تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۱۳۹۷۷

ثبت غذاهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد به نام سایر استان‌ها/لزوم برندسازی غذاهای سنتی استان

۳
۰
کبنا ؛معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ثبت غذاهای سنتی استان به نام سایر استان‌ها و مناطق ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از غذاهای سنتی استان مصادره شده و به نام سایر مناطق به ثبت رسیده است.
پژمان نیک‌اقبالی از ثبت غذاهای سنتی استان به نام سایر استان‌ها و مناطق ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از غذاهای سنتی استان مصادره شده و به نام سایر مناطق به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: آش کارده و آش دوغ دو غذای سنتی این استان است اما حتی این غذاها به نام سایر استان‌ها ثبت شده که استان فرصت ثبت این غذاها را از دست داده است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: غذاهای مانند نان کلک، کلک و آبگوشت و سایر غذاهای سنتی استان که تنها منحصر به این استان است نسبت به برند سازی این غذاها اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه غذاهای استان برای مثال به نام آش بویراحمدی، غذای کهگیلویه و ....برندسازی شود، افزود: غذاهای سنتی استان مانند کباب سنتی از سالمترین و خوشمزه‌ترین غذاها در استان است‌.
نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه متولیان امر بر روی غذاهای منحصر به فرد استان کار کنند، گفت: رستوران سنتی که در آن تنها به پخت غذاهای استان اقدام شود در استان نیست که اصناف و میراث فرهنگی بر روی این موضوع کار کنند، ضمن اینکه آشپزخانه خبره استان نسبت به پخت غذاهای سنتی استان آموزش لازم را ببینند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پورفخرایی
Iran, Islamic Republic of
آخ تا قیومت سی شله ماشکی که هیشکه من ایران نیشناسش
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
برادر انصافا ازشما بسیار متعجبم وظیفه شما چیز دیگری است . امور عمرانی فشل و خوابیده است . لطفا از آقایان منوچهر حبیبی و امیدی پور مشورت لازم را بگیر تا متوجه ضعف های شدید خود شوی .
Iran, Islamic Republic of
چقدر جالبه !! معاون عمرانی استاندار در دولت تدبیر و امید در فکر غذاهای محلی . ببخشید پروژه های مترو راه پاتاوه فرودگاه قطار یاسوج ..... همه تمام شده اند مانده شله ماشکی و شلشلی آش کارده .... خدایا این مسولین را از ما نگیر
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1