تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۲۳۴۲۱۷

یادداشتی در نقد اینستاگرام یک مدیرکل اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد

۲۶
۰
کبنا ؛سید عمار نوروزی
چرا اخلاق در سیاست نداشته باشیم و با ادعای اصلاح طلب بودن گوش ملت را کر کنیم؟ در پاسخ به این سئوال می توان از تعریف رابطه ی اخلاق با سیاست در گفتمان اصلاحات، به یکی از ارکان اصلاح طلب واقعی به صورت علمی در (علم سیاست)پرداخت.
از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون  تبعیت سیاست از اخلاق و قانونمداری همواره در میان سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران غالب بوده است. زیرا در نظامی که با دو قید جمهوریت و اسلامیت عجین شده است، قدرت در خدمت پیشرفت، رفاه و بالندگی مردم و برای پیشبرد اهداف اسلامی و ایرانی است. اسلامیت نظام نشان دهنده پیروی از آرمان های رفیع اسلام است. آرمان هایی که در آنها سیاست علم کسب، توسعه و حفظ قدرت نیست، بلکه سیاست علم به سامان درآوردن زندگی مردم و سوق دادن آنها به سوی سعادت در زندگی دنیوی و اخروی است. در نظام مبتنی بر آموزه های اسلامی هدف رسیدن به قدرت با هر وسیله ممکن نیست، بلکه هدف رسیدن به قدرت برای خدمت به مردم و پیشبرد جامعه به سوی سعادت و رفاه است. در کنار اسلامیت نقش مردم در حکومت و مقیّد کردن آن به اخلاق نیز بسیار حائز اهمیت است. زیرا مقبولیت نظام اسلامی از مردم است. آنها هستند که نظام را بر پا می دارند و زمینه های تدام آن را با حضور در صحنه های مختلف و منجمله انتخاب حاکمان سیاسی مشخص می کنند. رفتار انتخاباتی مردم در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد که آنها همواره در برابر بداخلاقی های سیاسی موضع منفی داشته‌اند.
تحت این شرایط سیاستمدار باید تابع اخلاق و قانون باشد، زیرا بر اساس آموزه‌های اسلامی افراد نه بدنبال قدرت بلکه در پی خدمت به مردم هستند و لذا زمانی که مورد انتخاب مردم قرار نمی‌گیرند ،تکلیف از آنها ساقط و به عهده دیگری گذاشته شده است.ودر این زمان باید همه مسئول وموظف به همکاری و همیاری فرد منتخب باشند.به غیر از این باشد ظلم در حق ملت هست . فی الحال با تعریفی که از رابطه اخلاق و سیاست ، درنظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد،تمام احزاب و گروها محترم هستند و اتحاد به جهت آبادانی و توسعه در دولت محترم فعلی (اعتدال و توسعه)شرط عقل...  بی‌قانونی و بداخلاقی سیاسی، هدف آنها را که همانا خدمت به مردم است زیر سئوال خواهد برد و به معنای دوری گزیدن از آرمان‌های انقلاب اسلامی تعبیر خواهد شد. بنابراین، رعایت قانون و اخلاق سیاسی در همه جوانب و بویژه در موسم پس از انتخابات باید مورد توجه باشد.
مهندس هوشنگ جهانبخش مدیر کل اداره تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد، یکی از الگوهای اصلاح طلبی واقعی با کارنامه ای درخشان با رعایت رابطه اخلاق وسیاست که یکی از شعارهای مقام معظم رهبری بود،در بحث اتحاد و همدلی و همزبانی لبیک گفته واین عملکرد ایشان از طرف جبهه ی اعتدال و توسعه و جبهه ی اصلاحات ستودنی وقابل تحسین بوده وهست...
