کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی در نقد اینستاگرام یک مدیرکل اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد

12 اسفند 1395 ساعت 18:48


سید عمار نوروزی
چرا اخلاق در سیاست نداشته باشیم و با ادعای اصلاح طلب بودن گوش ملت را کر کنیم؟ در پاسخ به این سئوال می توان از تعریف رابطه ی اخلاق با سیاست در گفتمان اصلاحات، به یکی از ارکان اصلاح طلب واقعی به صورت علمی در (علم سیاست)پرداخت.
از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون  تبعیت سیاست از اخلاق و قانونمداری همواره در میان سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران غالب بوده است. زیرا در نظامی که با دو قید جمهوریت و اسلامیت عجین شده است، قدرت در خدمت پیشرفت، رفاه و بالندگی مردم و برای پیشبرد اهداف اسلامی و ایرانی است. اسلامیت نظام نشان دهنده پیروی از آرمان های رفیع اسلام است. آرمان هایی که در آنها سیاست علم کسب، توسعه و حفظ قدرت نیست، بلکه سیاست علم به سامان درآوردن زندگی مردم و سوق دادن آنها به سوی سعادت در زندگی دنیوی و اخروی است. در نظام مبتنی بر آموزه های اسلامی هدف رسیدن به قدرت با هر وسیله ممکن نیست، بلکه هدف رسیدن به قدرت برای خدمت به مردم و پیشبرد جامعه به سوی سعادت و رفاه است. در کنار اسلامیت نقش مردم در حکومت و مقیّد کردن آن به اخلاق نیز بسیار حائز اهمیت است. زیرا مقبولیت نظام اسلامی از مردم است. آنها هستند که نظام را بر پا می دارند و زمینه های تدام آن را با حضور در صحنه های مختلف و منجمله انتخاب حاکمان سیاسی مشخص می کنند. رفتار انتخاباتی مردم در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد که آنها همواره در برابر بداخلاقی های سیاسی موضع منفی داشته‌اند.
تحت این شرایط سیاستمدار باید تابع اخلاق و قانون باشد، زیرا بر اساس آموزه‌های اسلامی افراد نه بدنبال قدرت بلکه در پی خدمت به مردم هستند و لذا زمانی که مورد انتخاب مردم قرار نمی‌گیرند ،تکلیف از آنها ساقط و به عهده دیگری گذاشته شده است.ودر این زمان باید همه مسئول وموظف به همکاری و همیاری فرد منتخب باشند.به غیر از این باشد ظلم در حق ملت هست . فی الحال با تعریفی که از رابطه اخلاق و سیاست ، درنظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد،تمام احزاب و گروها محترم هستند و اتحاد به جهت آبادانی و توسعه در دولت محترم فعلی (اعتدال و توسعه)شرط عقل...  بی‌قانونی و بداخلاقی سیاسی، هدف آنها را که همانا خدمت به مردم است زیر سئوال خواهد برد و به معنای دوری گزیدن از آرمان‌های انقلاب اسلامی تعبیر خواهد شد. بنابراین، رعایت قانون و اخلاق سیاسی در همه جوانب و بویژه در موسم پس از انتخابات باید مورد توجه باشد.
مهندس هوشنگ جهانبخش مدیر کل اداره تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد، یکی از الگوهای اصلاح طلبی واقعی با کارنامه ای درخشان با رعایت رابطه اخلاق وسیاست که یکی از شعارهای مقام معظم رهبری بود،در بحث اتحاد و همدلی و همزبانی لبیک گفته واین عملکرد ایشان از طرف جبهه ی اعتدال و توسعه و جبهه ی اصلاحات ستودنی وقابل تحسین بوده وهست...
چندی پیش مطلبی ایشان نسبت به یکی از سران جبهه ی پایداری در کانال  اینستاگرام شخصی خود، منتشر کرد که برخی از دوستان نیک اندیش با تعصب از روی عصبانیت نه از روی درایت و تدبیر با برخورد های نامناسب به جای اینکه به صورت علمی (علم سیاست)به موضوع و مطلب عنوان شده بنگرند، با دید کاملا بسته وکورکورانه به موضوع نگریستند و این مدیر دولت اعتدال از جبهه ی اصلاحات را مورد هجمه ی تبلیغات منفی قرار دادند ،که از دایره تعریف رعایت اخلاق در سیاست و اندیشه ی پاینده ی اصلاح طلبی وهمچنین اعتدالی،خارج و مطرود بود.قابل توجه دوستان ذکر این مطلب واجب هست که بدانند ارائه آن مطلب توصیفی در زمان حال و بعداز انتخابات بودونباید این چنین احساسی برخورد میشد و متن ارسالی در اینستاگرام شخصی هیچ گونه بار حمایتی یا تعریف و تمجید از فردی یا شخصی در بر نداشت. ولی متاسفانه دوستان آب را به آسیاب......ریختند.(سفارش:بخشش بزرگی انسان ها را به رخ جهانیان می کشد)..مهندس جهانبخش از نیروهای تاثیر گذار درانتخابات ۷ اسفند۹۴بود،که نماینده خدوم ملت جناب آقای حاج زارعی را حمایت کردند ....اندیشه ی اصلاح طلبی به دنبال تغییرعملکردها و رفتارهای مخرب در جامعه وهدفش خدمت به ملت ونظام مقدس جمهوری  اسلامی، طبق شرایط و قوانین ومقررات وضع شده در قانون اساسی است...لذا در زمینه ی  سیاست های رفتاری واخلاقی در روش های عملکردی احزاب و گروه ها،کینه ها باید زدوده شود و اتحاد و همدلی شکل بگیرد .یادمان باشدکه اصلاحات شعارش درود برمخالفان من بوده وهست،باشد که جناب آقای مهندس جهانبخش به این شعار بادید روشنفکرانه ی اصلاح طلبی، لبیک گفت وقابل تحسین است ... مانا و پیروز و سربلند باشید.

*معاون سازمان ها وکانون های حزب اعتدال وتوسعه استان کهگیلویه وبویراحمد.


کد مطلب: 234217

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/234217/یادداشتی-نقد-اینستاگرام-یک-مدیرکل-اصلاح-طلب-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1