تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۲۴۷۶۶

تحلیل عجیب یک سایت از نامه «تاجگردون» به وزیر نفت؛ آیا تاجگردون می‌خواهد امتیاز بگیرد؟

۱۵
۰
کبنا ؛یکی از سایت‌های خبری درخصوص نامه «تاجگردون» نماینده گچساران و باشت به وزیر نفت مطلبی را انتشار داده و ادعای عجیبی در این مطلب خود کرده است.

به گزارش کبنا نیوز، سایت هنگام به نقل از جوان نوشت: نماینده مردم گچساران طی نامه شدیداللحنی به وزیر نفت نسبت به کشته شدن پنج نفر از کارکنان پیمانکاری نفت اعتراض کرده و سخن از استیضاح آورده است؛ نامه عجیبی که دایره شگفتی را به موافقان شخصی بیژن نامدار زنگنه هم برده است و البته نباید آن را جدی گرفت.
 hangam
اینکه تاجگردون به استیضاح وزیرنفت بپردازد و داعیه‌دار این موضوع شود بسیار عجیب است چراکه او از پشتیبانان اصلی و ویژه زنگنه در مجلس است و به گواه مشاهدات عینی رفت و آمدهای بسیاری در وزارت نفت دارد. اینکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس چرا و به چه دلیل باید در وزارت نفت حضور فعالی داشته باشد در مقابل فلسفه حمایت‌های عجیب وی از زنگنه، چندان مهم نیست ولی سؤال اصلی اینجا مطرح می‌شود که دلیل این نامه تاجگردون چیست به ویژه آنکه رفاقت غیرقابل قیمت‌گذاری این دو، از هر چیزی مشهورتر است.زمستان ۹۲، روزهای پرحرارت انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبلیغات تاجگردون در شهر خود یک حاشیه بزرگ داشت. در حالی که طبق دستورالعمل وزیر نفت، هیچ یک از مدیران نفتی دولتی مجاز به انجام امور انتخاباتی نبودند، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، خود را به کارناوال‌های انتخاباتی وی می‌رساند و در کنار وی عکسی به یادگار می‌انداخت و با وجود رسانه‌ای شدن آن در سمت خود باقی ماند.آن مدیر نفتی به‌خوبی می‌دانست بابت این تخلف محرز خود پشتیبان بزرگی به نام تاجگردون داردکه ادامه مدیریتش به او بستگی داشت، لذا بی‌توجه به دستورالعمل وزیر نفت همان کاری را کرد که تاجگردون به آن علاقه داشت.
«کارت زدن» مدیران نفتی استانی نزد تاجگردون به یک رویه تبدیل شده است آن هم به واسطه روابط گرمش با زنگنه، مدیرعامل سابق با وجود تخلفش بر رأس کار باقی ماند و پس از انتخاب تاجگردون به عنوان نماینده این شهر، آشنایان و اقوام وی را به کار گمارد که اخبار و احکام آن در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی پخش شد.
مدیر نفتی مورد علاقه تاجگردون هیچ‌گاه انتقاد آقای نماینده را مشاهده نکرد و در ماجرای کشته شدن یکی از کارگران شرکت نفت در انفجار خط لوله گناوه بیش از پیش به قدرتش پی برد ولی دیگر آن مدیرعامل رأس کار نیست و مدیری دیگر جای او را گرفته است تا با کشته شدن پنج نفر از کارکنان نفت، تاجگردون وارد گود شود و پرچم استیضاح بلند کند.
نفوذ تاجگردون در نفت، شرکت نفت و گاز گچساران را به بخشی از پازل محلی او تبدیل کرده است و به همین دلیل انتقادات بسیاری به وی وارد می‌شود که بهترین راه برای کاهش از فشار انتقادات، نامه تند به وزیر نفت است ولی شاید مهم‌ترین بخش از تغییر بازی تاجگردون، تلاش برای نفوذ بیشتر در نفت است.
تاجگردون به‌خوبی می‌داند با انتشار این نامه، وزیر نفت از او دلجویی می‌کند و این همان جایی است که می‌توان امتیازات شیرینی از وزیر گرفت، چه در بعد ملی و چه در مقیاس محلی وگرنه استیضاح زنگنه در چند ماه مانده به پایان دولت توسط وی بعید است.
رابطه عمیق این دو، بدون تردید کنار آمدن زنگنه با خواسته‌های تاجگردون را در پی خواهد داشت و مردم شریف گچساران نیز کمی آرام می‌شوند چراکه همواره به تاجگردون می‌تاختند که دلیل حمایت بی‌چون و چرا از سیاست‌های وزارت نفت از سوی او چیست؟ کلمه استیضاح بارها از سوی مجلس قبل شنیده شد و با وجود سنگین بودن کفه منتقدان دولت در مجلس نهم، هیچ‌گاه از استیضاح خبری نشد چه رسد به امروز که استیضاح در مجلس دهم سخت‌تر شده است.
این گونه نامه‌نگاری‌ها و تهدیدهای ضمنی، خروجی جز اخذ امتیازات گوناگون ندارد. نه تاجگردون به‌دنبال استیضاح است و نه مسئله به‌وجود آمده به‌قدری بزرگ است که بتوان برای طرحش امضایی جمع کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

