کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

غیر انقلابی بودن حوزه و دانشگاه را تهدید می‌کند

1 دی 1395 ساعت 20:36


مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز غیر انقلابی بودن حوزه و دانشگاه را تهدید می‌کند، سکولاریسم و لیبرالیسم به دانشگاه‌های ما هجوم آورده و قشری‌گری، بی‌تفاوتی و انفعال در مورد محیط بیرون و اسلام غیر انقلابی حوزه‌های ما را تهدید می‌کند.
شهرام مهدوی مطلق در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور طلاب و دانشجویان گچسارانی دردانشگاه آزاد گچساران با بیان اینکه در میان عطر ایام و اعیاد تولد پیامبر اکرم (ص) و فرزند بزرگوارشان و هفته وحدت هستیم، افزود: ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام مبارک و شهادت منادی وحدت شیعه و سنی و به صورت خاص وحدت حوزه و دانشگاه، شهید آیت الله دکتر مفتح این پیوند را گرامی می‌داریم.
وی اظهار کرد: پیروزی رزمندگان محور مقاومت و جبهه اسلام در آزادسازی حلب را که مصداق و نشانه‌ای از نتیجه ایستادگی، مقاومت و انقلابی‌گری است را تبریک عرض می‌نمایم.
مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص نقش وحدت حوزه و دانشگاه در شکل گیری تمدن اسلامی، گفت: خطر بزرگ‌تر نفوذ است و خطرناک‌تر از این نفوذ در مراکز فرهنگی هست، که حوزه و دانشگاه سرآمد مراکز
فرهنگی در کشور است و مولد و منبع آن‌ها.
وی با بیان اینکه شهید مفتح در این خصوص زحمات زیادی کشیدند، تصریح کرد: زحمات بی‌شمار وی باعث شد که این روز مبارک به نام شهید والامقام نامیده شود.
مهدوی مطلق با بیان اینکه امروز در شرایط حساس و در صف بندی جبهه حق و باطل هستیم که از نظر مقام معظم رهبری به جنگ احزاب تعبیر شده است، افزود: یک صف بندبی نامتقارن علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته است و اصلیترین حربه این جبهه، نفوذ و نفوذ فرهنگی است.
مسئول بسیج دانشجویی استان نفوذ فکری را نیز عامل تغییر در ذائقه‌ها و باورهای مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد: در کنار این صف نابرابر دشمنان قسم خورده صفی از جاماندگان از قطار انقلاب را می‌بینیم که بر اثر وابستگی‌ها، دلبستگی‌ها و خستگی‌ها، خواسته و ناخواسته با دشمن یکدست شده‌اند.
وی تاکید کرد: ابرگفتمان انقلابی‌گری اصلیترین راهبرد مقابله با آفات و چالش‌های حال و آینده است.
مهدوی مطلق با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به این جهت حساستر، کلیدی‌تر و راهبردی‌تر است که حوزه و دانشگاه محل تولید فرهنگ، علم و سیاست هستند، تصریح کرد: تبیین و شفاف سازی مرزهای انقلاب زیر سایه وحدت حوزه و دانشگاه امکان پذیر است چراکه این وحدت هم از تحریف جلوگیری کند و هم از تحجر و هم از بیماری روشنفکری.
وی ضمن اشاره به تاکید‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی بودن و انقلابی ماندن، بیان کرد: تنها عامل وحدت حوزه و دانشگاه به طور علمی و عملی، ابر گفتمان انقلابی‌گری است.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سبک زندگی به عنوان استقلال فرهنگی، اقتصاد مقاومتی به عنوان استقلال اقتصادی، گفتمان جهادکبیر برای مقابله با دشمن و مواردی از این قبیل از جمله مواردی هستند که وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند آن‌ها را عینیت بخشد.
وی تصریح کرد: امروز غیر انقلابی بودن حوزه و دانشگاه را تهدید می‌کند، سکولاریسم و لیبرالیسم به دانشگاه‌های ما هجوم آورده و قشری‌گری، بی‌تفاوتی و انفعال در مورد محیط بیرون و اسلام غیر انقلابی حوزه‌های ما را تهدید می‌کند.
مهدوی مطلق با بیان اینکه کارکرد استعمار بوده که حوزه و دانشگاه را از هم جدا و یا حتی بعضی مواقع مقابل هم قرار داده است، افزود: آنچه که امروز بین حوزه و دانشگاه وجود دارد یک پیوند حداقلی است، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی اینکه مخرج‌های مشترک اسلامی، اعتقادی و علمی را با هم برای رسیدن به تمدن اسلامی به کار گیرند.
مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه: وحدت حوزه و دانشگاه نباید تقویمی و به یک گرامی داشت منتهی شود، اضافه کرد: باید یک راهبرد اساسی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی باشد و باید هر دو بپذیرند که مکمل و متاثر از همدیگر هستند.
وی ضمن بیان اینکه با نظام اقتصادی لیبرال و ربا محور نمی‌توان به رفاه رسید، اظهار کرد: ما نیاز به اقتصاد اسلامی داریم و این مهم جز با پیوند حوزه و دانشگاه محقق نمی‌شود.
مهدوی مطلق تاکید کرد: هم حوزه باید انقلابی باشد و هم دانشگاه تا درد مشترک پیدا کنند و دغدغه مشترک برای انجام کار بدست آورند.


کد مطلب: 218138

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/218138/غیر-انقلابی-بودن-حوزه-دانشگاه-تهدید-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1