چندی پیش مطلبی ایشان نسبت به یکی از سران جبهه ی پایداری در کانال  اینستاگرام شخصی خود، منتشر کرد که برخی از دوستان نیک اندیش با تعصب از روی عصبانیت نه از روی درایت و تدبیر با برخورد های نامناسب به جای اینکه به صورت علمی (علم سیاست)به موضوع و مطلب عنوان شده بنگرند، با دید کاملا بسته وکورکورانه به موضوع نگریستند و این مدیر دولت اعتدال از جبهه ی اصلاحات را مورد هجمه ی تبلیغات منفی قرار دادند ،که از دایره تعریف رعایت اخلاق در سیاست و اندیشه ی پاینده ی اصلاح طلبی وهمچنین اعتدالی،خارج و مطرود بود.قابل توجه دوستان ذکر این مطلب واجب هست که بدانند ارائه آن مطلب توصیفی در زمان حال و بعداز انتخابات بودونباید این چنین احساسی برخورد میشد و متن ارسالی در اینستاگرام شخصی هیچ گونه بار حمایتی یا تعریف و تمجید از فردی یا شخصی در بر نداشت. ولی متاسفانه دوستان آب را به آسیاب......ریختند.(سفارش:بخشش بزرگی انسان ها را به رخ جهانیان می کشد)..مهندس جهانبخش از نیروهای تاثیر گذار درانتخابات ۷ اسفند۹۴بود،که نماینده خدوم ملت جناب آقای حاج زارعی را حمایت کردند ....اندیشه ی اصلاح طلبی به دنبال تغییرعملکردها و رفتارهای مخرب در جامعه وهدفش خدمت به ملت ونظام مقدس جمهوری  اسلامی، طبق شرایط و قوانین ومقررات وضع شده در قانون اساسی است...لذا در زمینه ی  سیاست های رفتاری واخلاقی در روش های عملکردی احزاب و گروه ها،کینه ها باید زدوده شود و اتحاد و همدلی شکل بگیرد .یادمان باشدکه اصلاحات شعارش درود برمخالفان من بوده وهست،باشد که جناب آقای مهندس جهانبخش به این شعار بادید روشنفکرانه ی اصلاح طلبی، لبیک گفت وقابل تحسین است ... مانا و پیروز و سربلند باشید.

*معاون سازمان ها وکانون های حزب اعتدال وتوسعه استان کهگیلویه وبویراحمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تحلیل متن
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نوروزی
امیدوار ایام به کام باشد.سوالی داشتم.اگر آقای مهندس جهانبخش را از تئوریسین های اصلاح طلب متمایل به اعتدال و مدیران لایق،کاردان و با تجربه قلمداد می نمایید، چرا فضای حاکم بر سازمان تحت مدیریت ایشان چنین آشفته هست؟
Iran, Islamic Republic of
توکجا بودی پیدا شدی چقد مطالبت مال کسی دیگری بود که تو کپی کردی زدی توسایت. به نام خودت
واقعا که
Iran, Islamic Republic of
اولا یک اصلاح طلب از یک اصولگرا ( زارعی) حمایت نمی کند. پس ایشان نمی تواند اصلاح طلب باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز؛صورت مساله را خود دچار مشکل هستی و نوشته های دیگران را بنام خودتون می نویسد، بعد از اخلاق و دعوت به اخلاق دم می زنید. برای یادآوری لینک مطلبی را که دکتر... نوشتن و شما کپی برداری کردین را برای خوانندگان کبنای مردمی می‌گذارم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920323000858
ایل نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس نوروزی که همیشه با شفافیت و از روی درایت حرفش رو میزنه .درووود
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر سید عزیز و دوست داشتنی .رابطه ی اخلاق با سیاست بزرگترین مشکل در مسائل سیاسی استان هست که در استان رعایت نمی شود
ایل دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
دروووووووووود مرد
ایل دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
مهندس نوروزی قطعا شما از بزرگان اصلاحات در استان هستید و روش اعتدالی شما ستودنیست
موسوی
Iran, Islamic Republic of
حیف که فقط حاج زارع رو حمایت کردی یعنی در تک بودنت شک ندارم و تئورسین اصلاح طلب استان لقبت هست .درود برشرافتت
صادق پناهی
Iran, Islamic Republic of
نظر شماره ۴ مشخصه آقای ایرج عباسی هست ....قطعا شما اطلاع کامل داشته باش که هرمطلبی نیازمند مطالعه و منبع هست شما چرا سر . حرف میزنی ....درود خدا بر سید باقر موسوی و سید عمار نوروزی عزیز
عسکری
Iran, Islamic Republic of
درود
سوری
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر سید عمار .حمایت شما از مهندس جهانبخش که سخت ازسوی بستگان نماینده فعلی بویراحمد زیر فشار است مانند آبی برآتش است.جهانبخش آدم عجیبی است ولی اهل دوستی با هدایتخواه نیست البته خداوکیلی هدایتخواه کجا وزارع کجا.جهانبخش گفته هدایتخواه تشکیلاتی است،کاریزما دارد ..خوب اینا را که همه میدونن بنظر من منظور جهانبخش این بوده که زارعی اینها را ندارد.
