کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بافت فرسوده گچساران مستعد حوادث ناگوار / کهگیلویه و بویراحمد روی گسل زلزله / فرهنگ بیمه حوادث در استان ضعیف است

26 دی 1395 ساعت 13:42


 
نشست تشکل‌های مردم نهاد به ریاست میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور تشکل‌های مردم نهاد در سالن استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، وفایی‌مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد قبل از ظهر امروز در این نشست با بیان اینکه ایران جز ۱۰ کشور قابل توجه در بلایای طبیعی، و اولین کشورهایی که در بلایای زمین لرزه خسارت قابل توجهی داشته است، گفت: باید در نوسازی، مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مسکن‌ها اصول ساخت و ساز اولویت اصلی قرار بگیرد.
 
وفایی مقدم با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد روی گسل زلزله و یا نزدیک به این گسل‌ها است، تصریح کرد: بافت قدیمی گچساران در مواقع زلزله در معرض کوچکترین ریشتر مستعد آسیب‌ است، که برای پیشگیری از حوادث ناگوار باید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به فرهنگ‌سازی تشکل‌های مردم نهاد، بیان داشت: تشکل‌های مردم نهاد به عنوان رابط اصلی مردمی در پیشگیری از حوادث از جمله زلزله و سیل به عنوان اولویت کاری این تشکل‌ها است که باید این موضوع فرهنگسازی شود.
وی با اشاره به فرهنگ بیمه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان به فرهنگ بیمه توجه نمی‌کنند، و این فرهنگ در استان ضعیف است و این در حالی است که شرایط ثبت نام در بیمه حوادث در بخش‌هایی از جمله حوادث و آتش‌سوزی فراهم شده است اما متاسفانه از طرف مردم استقبال نمی‌شود.
به گزارش کبنا، میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسات تشکل‌های مردم نهاد در نوع خود از جلسات منحصر به فرد است که طراحی و ترکیبی از دستگاه‎های دولتی و تشکلات غیردولتی است.
میرمحمدی با بیان اینکه، نقش سازمان مردم نهاد در مشارکت توسعه و آگاهی بخشی از نقش‌های محوری آنان است، افزود: این تشکل‌ها با حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های همانند محیط‌زیست، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و خیریه تشکیل شده است، که باید مشارکت هدفمند را جذب و از این پتانسیل بالای مردمی استفاده شود.


کد مطلب: 223034

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/223034/بافت-فرسوده-گچساران-مستعد-حوادث-ناگوار-کهگیلویه-بویراحمد-روی-گسل-زلزله-فرهنگ-بیمه-استان-ضعیف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1