کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ثبت غذاهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد به نام سایر استان‌ها/لزوم برندسازی غذاهای سنتی استان

14 آذر 1395 ساعت 14:11


معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ثبت غذاهای سنتی استان به نام سایر استان‌ها و مناطق ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از غذاهای سنتی استان مصادره شده و به نام سایر مناطق به ثبت رسیده است.
پژمان نیک‌اقبالی از ثبت غذاهای سنتی استان به نام سایر استان‌ها و مناطق ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از غذاهای سنتی استان مصادره شده و به نام سایر مناطق به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: آش کارده و آش دوغ دو غذای سنتی این استان است اما حتی این غذاها به نام سایر استان‌ها ثبت شده که استان فرصت ثبت این غذاها را از دست داده است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: غذاهای مانند نان کلک، کلک و آبگوشت و سایر غذاهای سنتی استان که تنها منحصر به این استان است نسبت به برند سازی این غذاها اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه غذاهای استان برای مثال به نام آش بویراحمدی، غذای کهگیلویه و ....برندسازی شود، افزود: غذاهای سنتی استان مانند کباب سنتی از سالمترین و خوشمزه‌ترین غذاها در استان است‌.
نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه متولیان امر بر روی غذاهای منحصر به فرد استان کار کنند، گفت: رستوران سنتی که در آن تنها به پخت غذاهای استان اقدام شود در استان نیست که اصناف و میراث فرهنگی بر روی این موضوع کار کنند، ضمن اینکه آشپزخانه خبره استان نسبت به پخت غذاهای سنتی استان آموزش لازم را ببینند.


کد مطلب: 213977

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/213977/ثبت-غذاهای-سنتی-کهگیلویه-بویراحمد-نام-سایر-استان-ها-لزوم-برندسازی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1