تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۲۱۲۷۶۹

ادامه بارش برف و باران در استان /تقسیم امتیازات برق شیراز و نفت گچساران / نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دهدشت/پیروزی بسکتبالیست‌های نفت گچساران /کشف ۲ محموله قاچاق در محور یاسوج /بازگشت ۷ واحد تولیدی گچساران به چرخه تولید

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

بارش برف و باران در شهرهای یاسوج و سی‌سخت/ ادامه بارش‌ها تا اوایل امشب

بارش برف و باران در شهرهای یاسوج و سی‌سخت آغاز شده است تا اوایل امشب ادامه دارد.


 بامداد امروز با ورود سامانه بارشی، بارش برف و باران در شهرهای سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است و کوه‌های اطراف شهر یاسوج و کوه دنا در سی‌سخت سفیدپوش شدند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، بارش برف و باران تا اوایل امشب در مناطق سردسیری استان ادامه دارد و سپس این سامانه از استان خارج می‌شود، ضمن اینکه فردا جمعه کاهش دو درجه‌ای دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

ولی بهره‌مند تصریح کرد: سامانه بارش‌زای جدیدی مجدداً از روز شنبه و یکشنبه وارد استان می‌شود و بارش باران و برف را در مناطق مختلف استان شاهد خواهیم بود.








 
بسیجیان کهگیلویه به مقام شهدا ادای احترام کردند


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه و اقشار بسیج با آرمان‌های امام و شهیدان تجدید بیعت کردند.

سعید برومندزاده در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای دهدشت با اشاره به راه و منش شهدا در انتخاب مسیر زندگی اظهار داشت: آرمان شهیدان، دفاع از اسلام و ولایت فقیه بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه افزود: شهدا با عشق خدا به میدان جنگ قدم گذاشتند و آن را با گوشت و پوست و استخوان خود آمیختند.

وی با بیان اینکه آنان با خدای خود معامله کرده بودند، توجه به اعتقادات را از مهمترین ویژگی‌های شهیدان عنوان کرد و گفت: دل بریدن از دنیا کار هر کسی نبوده و مرد عمل می‌خواهد و دیدیم که شهدا به درستی توانسته‌اند آن را به سرانجام برسانند.

برومندزاده هفته بسیج را فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان ‌های امام راحل و شهیدان دانست و تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم پیرو مسلک آن‌ها باشیم.

در این مراسم که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، بسیجیان پایگاه‌های مقاومت دهدشت و پاسداران برگزار شده بود شرکت کنندگان با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند و به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.














ادای احترام حوزه مقاومت بسیج به مقام شامخ شهدای شهر دیشموک




فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک و مسؤولان شورای اداری به مناسبت هفته بسیج با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کردند.
 فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک و مسؤولان و رئیس شورای اداری این شهر به مناسبت هفته بسیج به مقام شامخ شهدا با نثار گل و قرائت فاتحه گلزار مطهر شهدای این شهر را گلاب‌روبی کردند.

گلزار مطهر شهدای شهر دیشموک با حضور بسیجیان، مردم و برخی از مسئولان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج غبارروبی و عطرافشانی شد.

مسؤولان و بسیجیان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، یاد و خاطره همه شهیدان را گرامی داشتند و با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدیدمیثاق کردند.














گشایش نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در دهدشت




نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی به مناسبت هفته بسیج در دهدشت گشایش یافت.

در چهارمین روز از هفته بسیج نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی ظهر امروز با حضور مسؤولان در دهدشت گشایش یافت.

سعید برومندزاده در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان در نظر گرفته شده است.

برومندزاده افزود: تاکنون یک میلیارد تومان از این اعتبارات برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شده است.








فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به عرصه‌های مختلف طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تسهیلات در ۱۰ عرصه شامل پرورش مرغ بومی، صنایع دستی، پرورش بوقلمون، زنبورداری، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، دام سنگین، پرورش بلدرچین و صنایع تبدیلی به متقاضیان بسیجی و غیر بسیجی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها عملیاتی شده و تعدادی در دست اقدام است، اعتبارات هزینه شده برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال جاری را هشت میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان اعلام کرد.








