کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۵ واحد صنعتی در سطح استان دارای واحد تحقیق و توسعه است

30 خرداد 1396 ساعت 19:30


رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ واحد در کنار واحدهای صنعتی استان در حال فعالیت هستند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، روح اله باقری فرد بابیان اینکه یکی از بهترین راههای ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه ای در کنار واحدهای تولیدی است افزود: این تعداد واحد تحقیق و توسعه صنعتی استان در زمینه های صنایع غذایی، دارویی، آرایش و بهداشتی، نساجی، صنایع شیمیایی، کانی های غیر فلزی و فلزات اساسی فعال می باشند.
وی گفت: در سال ۹۵ سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اولویت قرار دادن کارهای پژوهشی در جهت رفع نیازهای صنعت استان و بهبود وضعیت موجود، دو فقره طرح پژوهشی را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به اتمام رساند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب سه هزار ۶۹ شرکت دانش بنیان در سطح کشور ثبت شده است اظهار داشت: از این تعداد یک هزار ۷۶۲ شرکت دانش بنیان نوپا، ۴۶۰ فقره صنعتی و۸۴۷ فقره تولیدی می باشند.

باقری فرد اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانش بنیان کردن واحدهای صنعتی و تولیدی است چراکه امروزه استفاده از فن آوری های نوین سبب توانمندی صنایع در جهت افزایش توان رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.
وی ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در مراکز صنعتی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، تقویت دانشگاه¬ها و موسسات علمی آموزشی کاربردی، استفاده از ظرفیت شرکتهای خدمات فنی و مهندسی و غیره را بمنظور ارتقای سطح بهره وری در صنایع کشور از جمله اهم برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش پژوهش عنوان کرد.
باقری فرد با بیان اینکه بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه و همچنین استفاده از نظرات علمی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی برای بهبود تولید با ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی محقق خواهد شد افزود: واحدهای صنعتی دارای تجهیزات آزمایشگاهی لازم می توانند با مراجعه به اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن وتجارت استان جهت گرفتن مجوز تحقیق و توسعه اقدام و از مزایای قانونی آن برخوردار شوند


کد مطلب: 256220

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256220/۱۵-واحد-صنعتی-سطح-استان-دارای-تحقیق-توسعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1