کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشر اکاذیب با آزادی بیان سنخیتی ندارد/ کوچک‌ترین ایرادی به معامله کارخانه قند وارد نیست

27 آذر 1395 ساعت 21:44


کارآفرین بر‌تر کهگیلویه و بویراحمد آزادی بیان را ویژگی اصلی رسانه‌ها دانست و با بیان استقبال از نقد منصفانه، نشر اکاذیب را سنگ اندازی در راه صنعت استان خواند و گفت: آزادی بیان با نشر اکاذیب فرق دارد، نظر شخصی خودم هم این است که در رسانه‌ها باید آزادی بیان باشد اما این خبر از پایه درست نبود و بازهم تاکید می‌کنم که نشر اکاذیب با آزادی بیان سنخیتی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی نهاد‌های نظارتی از ابتدا در جریان ریز این معامه قرار داشتند تصریح کرد: با وجود تمامی کارشکنی‌ها از سوی برخی افراد مغرض خوشبختانه کوچک‌ترین ایرادی به این معامله وارد نبود.
وی اظهار داشت: با وجود ارسال گزارشات واهی از سوی این افراد به مقامات قضایی و بررسی تمامی این گزارشات از سوی مسئولین خوشبختانه این پرونده مختومه اعلام و قرار منع تعقیب صادر شد.
برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه این شکایت را برای اصلاح جامعه از نشر اکاذیب انجام دادیم، اظهار داشت: اگر این شکایت انجام نمی‌شد قطعا همین رویه در استان ادامه پیدا می‌کرد و باز هم شاهد انتشارخبرهای کذب دیگری و به خطر افتادن آبروی مردم بودیم.
باقری با تاکید بر اینکه شتابزدگی و رقابت با فضای غیرموثق مجازی، وامداری به برخی گروه‌های سیاسی و عدم توجه به منافع عمومی سه عامل مؤثر بر شکل‌گیری چنین شرایطی در برخی رسانه‌های استان است، افزود: به رغم زیرساخت‌های نرم‌افزاری مناسب در زمینه آزادی بیان و تضمین حق دانستن برای شهروندان، متأسفانه همچنان شاهد بروز برخی بداخلاقی‌ها در بعضی رسانه‌ها هستیم.
وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها موظفند پیش از انتشار هر خبری نسبت به صحت و سقم آن اطلاع پیدا کنند، ادامه داد: از منظر قانونی طرح اتهامات بی‌اساس، غیر مستند و یا مشکوک‌الاحراز علیه افراد در سطح رسانه‌ها یا مجامع عمومی و داشتن سوءنیت‌های سیاسی و فردی در بیان این مطالب جرم محسوب می‌شود.
*مطالبه‌گری با افترا و نشر اکاذیب تفاوت دارد
کارآفرین بر‌تر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه انتشار اخبار جامعه حق رسانه هاست افزود: اما این مساله مجوزی برای عدول از مرزهای قانونی نیست، البته ناگفته نماند که قاطبه رسانه‌‎های استان در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و دلسوز توسعه استان هستند اما برخی رسانه‌ها سعی دارند که با اخبار غیر موثق و افترا در راه حرکت رو به پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد سنگ‌اندازی کنند.
وی با اشاره به اینکه دانستن حقیقت در جامعه نیاز به پیگیری و مطالبه‌گری رسانه‌ها دارد، تاکید کرد که این مطالبه‌گری و پیگیری نه نیازی به افترا دارد و نه مجوزی برای ارتکاب جرم نشر اکاذیب است.
برنده مزایده کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه باید بدانیم که با بی‌قانونی و قانون شکنی نمی‌توان عدالت و قانون را در جامعه حاکم کنیم گفت: آلوده کردن فرصت آزادی بیان با اغراض فردی و گروهی، اصل آزادی را به محاق خواهد برد.


کد مطلب: 217042

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/217042/نشر-اکاذیب-آزادی-بیان-سنخیتی-ندارد-کوچک-ترین-ایرادی-معامله-کارخانه-قند-وارد-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1