برومندزاده از اشتغالزایی ۵۰ نفر در طرح های مقاومتی بسیج سازندگی خبر داد و گفت: تعداد افراد مشغول به کار در هر کدام از طرح‌ها به تناسب عرصه آن متفاوت است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به دایر بودن ۹ غرفه در نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در بخشی از نمایشگاه سبک زندگی اسلامی ترویج داده ‌می‌شود.



برگزاری همایش عفاف و حجاب در قلعه رئیسی


به مناسبت هفته بسیج همایش عفاف و حجاب در قلعه رئیسی برگزار شد.

عصر امروز به مناسبت هفته بسیج همایش عفاف و حجاب در مصلا نماز جمعه قلعه رئیسی با حضور امام جمعه شهر دهدشت برگزار شد.

این همایش با حضور بانوان حاضر در ادارات و دانش آموزان دختر قلعه رئیسی برگزار شد.








حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در حاشیه با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: شهدا با تمام وجود به میدان آمدند و همه هستی خود را در راه دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی فدا کردند.

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: دشمنان به خستگی‌ناپذیری ایران اسلامی اعتراف کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را عامل این موفقیت می‌دانند.

وی به وضعیت حجاب و عفاف اشاره و تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینه های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج و معیارهای انتخاب شوهر، فنون شوهرداری و تربیت فرزند، کمک به اقتصاد خانواده و حضور زن در عرصه اجتماع است.

حسینی افزود: حضرت زهرا(س) از نظر عفاف و حجاب بهترین الگو برای زنان عالم هستند.



معرفی۷۰متقاضی طرح های اقتصاد مقاومتی به بانک عامل
۷۰متقاضی طرح های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی برای اخذ تسهیلات یک میلیارد تومانی به بانک عامل معرفی شدند.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه گچساران در همایش کارآفرینی و معرفی۷۰متقاضی طرح های اقتصاد مقاومتی به بانک عاملاقتصاد مقاومتی گفت: این نهاد در سال جاری ۷۰متقاضی طرح های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را به بانک عامل برای اخذ تسهیلاتی به ارزش حدود یک میلیارد تومان معرفی کرد.
فردوس ناصرزاده افزود: بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان تسهیلات به ۱۰۲نفر اعطا کرد.
وی با بیان اینکه وام های اقتصاد مقاومتی از سوی بانک مهر اقتصاد ارائه می شوند، گفت:در سال جاری وام های اقتصاد مقاومتی در ۱۷ عرصه و با سود ۱۶ درصد و وام های صنایع تبدیلی نیز با سود ۱۶ درصد پرداخت می شوند.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه گچساران با بیان اینکه داشتن مهارت لازم یکی از شروط مهم اعطای وام به متقاضیان است، گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی به طرح هایی نظیر پروش دام سنگین، زنبور عسل، گیاهان دارویی، پرورش قارچ، مرغ محلی، طرح ماهی، بلدرچین،کبک و شترمرغ و دیگر طرح ها نظیر خیاطی، قالیبافی، گلیم بافی، داربستی نمودن باغات انگور تسهیلات ارائه می شود.
فردوس ناصرزاده افزود: در بخش صنایع تبدیلی نیز طرح هایی نظیر تبدیل شیر به ماست، دوغ و کره، تولید انواع ترشیجات وآبلیموگیری در اولویت پرداخت تسهیلات هستند.
وی ادامه داد: کارآفرینی و نقش آن در توسعه پایدار،کارآفرینی و اقتصاد،کارآفرینی و توسعه، کارآفرینی و کسب و کار جدید، کارآفرینی و فن آوری، کارآفرینی و مشاغل خانگی و خوداشتغالی، کارآفرینی و بازاریابی از محورهای این همایش بود.
درپایان این همایش از گروه های جهادی برتر بسیج سازندگی ناحیه گچساران تجلیل شد.


