کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیریت فعلی امامزاده سید محمید (ع) خلاف قانون است

5 فروردين 1396 ساعت 17:33


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، در پاسخ به سوالی در زمینه تعیین تکلیف تولیت امامزاده سید محمید (علیه السلام) شهرستان کهگیلویه، گفت: مدیریت فعلی امامزاده سید محمید (علیه السلام) خلاف قانون است.

به گزارش کبنانیوز، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۵ فروردین ) به خبرنگاران، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه احیا، ایجاد، مرمت و نگهداری از موقوفات، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و فعالیت در حوزه قرآنی را جزء ماموریت های خود می داند.
وی با بیان اینکه این فعالیت ها از ماموریت های اصلی سازمان محسوب می شود، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای وظیفه شرعی و قانونی، احیاء ایجاد و نگهداری از موقوفات جهت اجرای امینانه نیت واقفین را برعهده دارد.
این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه اوقاف مالک موقوفات نیست، ابراز داشت: این سازمان متولی موقوفه در جهت نیات واقفین را انجام می دهد.
جنتی پور در ادامه، خاطرنشان کرد: عمران و آبادانی بقاع متبرکه از وظایف این سازمان بوده که نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان تاکیده ویژه ای بر عمران این مکان های مقدس دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه اشاره و اضافه کرد:  طرح آرامش بهاری در ۳۶ بقعه متبرکه استان همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، برنامه های مذهبی و فرهنگی در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری اجرا می شود.
وی عنوان کرد: برپایی خمیه های معرفت، برگزاری نمازهای جماعت در امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و تبلیغ برای انجام وقف های جدید از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری است.
این مسئول فرهنگی، ابراز داشت: در راستای اجرای این طرح کشوری و مهم در پایگاه ‌هایی که در بقاع متبرکه شاخص استان برپا می‌ شود، اجرای مسابقات مختلف مذهبی و قرآنی در نظر گرفته شده است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در طرح نوروزی آرامش بهاری از ظرفیت ۵۳ مبلغ غیر بومی و ۱۵ مبلغ بومی استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی استفاده می شود.
وی در ادامه، در پاسخ به خبرنگاری که در زمینه تعیین تکلیف وضعیت تولیت امامزاده سید محمید (علیه السلام) شهرستان کهگیلویه سوال کرده بود هم، گفت: آیت الله آمیراحمد تقوی از علمای شاخص و مورد تکریم مقام معظم رهبری هستند.
جنتی پور، با توجه به نقش قانونی سازمان اوقاف و امور خیریه به زودی از طرف نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان، هیئتی عالی رتبه برای تعیین تکلیف وضعیت امامزاده سید محمید (علیه السلام) با این شخصیت بزرگوار در شهرستان کهگیلویه دیدار خواهند داشت.
این مسئول فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز احترام خاصی برای آمیراحمد تقوی قائل هستند، اذعان کرد: باید ضمن حفظ حرمت این شخصیت بزرگوار، موضوع امامزاده خاتمه پیدا کند.
وی نقص اصلی در زمینه تعیین تکلیف وضعیت امامزاده سید محمید (علیه السلام) را متوجه اوقاف دانست و گفت: اوقاف مقصر اصلی بوده که در ابتدا به درستی در این زمینه ورود پیدا نکرد.
جنتی پور، ضمن تجلیل از همکاری های اصحاب رسانه این استان، ادامه داد: رسانه های مکتوب و مجازی کهگیلویه و بویراحمد جهت ترویج فرهنگ دینی در طول سال اقدامات ارزنده ای انجام داده اند.
بنا به گفته مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، بقعه متبرکه امامزاده سید محمید(علیه السلام) کهگیلویه تنها بقعه‌ ای در این استان است که توسط اوقاف اداره نمی‌ شود و رایزنی‌ ها برای مشخص شدن تولیت آن، در هاله‌ ای از ابهام قرار دارد.


کد مطلب: 239530

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/239530/مدیریت-فعلی-امامزاده-سید-محمید-ع-خلاف-قانون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1