تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۲۳۰۳۴

بافت فرسوده گچساران مستعد حوادث ناگوار / کهگیلویه و بویراحمد روی گسل زلزله / فرهنگ بیمه حوادث در استان ضعیف است

۲
۰
کبنا ؛ 
نشست تشکل‌های مردم نهاد به ریاست میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور تشکل‌های مردم نهاد در سالن استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، وفایی‌مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد قبل از ظهر امروز در این نشست با بیان اینکه ایران جز ۱۰ کشور قابل توجه در بلایای طبیعی، و اولین کشورهایی که در بلایای زمین لرزه خسارت قابل توجهی داشته است، گفت: باید در نوسازی، مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مسکن‌ها اصول ساخت و ساز اولویت اصلی قرار بگیرد.
 
وفایی مقدم با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد روی گسل زلزله و یا نزدیک به این گسل‌ها است، تصریح کرد: بافت قدیمی گچساران در مواقع زلزله در معرض کوچکترین ریشتر مستعد آسیب‌ است، که برای پیشگیری از حوادث ناگوار باید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به فرهنگ‌سازی تشکل‌های مردم نهاد، بیان داشت: تشکل‌های مردم نهاد به عنوان رابط اصلی مردمی در پیشگیری از حوادث از جمله زلزله و سیل به عنوان اولویت کاری این تشکل‌ها است که باید این موضوع فرهنگسازی شود.
وی با اشاره به فرهنگ بیمه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان به فرهنگ بیمه توجه نمی‌کنند، و این فرهنگ در استان ضعیف است و این در حالی است که شرایط ثبت نام در بیمه حوادث در بخش‌هایی از جمله حوادث و آتش‌سوزی فراهم شده است اما متاسفانه از طرف مردم استقبال نمی‌شود.
به گزارش کبنا، میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسات تشکل‌های مردم نهاد در نوع خود از جلسات منحصر به فرد است که طراحی و ترکیبی از دستگاه‎های دولتی و تشکلات غیردولتی است.
میرمحمدی با بیان اینکه، نقش سازمان مردم نهاد در مشارکت توسعه و آگاهی بخشی از نقش‌های محوری آنان است، افزود: این تشکل‌ها با حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های همانند محیط‌زیست، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و خیریه تشکیل شده است، که باید مشارکت هدفمند را جذب و از این پتانسیل بالای مردمی استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
وقتی روی گسل زلزله هست چرا نظارت روی بافت فرسوده ضعیفه؟ چرا آزمایشهای خاک، میلگرد برا ساختمانای بتنی و آزمایشات جوش برا ساخثمانای فلزی و آزمایش رو بتن هایی که استفاده میشه خبری نیست؟؟ پس چطور مقاوم سازی میخوان انجام بشه؟؟
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
بافت فرسوده گچساران براش بوجه اومده. ولی این بوجه درست و کارامد نیست و خیلی ها نمی توانند از این وام استفاده کنند به چند دلیل
۱- این وام سقفش برای همه خانه ها یکی می باشد. مثلا کسانی که خانه های ۲۰۰ متری دارند ۴۶ میلیون تخصیص داده می شود و کسی هم که خانه اش ۱۰۰ متر باشد باز هم ۴۶ میلیون پرداخت می شود. معلوم می شود که عدالت رعایت نمی شود.
به نظر شما چگونه با ۴۶ میایون می شود یک زمین ۲۰۰ متری را به اتمام رسانید
۲- کسانی که در این منطقه هستند مطمئن باشید که از خود پولی ندارد که بخواهد هزینه کند. پس جرات نمی کنند خانه های خود را خراب کنند. از شما مسولین خواهشمندیم که راهکاری اساسی برای این قشر بی کار دست و پا کنید
۳- کسانی که سند ندارند باید ۲ ضامن داشته باشند. اگر هم ۲ طبقه بخواهند باید چهار ضامن داشته باشد به نظر شما کدام آدم عاقلی ضامن این قشر بی کار می شوند چرا چون تا ۲۰ سال باید قصد بدهند. و کسی جرات نمی کند ضامن یه آدم بی کار بشود .حالا خود قضاوت کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1