کشف محموله قاچاق در محور یاسوج به اصفهان
محموله قاچاق به ارزش ۹۲۰ میلیون ریال در محور یاسوج به اصفهان کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مأموران انتظامی شهرستان کشف محموله قاچاق در محور یاسوج به اصفهاندنا در حین مأموریت و گشت‌زنی به هفت دستگاه خودرو مشکوک و این خودروها که شامل یک دستگاه وانت، یک دستگاه سمند، چهار دستگاه پژو ۴۰۵ و یک خودروی پژو پارس بود را متوقف کردند.
سرهنگ مهدی انصاری افزود: مأموران با بازرسی از این خودروها تعداد ۱۵ هزار و ۵۴۷ ثوب لباس زنانه و ۶۳۶ عدد ادکلن و یک دستگاه ماشین لباسشویی و یخچال فریزر کشف و در همین ارتباط هفت نفر متخلف و قاچاقچی کالا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت:در عملیات دیگری مأموران پاسگاه میمند در شهرستان دنا موفق شدند ۵ دستگاه خودروی مشکوک را متوقف و از این خودروها ۵ دستگاه تلویزیون،یک دستگاه یخچال فریزر و ۲۹۴ تخته پتو مسافرتی کشف ودر این راستا  ۵ نفر نیز دستگیر شدند.
سرهنگ مهدی انصاری افزود: کالاهای کشف شده به اداره گمرک تحویل و خودروها به پارکینگ منتقل و متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند

روند سرشماری نفوس و مسکن در بویراحمد رضایت‌بخش نیست
فرماندار بویراحمد، روند سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان بویراحمد را رضایت‌بخش ندانست و گفت: مسوولان با جدیت بیشتر موضوع را دنبال کنند.
کاظم نظری اظهار کرد: روند سرشماری نفوس و مسکن آنگونه که باید رضایت‌بخش نیست.
فرماندار بویراحمد، افزود: علی‌رغم همه دغدغه و حساسیتی که داشتیم همانگونه که پیش‌بینی می‌شد آمار انجام شده توسط ماموران سرشماری به اندازه جمعیت شهرستان بویراحمد نیست.
نظری یادآور شد: البته در آغاز کار چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی و عنوان کردیم اما برخی دوستان با ادبیاتی نادرست با ما برخورد کردند و گفتند شما اشتباه می‌کنید و دغدغه شما بی‌مورد است.
وی ضمن گلایه از عدم همکاری مردم با ماموران سرشماری نفوس و مسکن، گفت: برخی افراد به رغم اینکه در این شهرستان ساکن بوده و زندگی می‌کنند، خود را جزء این شهرستان ندانسته و در سرشماری شهرستان بویراحمد ثبت‌نام نکرده‌اند.
این مسوول جمعیت شهرستان بویراحمد را حدود ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: اما از این تعداد حدود ۲۷۱ هزار و ۳۲۹ نفر در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ ثبت‌نام کرده‌اند.
نظری ادامه داد: هر چند این تعداد نسبت به سرشماری سال ۹۰ افزایش داشته (سال ۹۰ حدود ۲۴۳ هزار و ۷۷۱ نفر در سرشماری ثبت‌نام کردند) اما هنوز همه مردم آمار درستی به ماموران ارائه نداده‌اند.
فرماندار بویراحمد با عنوان اینکه برخی از مردم حساسیت موضوع را درک نمی‌کنند، گفت: این آمار باید مبنای ما برای پنج سال دیگر باشد پس باید آماری درست و واقعی داشته باشیم.
وی عدم همکاری مردم جهت ثبت‌نام در سرشماری نفوس و مسکن را نوعی خیانت و شاید بدترین خیانت‌ها دانست و یادآور شد: عدم ثبت‌نام آنها در این شهرستان یعنی اینکه همه خدماتی در این شهرستان ها به آنها ارائه داده می‌شود را نادیده گرفته‌اند.
این مسوول با تاکید بر توجه و حساسیت رسانه‌ها به این موضوع، از اصحاب رسانه خواست عدم شرکت مردم را پیگیری کرده و با ارائه راهکار موثر مسوولان را در این امر یاری کنند.
نظری با بیان اینکه آمارگیری بازده خوبی نداشته، این موضوع را نیازمند توجه و تلاش بیشتر مسوولان دانست و گفت: مسوولان باید این موضوع را با جدیت دنبال کرده و اگر لازم باشد با تمدید زمان ثبت‌نام افرادی که ثبت‌نام  نکرده‌اند را شناسایی و ثبت‌نام کنیم.


