارای واحد تحقیق و توسعه است

۰
کبنا ؛رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ واحد در کنار واحدهای صنعتی استان در حال فعالیت هستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، روح اله باقری فرد بابیان اینکه یکی از بهترین راههای ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه ای در کنار واحدهای تولیدی است افزود: این تعداد واحد تحقیق و توسعه صنعتی استان در زمینه های صنایع غذایی، دارویی، آرایش و بهداشتی، نساجی، صنایع شیمیایی، کانی های غیر فلزی و فلزات اساسی فعال می باشند.
وی گفت: در سال ۹۵ سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اولویت قرار دادن کارهای پژوهشی در جهت رفع نیازهای صنعت استان و بهبود وضعیت موجود، دو فقره طرح پژوهشی را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به اتمام رساند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب سه هزار ۶۹ شرکت دانش بنیان در سطح کشور ثبت شده است اظهار داشت: از این تعداد یک هزار ۷۶۲ شرکت دانش بنیان نوپا، ۴۶۰ فقره صنعتی و۸۴۷ فقره تولیدی می باشند.

باقری فرد اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانش بنیان کردن واحدهای صنعتی و تولیدی است چراکه امروزه استفاده از فن آوری های نوین سبب توانمندی صنایع در جهت افزایش توان رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.
وی ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در مراکز صنعتی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، تقویت دانشگاه¬ها و موسسات علمی آموزشی کاربردی، استفاده از ظرفیت شرکتهای خدمات فنی و مهندسی و غیره را بمنظور ارتقای سطح بهره وری در صنایع کشور از جمله اهم برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش پژوهش عنوان کرد.
باقری فرد با بیان اینکه بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه و همچنین استفاده از نظرات علمی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی برای بهبود تولید با ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی محقق خواهد شد افزود: واحدهای صنعتی دارای تجهیزات آزمایشگاهی لازم می توانند با مراجعه به اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن وتجارت استان جهت گرفتن مجوز تحقیق و توسعه اقدام و از مزایای قانونی آن برخوردار شوند
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1