تاریخ انتشار
شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۲۳۹۵۳۰

مدیریت فعلی امامزاده سید محمید (ع) خلاف قانون است

۱۲
۰
کبنا ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، در پاسخ به سوالی در زمینه تعیین تکلیف تولیت امامزاده سید محمید (علیه السلام) شهرستان کهگیلویه، گفت: مدیریت فعلی امامزاده سید محمید (علیه السلام) خلاف قانون است.

به گزارش کبنا نیوز، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۵ فروردین ) به خبرنگاران، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه احیا، ایجاد، مرمت و نگهداری از موقوفات، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و فعالیت در حوزه قرآنی را جزء ماموریت های خود می داند.
وی با بیان اینکه این فعالیت ها از ماموریت های اصلی سازمان محسوب می شود، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای وظیفه شرعی و قانونی، احیاء ایجاد و نگهداری از موقوفات جهت اجرای امینانه نیت واقفین را برعهده دارد.
این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه اوقاف مالک موقوفات نیست، ابراز داشت: این سازمان متولی موقوفه در جهت نیات واقفین را انجام می دهد.
جنتی پور در ادامه، خاطرنشان کرد: عمران و آبادانی بقاع متبرکه از وظایف این سازمان بوده که نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان تاکیده ویژه ای بر عمران این مکان های مقدس دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه اشاره و اضافه کرد:  طرح آرامش بهاری در ۳۶ بقعه متبرکه استان همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، برنامه های مذهبی و فرهنگی در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری اجرا می شود.
وی عنوان کرد: برپایی خمیه های معرفت، برگزاری نمازهای جماعت در امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و تبلیغ برای انجام وقف های جدید از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری است.
این مسئول فرهنگی، ابراز داشت: در راستای اجرای این طرح کشوری و مهم در پایگاه ‌هایی که در بقاع متبرکه شاخص استان برپا می‌ شود، اجرای مسابقات مختلف مذهبی و قرآنی در نظر گرفته شده است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در طرح نوروزی آرامش بهاری از ظرفیت ۵۳ مبلغ غیر بومی و ۱۵ مبلغ بومی استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی استفاده می شود.
وی در ادامه، در پاسخ به خبرنگاری که در زمینه تعیین تکلیف وضعیت تولیت امامزاده سید محمید (علیه السلام) شهرستان کهگیلویه سوال کرده بود هم، گفت: آیت الله آمیراحمد تقوی از علمای شاخص و مورد تکریم مقام معظم رهبری هستند.
جنتی پور، با توجه به نقش قانونی سازمان اوقاف و امور خیریه به زودی از طرف نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان، هیئتی عالی رتبه برای تعیین تکلیف وضعیت امامزاده سید محمید (علیه السلام) با این شخصیت بزرگوار در شهرستان کهگیلویه دیدار خواهند داشت.
این مسئول فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز احترام خاصی برای آمیراحمد تقوی قائل هستند، اذعان کرد: باید ضمن حفظ حرمت این شخصیت بزرگوار، موضوع امامزاده خاتمه پیدا کند.
وی نقص اصلی در زمینه تعیین تکلیف وضعیت امامزاده سید محمید (علیه السلام) را متوجه اوقاف دانست و گفت: اوقاف مقصر اصلی بوده که در ابتدا به درستی در این زمینه ورود پیدا نکرد.
جنتی پور، ضمن تجلیل از همکاری های اصحاب رسانه این استان، ادامه داد: رسانه های مکتوب و مجازی کهگیلویه و بویراحمد جهت ترویج فرهنگ دینی در طول سال اقدامات ارزنده ای انجام داده اند.
بنا به گفته مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، بقعه متبرکه امامزاده سید محمید(علیه السلام) کهگیلویه تنها بقعه‌ ای در این استان است که توسط اوقاف اداره نمی‌ شود و رایزنی‌ ها برای مشخص شدن تولیت آن، در هاله‌ ای از ابهام قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آگاه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
