تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۲۴۹۹۸۶

جهانگیری به نفع «روحانی» از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد

۵
۰
کبنا ؛کناره گیری خود را اینجا اعلام می کنم. دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اصلاحات، دوباره اعتدال، دوباره همه برای ایران، دوباره روحانی.
احساس می کنم در لحظه خاصی از تاریخ به وظیفه ای که بر دوشم بود عمل کردم و همراه باشما به روحانی کمک می کنیم که راه پیشرفت کشور را ادامه دهد.
همراه با شما به روحانی رای می دهیم که راه نیمه تمام را تمام کند.
ازهمه شهروندان و اصلاح طلبان ، اعتدال گرایان،اصولگرایان و و دلسوزان ایران می خواهم که به روحانی رای دهند.
به روحانی رای دهید که مردم تصمیم های سخت است، مرد میدان های دشوار است، مردی که آرامش، امنیت و پیشرفت را با هم برای همه ملت ایران می خواهد.
من در انتخابات نامزد شدم که صدای اصلاحات باشم. صدایی که می خواهد وضع کشور بهتر باشد. صدای اصلاحات همان صدای انقلاب است. صدای اعتدال است. صدای قانون اساسی است.
من با اصرار بزرگان اصلاحات و شورای اصلاح طلبان با هماهنگی  دکتر روحانی وارد عرصه انتخابات شدم.
من آمدم تا با تمام توان با مردم بگویم که در سال ۹۲ چه تحویل گرفتیم، چه کردیم و چه می خواهیم بکنیم. روز ثبت نام به مردم ایران گفتم من و آقای روحانی مکمل هم هستیم.
امروز در صحنه انتخابات، دو تفکر، دو روش و دو شیوه اداره حکومت به نمایش گذاشته شده است و زمان تصمیم گیری فرارسیده است.
با توان و ظرفیتی که در مسئولین و کارگزاران کشور سراغ داریم، با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری، مسائل فراروی کشور قابل حل است..
اسحاق جهانگیری با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد


متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و بزرگوار ایران
میهن عزیز ما در آستانه ورود به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست. توجه به مسائل ملی و فرصت ها و چالش‌های جهانی، درک اهمیت و حساسیت ویژه این انتخابات و ضرورت حضور و مشارکت فعال در آن را اجتناب ناپذیر می‌سازد. ‌انتخابات پیش‌رو را باید فرازی دیگر برای پیشبرد مردم سالاری و توسعه همه جانبه و پایدار کشور بدانیم. در امتداد راهی که تا به امروز برای اصلاح رویکردها و سیاست‌های نادرست و بازگشت نظام اجرایی به عقلانیت و اعتدال پیموده‌ایم، ‌ ضروری است گامی بلندتر برای حل تنگناهای جامعه و مشکلات مردم برداریم.
این ضرورت مرا واداشت که با صلاحدید بزرگان اصلاحات و رایزنی با جناب آقای دکتر روحانی در آخرین لحظه‌های ثبت نام، نامزد ریاست جمهوری شوم و همانگونه که در آن زمان اعلام کردم برای تبیین وضعیت کشور در آغاز راه و مسیری که طی کردیم و راهی که پیمودیم و ارایه چشم‌انداز پیش‌رو، وارد عرصه رقابت‌ها شدم.
اکنون که دوره تبلیغات رو به پایان است و بحمدالله جناب آقای دکتر روحانی با عبور از میان همه بداخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها توانسته است در معرض اقبال چشمگیر ملت قرار گیرد. ‌ من بار این مسئولیت را از خود برداشته می دانم و با اعلام کناره‌گیری از کاندیداتوری، تمام توان خود را در خدمت حمایت از دکتر روحانی و پیشبرد برنامه‌های آینده ایشان قرار می‌دهم.
با سپاس از حسن ظن و بذل عنایت همه بزرگان، دلسوزان و شخصیت‌های کشور، همه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و اصول‌گرایان که حضور این بنده کوچک خداوند را در انتخابات متضمن نفعی برای ملت و نظام می‌دانستند و با تقدیر از حمایت و لطف همه جوانان و زنان و مردان عزیز ایرانی که در دور و نزدیک کشور حماسه و شور مشارکت در انتخابات آفریدند، ‌می‌گویم خود را موظف و مکلف به خدمت در راه اصلاحات و اعتدال و پیشبرد سیاست تدبیر غلبه کشور بر همه مشکلات پیچیده و مزمن می‌دانم.
اعتقاد راسخ دارم که مجموعه ظرفیت‌های فراوان این کشور، آرمان ما برای دستیابی به توسعه همه‌جانبه کشور را دست یافتنی تر از همیشه کرده است و هر جا نیاز به تجربه، ‌توان و حیثیت من باشد، ‌ بی‌دریغ در خدمت اسلام، ایران، ملت و نظام بوده و خواهم بود.
من دراین مقطع، حمایت از دکتر روحانی و رای قاطع به ایشان را حمایت از ملت توانمند ایران می‌دانم که حق دارد امید به فردایی بهتر داشته باشد. من حمایت از دولت را که توانسته است با سنجیدگی و ایستادگی، ‌زمینه‌ها را برای جبران سوء تدبیرهای گذشته فراهم کند، ‌حمایت از نظام جمهوری اسلامی می‌دانم.
من یقین دارم که دولت آینده که انشاءالله با رأی بالای مردم آگاه ما به دکتر روحانی انتخاب شود، قادر خواهد بود با پشتیبانی رهبری معظم انقلاب و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور راهی روشن‌تر برای ‌گفت‌و گو، ‌ تفاهم و مشارکت ملی و برآوردن همه خواسته‌های ملت بگشاید. مردم سالاری، ‌آزادی، ‌دغدغه معیشت مردم و پیشرفت کشور، آموختن از تجارب گذشته و باور به "همه برای ایران " راه غلبه بر همه مشکلات است.
از شما می‌خواهم که با مشارکت و حضور مؤثر خود در انتخابات به کمک رییس جمهور و دولتی بیائید که می‌خواهد کارهای بزرگی را با قوت و قدرت بیشتر به پیش برد.
از خداوند بزرگ در این راه برای همه ملت ایران توفیق روز افزون مسئلت دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
زنده باد اصلاحات....زنده باد روحانی...زنده باد یار هاشمی جهانگیری
غلام محمد
Iran, Islamic Republic of
با نامه رفت کنار . دلش نمیومد بره کنار
علی
Iran, Islamic Republic of
فایده نداره دیگه.... با روحانی تا آخر هفنه
Iran, Islamic Republic of
لا اقل روحانی قدم رنجه میفرمودید.۴سال قبل ومجبوری یبار اومدی.چطور بقیه شهرا میری یاسوج نمیای.نکنه ما کمتر از بقیه جاها ارزش داریم
Iran, Islamic Republic of
لااقل روحانی قدم رنجه میفرمودید.۴سال قبلی ومجبوری یکبار تشریف اوردین
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1