باشت - گشین
Iran, Islamic Republic of
عزیزم کر خوب باید سیاست داشته بو. هر جا هم لازم باشه استیضاح میاد وسط.
جهانبین
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون منافع ملت را برمعامله ترجع داده درود بر افتخار لر.
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون ..عجیبی است
محسن د
Iran, Islamic Republic of
یکی از وظایف نماینده مردم (تاجگردون) رفع مضلومیت ضدایی از حوزه انتخابیه هست چرا باید بی تفاوت بنشیند...
Iran, Islamic Republic of
کسی نخواسته استیضاح کنه. شما خودت میگی بعد حرف خودتو نقض میکنی. صرفا یه تذکر بود به وزیر که نسبت به بهسازی دستگاههای شرکت نفت گچساران و نو کردن تجهیزات و توجه به نیروی انسانی اقدام کنن تا باز هم حادثه پیش،نیاد
منصیتصا
Iran, Islamic Republic of
خا...سر مردمی که ا.. شده ستارشون ..
جلفا
Iran, Islamic Republic of
واقعاً برای اون سایت متاسفم به جای این نامه یه تسلیت به خانواده ی جان باخته گان اون حادثه می داد. نه مقابل اونها می ایستاد
احمد
Iran, Islamic Republic of
این کار تاجگردون دو دلیل عمده داره:اولا اینکه یا بخاطر اینه که وزیر برخی از خواسته های تاجگردون رو برآورده نکرده و ایشون برای وزیر خط و نشون میکشه ،دلیل دوم اینه که با اینکار میخواد وزیر رو تحت فشار بزاره و پای میز مذاکره بکشونه و امتیاز گیری بکنه،و گرنه همه شما میدانید تاجگردون همون نماینده ای هست که زمان احمدی نژاد با اینهمه خطا در دستگاه نفت دم بر نمی آورد.
نفتي هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
میرشکال کارش درسته.
باعث افتخار است که وزیران همه گوش به فرمان نماینده ما هستند.
درود بر مرد اول مجلس غلام تاجگردون.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اگر می خواهد امتیاز هم بگیرد که کار بسیار خوب و زرنگی هست!اتفاقا دارن ناخواسته از تاجگردون تعریف میکنن!
نفتی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون هرچه امتیاز برای گچساران بگیرد حق مردم هست و این سایت ذره ای از محبوبیت تاج کم نمیکند.
دیل
Iran, Islamic Republic of
تاجگددون فقط بهدنبال متافع خودش هست
Iran, Islamic Republic of
امتیاز اگر بگیرد فامیلی می گیرد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون هرچه دست پا می زند برای خودش...چند نفر فسیل دوران .. است
کارمند
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده,روزیکه در نفت دخالت بی سابقه نمودید و هر مدیری که به خواسته های.. وغیر تخصصی شما عمل نکرد را با ل…د مدیران ومسولین نفتی .. کردیدباید اتتظار چنین روزی را می کشید.شما با دخالتها وتوصیه هایتان صنعت نفت را ازحالت شایسته سالاری وتخصصی به فامیلی و غیره تخصص سوق دادید.شاید فکر کنید من فامیلهایم را رییس ومدیر گذاشتم وفکر کردم که بقیه کار خودشان را مثل قبل انجام می دهند ولی باید بدانیداولا” تصمیمات مهم را درزمانهای اندک باید همین مدیران وروسای بی تجربه وغیر متخصص بگیرند,دوما” وقتی کارکنان می بینندبرادر فرماندار بدون یک روز کار در مهندسی وساختمان مدیر مهندسی وساختمان می شود,.. ایشان بدون یک روز کار درمنابع انسانی کاندید مدیریت منابع انسانی میشود که هم.. به خود ایشان است وهم..به سیستم است ومه به کارکنان, (همانگونه که مدیر قبلی منابع انسانی را به صرف یک سخنرانی وبدون یک روز کار منصوب کردید وعواقب آنرا نیز دیدید), باجناق برادرتان رییس ترابری,بذادر خانم برادرتان رییس روابط ,و…وبدون شک درلایه های زیرین تا رییس کارخانه ورییس شیفت نیز نظرات شما وبرادرتان اعمال شده است… با خودشان فکر میکنند چرا باید کار کرد وزحمت کشید وقتی نفر زیر دستمان یک شبه رییس ومدیر می شود.لذا شمایید که باید عذرخواهی کگنید وکنار بکشید تا نفت گچساران بتواند به رسالتش عمل کند.

-نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1