تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۲۱۷۰۴۲

نشر اکاذیب با آزادی بیان سنخیتی ندارد/ کوچک‌ترین ایرادی به معامله کارخانه قند وارد نیست

۱
۰
کبنا ؛کارآفرین بر‌تر کهگیلویه و بویراحمد آزادی بیان را ویژگی اصلی رسانه‌ها دانست و با بیان استقبال از نقد منصفانه، نشر اکاذیب را سنگ اندازی در راه صنعت استان خواند و گفت: آزادی بیان با نشر اکاذیب فرق دارد، نظر شخصی خودم هم این است که در رسانه‌ها باید آزادی بیان باشد اما این خبر از پایه درست نبود و بازهم تاکید می‌کنم که نشر اکاذیب با آزادی بیان سنخیتی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی نهاد‌های نظارتی از ابتدا در جریان ریز این معامه قرار داشتند تصریح کرد: با وجود تمامی کارشکنی‌ها از سوی برخی افراد مغرض خوشبختانه کوچک‌ترین ایرادی به این معامله وارد نبود.
وی اظهار داشت: با وجود ارسال گزارشات واهی از سوی این افراد به مقامات قضایی و بررسی تمامی این گزارشات از سوی مسئولین خوشبختانه این پرونده مختومه اعلام و قرار منع تعقیب صادر شد.
برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه این شکایت را برای اصلاح جامعه از نشر اکاذیب انجام دادیم، اظهار داشت: اگر این شکایت انجام نمی‌شد قطعا همین رویه در استان ادامه پیدا می‌کرد و باز هم شاهد انتشارخبرهای کذب دیگری و به خطر افتادن آبروی مردم بودیم.
باقری با تاکید بر اینکه شتابزدگی و رقابت با فضای غیرموثق مجازی، وامداری به برخی گروه‌های سیاسی و عدم توجه به منافع عمومی سه عامل مؤثر بر شکل‌گیری چنین شرایطی در برخی رسانه‌های استان است، افزود: به رغم زیرساخت‌های نرم‌افزاری مناسب در زمینه آزادی بیان و تضمین حق دانستن برای شهروندان، متأسفانه همچنان شاهد بروز برخی بداخلاقی‌ها در بعضی رسانه‌ها هستیم.
وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها موظفند پیش از انتشار هر خبری نسبت به صحت و سقم آن اطلاع پیدا کنند، ادامه داد: از منظر قانونی طرح اتهامات بی‌اساس، غیر مستند و یا مشکوک‌الاحراز علیه افراد در سطح رسانه‌ها یا مجامع عمومی و داشتن سوءنیت‌های سیاسی و فردی در بیان این مطالب جرم محسوب می‌شود.
*مطالبه‌گری با افترا و نشر اکاذیب تفاوت دارد
کارآفرین بر‌تر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه انتشار اخبار جامعه حق رسانه هاست افزود: اما این مساله مجوزی برای عدول از مرزهای قانونی نیست، البته ناگفته نماند که قاطبه رسانه‌‎های استان در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و دلسوز توسعه استان هستند اما برخی رسانه‌ها سعی دارند که با اخبار غیر موثق و افترا در راه حرکت رو به پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد سنگ‌اندازی کنند.
وی با اشاره به اینکه دانستن حقیقت در جامعه نیاز به پیگیری و مطالبه‌گری رسانه‌ها دارد، تاکید کرد که این مطالبه‌گری و پیگیری نه نیازی به افترا دارد و نه مجوزی برای ارتکاب جرم نشر اکاذیب است.
برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه باید بدانیم که با بی‌قانونی و قانون شکنی نمی‌توان عدالت و قانون را در جامعه حاکم کنیم گفت: آلوده کردن فرصت آزادی بیان با اغراض فردی و گروهی، اصل آزادی را به محاق خواهد برد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرف ..
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1