مرحوم حجت السلام والمسلمین حاج سید الله مراد رضوی عمری به تلاش و بازسازی بقعه متبرکه امامزاده مشغول بودند ولی هیچ اسم و نشانی از ایشون نمیارید.شایسته است از تلاشها و زحمات آن مرحوم در این زمینه تقدیر شود.و این امر با همکاری و حسن توجه جناب جنتی بزرگوار مقدور می باشد.
میرسلیم
Iran, Islamic Republic of
آمیر احمد تقوی،سرور همه ماهاست.ایشان تعیین تکلیف میکند چه کسی تولیت باشد.اقای جنتی ان موقعه که آ میراحمد انقلاب میکرد،خطبه میخواند،مبارزه میکرد،شما کجا بودید ؟ امیدپارم به زودی طی بیانه ای از ایشان عذرخواهی به عمل آوری
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
مدیریت فعلی هزار شرف دارد به اوقاف و امور خیریه مگه بقیه امامزاده ها زیر نظر اوقاف نیستند نگاه وضعیت امامزاده ها بکنید هیچ امکاناتی ندارند امان از یک سرویس بهداشتی تمیز
سپیده
Iran, Islamic Republic of
واقعا راسته؟؟؟
روزبه
Iran, Islamic Republic of
هر جا ک اوقاف اون امام زاده را مدیریت کنه بهش کمتر میرسند الان امام زاده سید محمید ک بهشدمیرسن چکن زیر نظر اوقاف نیست..بی بی حکیمه(س)درامد ملیاردی ولی اون عمران ابادی را نداره.چرا چون اوقاف بودجه کمی را هزینه میکنه و مردم هم ناراضیند..ب نظرم باید مردم ببینند ک امام زاده ها چی کم کثری دارند ب جای پول لامپ..خشک کن تی مامپو وسایل رفاهی برای اون امام زاده ببرند...سالانه ۲۹۰ملیون در صندوق صدقها جمع میشه و ما همچنان فقیر داریم هر خانواده ای باید قلک‌ها داشته باشند شخصی و خودشون پول یدهند ب خانواده کم بضاعتها تا حق ب حق دار برسه...
امیر۶۵
Iran, Islamic Republic of
جناب جنتی آمیر احمد تقوی و مرحوم سیداله مراد رضوی شبانه روز تلاش کردن تا امامزاده رو روز به روز بهسازی و مرمت کنن تا زائرینی که مسافت های طولانی را سپری میکنن برای زیارت،حداقل امکانات داشته باشن
اگه بیاد زیر نظر اوقاف که مثل امامزادهای دیگر کهگیلویه (امامزادگان شاه همزه.میرسالار.آقامیر.و و و و و )بدون یک اتاق برای استراحت زائرین بود.
امامزادهای کهگیلویه تا همینجا هم خیرین پیش قدم بودن
برای حقوق کارکنان به فکر دیگه ای باش جناب جنتی
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف آوره. حضرت آیت الله تقوی شب و روزش رو گذاشت تا جدش امامزاده سید محمید رو از یک مخروبه به این مکان بی نظیر زیارتی تبدیل کرد و تا جایی که میدونیم اوقاف ذره ای کمک مالی و غیر مالی نکرد. حالا این چه ربطی به اوقاف داره و به چه حقی نتایج اینهمه زحمات آ میر احمد و مردم تقدیم اوقاف بشه؟؟؟ که تازه بعد از اینهمه پیشرفت، سرنوشتش مثل سایر امامزاده ها بشه؟؟؟ قطعا آ میر احمد چنین اجازه ای نخواهد داد و جناب جنتی هم باید از آ میر احمد و مردم معذرت خواهی کنه.
حسام
Iran, Islamic Republic of
تولیتش با خود آمیر احمد باشه بهتره. ابن به نوعی مثل مساله خصوصی سازی میشه ک اهل علم پیشرفت را در خصوصی سازی میبینند. در کل، در کارهایی ک دولتی باشه پیشرفت چنداتی حاصل نمیشه چون همش بخور بخوره. شما الان این امامزاده را با سایر امامزاده ها به لحاظ وضع ظاهری یه مقایسه بکنید متوجه میشوید ک چ خبره. اگر بقیه امازاده ها هم توسط یه شخصی مثل آمیراحمد مدیریت میشد خیلی بهتر بود.
باوي
Netherlands
پس تکلیف قانونی چیه مگه نباید واگذارشه؟ آگه ایشان برای سید محمد تلاش کرد دستش درد نکنه،باید دیگه واگذار شه به عنوان مثال اینطوری که شما میگین باید هشهردار یا فرمانداری که در زمان مدیریتشان پروژه ای را انجام میدن بگن پروژه مال خودشونه!
باوي
Netherlands
آگه واگذارش نکنن دوباره بعد از آقای تقوی میگن یکی از بچه هاش تولیت رابر عهده بگیرن وبانیش بشن!مگه ارثیه؟!
سی محمد
Iran, Islamic Republic of
ها دایی ارثیه،جدشه دوس داره درآمدش خرج خودش بشه، یه راه دیگه .پیدا کن جد مو صاحب داره.
Iran, Islamic Republic of
امام زاده سال ۸۸ سنگ نماش متری ۷۸هزازتمن کار وابی،اوقاف .خرج ایکنه،آ میر احمد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1