تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۲۱۸۱۳۸

غیر انقلابی بودن حوزه و دانشگاه را تهدید می‌کند

۳
۰
کبنا ؛مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز غیر انقلابی بودن حوزه و دانشگاه را تهدید می‌کند، سکولاریسم و لیبرالیسم به دانشگاه‌های ما هجوم آورده و قشری‌گری، بی‌تفاوتی و انفعال در مورد محیط بیرون و اسلام غیر انقلابی حوزه‌های ما را تهدید می‌کند.
شهرام مهدوی مطلق در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور طلاب و دانشجویان گچسارانی دردانشگاه آزاد گچساران با بیان اینکه در میان عطر ایام و اعیاد تولد پیامبر اکرم (ص) و فرزند بزرگوارشان و هفته وحدت هستیم، افزود: ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام مبارک و شهادت منادی وحدت شیعه و سنی و به صورت خاص وحدت حوزه و دانشگاه، شهید آیت الله دکتر مفتح این پیوند را گرامی می‌داریم.
وی اظهار کرد: پیروزی رزمندگان محور مقاومت و جبهه اسلام در آزادسازی حلب را که مصداق و نشانه‌ای از نتیجه ایستادگی، مقاومت و انقلابی‌گری است را تبریک عرض می‌نمایم.
مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص نقش وحدت حوزه و دانشگاه در شکل گیری تمدن اسلامی، گفت: خطر بزرگ‌تر نفوذ است و خطرناک‌تر از این نفوذ در مراکز فرهنگی هست، که حوزه و دانشگاه سرآمد مراکز
فرهنگی در کشور است و مولد و منبع آن‌ها.
وی با بیان اینکه شهید مفتح در این خصوص زحمات زیادی کشیدند، تصریح کرد: زحمات بی‌شمار وی باعث شد که این روز مبارک به نام شهید والامقام نامیده شود.
مهدوی مطلق با بیان اینکه امروز در شرایط حساس و در صف بندی جبهه حق و باطل هستیم که از نظر مقام معظم رهبری به جنگ احزاب تعبیر شده است، افزود: یک صف بندبی نامتقارن علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته است و اصلیترین حربه این جبهه، نفوذ و نفوذ فرهنگی است.
مسئول بسیج دانشجویی استان نفوذ فکری را نیز عامل تغییر در ذائقه‌ها و باورهای مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد: در کنار این صف نابرابر دشمنان قسم خورده صفی از جاماندگان از قطار انقلاب را می‌بینیم که بر اثر وابستگی‌ها، دلبستگی‌ها و خستگی‌ها، خواسته و ناخواسته با دشمن یکدست شده‌اند.
وی تاکید کرد: ابرگفتمان انقلابی‌گری اصلیترین راهبرد مقابله با آفات و چالش‌های حال و آینده است.
مهدوی مطلق با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به این جهت حساستر، کلیدی‌تر و راهبردی‌تر است که حوزه و دانشگاه محل تولید فرهنگ، علم و سیاست هستند، تصریح کرد: تبیین و شفاف سازی مرزهای انقلاب زیر سایه وحدت حوزه و دانشگاه امکان پذیر است چراکه این وحدت هم از تحریف جلوگیری کند و هم از تحجر و هم از بیماری روشنفکری.
وی ضمن اشاره به تاکید‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی بودن و انقلابی ماندن، بیان کرد: تنها عامل وحدت حوزه و دانشگاه به طور علمی و عملی، ابر گفتمان انقلابی‌گری است.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سبک زندگی به عنوان استقلال فرهنگی، اقتصاد مقاومتی به عنوان استقلال اقتصادی، گفتمان جهادکبیر برای مقابله با دشمن و مواردی از این قبیل از جمله مواردی هستند که وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند آن‌ها را عینیت بخشد.
وی تصریح کرد: امروز غیر انقلابی بودن حوزه و دانشگاه را تهدید می‌کند، سکولاریسم و لیبرالیسم به دانشگاه‌های ما هجوم آورده و قشری‌گری، بی‌تفاوتی و انفعال در مورد محیط بیرون و اسلام غیر انقلابی حوزه‌های ما را تهدید می‌کند.
مهدوی مطلق با بیان اینکه کارکرد استعمار بوده که حوزه و دانشگاه را از هم جدا و یا حتی بعضی مواقع مقابل هم قرار داده است، افزود: آنچه که امروز بین حوزه و دانشگاه وجود دارد یک پیوند حداقلی است، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی اینکه مخرج‌های مشترک اسلامی، اعتقادی و علمی را با هم برای رسیدن به تمدن اسلامی به کار گیرند.
مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه: وحدت حوزه و دانشگاه نباید تقویمی و به یک گرامی داشت منتهی شود، اضافه کرد: باید یک راهبرد اساسی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی باشد و باید هر دو بپذیرند که مکمل و متاثر از همدیگر هستند.
وی ضمن بیان اینکه با نظام اقتصادی لیبرال و ربا محور نمی‌توان به رفاه رسید، اظهار کرد: ما نیاز به اقتصاد اسلامی داریم و این مهم جز با پیوند حوزه و دانشگاه محقق نمی‌شود.
مهدوی مطلق تاکید کرد: هم حوزه باید انقلابی باشد و هم دانشگاه تا درد مشترک پیدا کنند و دغدغه مشترک برای انجام کار بدست آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شماکجای این انقلاب بودی که حرفها.. به اندازه ظرفیتت حرف بزن عزیزدلم خیلی چیزهارانمیدانی دیگران به.. میکنی وشماهم دلت خوشه که حرفهایی میزنی
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
چند سالته که حرف از انقلاب میزنی
مهمان
Iran, Islamic Republic of
ای نه هلالی به ..د تو هم.. شدی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1