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
سید جان همیشه حسود داشتی ....این روبدون آدمی که حسود زیاد داره سرش به تنش می ارزد....احسنت بر فکر و اندیشه ات سید جان...جهانبخش خیلی در انتخاب زارعی نقش داشت .احسنت بر تو که همیشه و باسیاست باصداقت بودی و هستی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که هر کپی برداری و هر .. رو سایت مشهور کبنا تحریر میکند
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
شماره ۴ .به عمق مطلب سید عزیز توجه کن .دنبال دلقک بازی تو کامنت گذاری نباش ....درود بر اصلاحات درود بر سید عمار نوروزی مهربان و دوست داشتنی
مهندس تاج زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید عزیز .مطلب شما حاوی از پیام های مثبت در عرصه علم و سیاست بود .درود بر شما و خاندان سادات بویراحمدی.
یار دبستانی
Iran, Islamic Republic of
سید جان به موضوع خوبی اشاره کردید .رابطه ی اخلاق در سیاست .احسنت برشما
جنبش سبز
Iran, Islamic Republic of
سلام.دوستی به نام همشهری به دنبال اصل موضوع باش .تا جایی که اطلاع دارم مهندس نوروزی یکی از مهره های مهم و تاثیر گذار در عرصه سیاسی استان بوده و لحن ادبیات ایشان را من از نزدیک به نظاره نشسته ام که چقدر فصیح و با علم و فلسفی مطالب را کاوش و تحلیل می کنند .استفاده از این جوان شایسته و به نام که کارنامه سیاسی اش و عقبه ی سیاسی اش در جبهه ی اصلاحات زبان زد عام و خاص هست قابل ستایش بوده ،درود بر همچنین انسان های اخلاق مدار در عرصه های سخت و دشوار سیاست که همچنان اصلاحات را با هر تدبیری زنده نگهداشته اند در استان.
بانوان اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام...درودبراندیشه ناب اصلاحات وپیروان اخلاق مداری همچون مهندس گرامی سیدعمارنوروزی معاون سازمان هاوکانون های حزب اعتدال وتوسعه ی استان کهگیلویه وبویراحمد.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
برادر شما نمی دانید اصلاح طلبی به چه معنی است به افراد مثل شما میگن .. مطالب دیگران را پس وپیش نکنید به نام خود ده سال پیش این مطالب را توی سایت ها خواندیم به فکر نان باش که خربزه اب است
شعله رحیمی
Iran, Islamic Republic of
جهانبخش دارد خودشو آماده انتخابت مجلس در دهدشت میکند.حالا می بینید!
اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
درود برسید عمار دوست داشتنی .احسنت برشما که همیشه به غیرت وشجاعت بودی وهستی...
یا حسین میرحسین
Iran, Islamic Republic of
سلام سید عزیز .اندیشه ی اصلاحات عمار اصلاحات می خواهد ...سید رضا خیلی تعریف کرد در مورد شما دیشب در جلسه
دانشگاه ازاد
Iran, Islamic Republic of
بنازمت ابرمرد سید عمار نوروزی دلاور اصلاحات
جاهلیت مرکب
Iran, Islamic Republic of
در ادبیات روانشناسی، خودشیفتگی و تعریف از خود (چه شفاهی،چه مکتوب و جدیدا کامنتی!!!) از امراضی است که باید حتما درمان شود.
این دوست عزیزمون را تا جایی که من شناخت دارم، در تعریف سیاست مانده است چه رسد به اینکه جناحی را حمایت کند. در ضمن ایشان که همیشه میکروفن بدست ستاد آقای ولایتی در بلوار بویراحمد بودند.مگر می شود به ایشان لقب اصلاح طلبی دارد.
البته همه چیز برمیگردد به همان خودشیفتگی!!!!
شورای اصلاح طلبان استان
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر سید عمار گرانقدر و فهیم ...جوانی که برنامه ریز خوبی برای اصلاحات خواهد شد و به او امیدواریم. دوستان شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1