تجلیل از فرماندهان بسیجی و جانبازان در بین دو نیمه بازی نفت گچساران و برق شیراز
به مناسبت هفته بسیج از فرماندهان بسیجی و جانبازان در بین دو نیمه بازی نفت گچساران و برق شیراز تجلیل شد.
باشگاه نفت و گاز گچساران در بین دو نیمه بازی نفت گچساران و برق نوین شیراز به مناسبت هفته بسیج از فرماندهان و جانباز ۸ سال دفاع مقدس تجلیل کردند.
در این مراسم که با حضور هدایت یزدی مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران نورایی‌نسب، دیبا فرمانده بسیج صنعت نفت گچساران و جانباز ۷۰ درصد به مناسبت هفته بسیج تجلیل شد.
در ادامه این مراسم ابوالحسن غلامی اظهار کرد: یاد شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس را باید زنده نگه بداریم.
رئیس ورزش‌های قهرمانی نفت گچساران با بیان اینکه نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین مردان و بزرگترین نهاد استف افزود: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پربرکتی است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت را می‌دهد.
غلامی در ادامه با بیان اینکه تفکر بسیجی امروزه گره‌گشای بسیاری از مسائل کشورهای اسلامی است، افزود: تکریم بسیج، احترام به مردانگی و مروت است و پاسداشت بسیجیان تضمین‌کننده آینده ایران اسلامی است.
این یادگار ۸ سال دفاع مقدس گفت: بسیجیان نیاز به تجلیل ما ندارند و ما هستیم که به آنان و به حضور فعالشان در جامعه نیازمندیم.
غلامی با بیان اینکه خدا را شاکریم که رویش‌های بسیج همچنان پرثمر و پربرکت است، افزود: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام در روز ۵ آذر سال ۵۸ نشان از درایت و اندیشه امام راحل دارد.
غلامی افزود: بسیجیان در یک نهاد مقتدرانه در حفاظت و حراست از کشور به صورت شبانه‌روز در همه جای کشور نقش بسزایی دارند.

پیروزی بسکتبالیست‌های نفت و گاز گچساران مقابل نماینده دزفول
در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال کشور، بسکتبالیست‌های نفت و گاز گچساران مقابل نماینده دزفول به پیروزی رسیدند.
محمد حبیبی‌نژاد مسؤل امور ورزش نفت و گاز گچساران از دومین پیروزی بسکتبالیست‌های نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم کشور خبر داد.
وی بیان کرد: در چارچوب دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال کشور تیم نفت و گاز گچساران با غلبه بر تیم دزفول دومین پیروزی خود در این مسابقات را تجربه کرد.
حبیبی‌نژاد عنوان کرد: مسابقات که به صورت متمرکز در شهر بندرلنگه در حال برگزاری است چهارشنبه شب نیز پیگیری شد و تیم نفت و گاز گچساران با نتیجه ۸۲ به ۷۹ حریف خود تیم دزفول را شکست داد.
وی افزود: تیم بسکتبال نفت و گاز گچساران پس از سال‌ها دوری از مسابقات لیگ در فصل ۹۶-۹۵ در رقابت‌های لیگ دسته دوم حضور دارد.
مسؤل امور ورزش نفت و گاز گچساران  بیان کرد: بسکتبال نفت و گاز گچساران در اولین دیدار خود نیز در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال در برابر تیم هیأت بسکتبال جهرم به برتری دست یافته بود.
وی با بیان اینکه تیم‌های نفت و گاز گچساران در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، افزود: تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم فوتبال کشور اکنون در رده خوبی از جدول قرار گرفته است.
حبیبی‌نژاد گفت: این تیم در گچساران از تیم برق نوین شیراز پذیرایی خواهد کرد که امیدواریم با شکست تیم شیرازی جایگاه خود را در جدول استحکام بخشد.


کشف مقادیری کالای قاچاق در شهرستان گچساران
فرمانده انتظامی گچساران از کشف کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۸ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سید محمد موسوی اظهار کرد: مأموران نیروی انتظامی شهرستان گچساران هنگام گشت‌زنی به صورت نامحسوس و ایست بازرسی و همچنین کنترل محورهای عبوری شهرستان به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را به لاین بازرسی هدایت کردند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گچساران افزود: مأموران در بازرسی از خودرو تعداد ۳۳ هزار و ۶۰۰ عدد شکلات اسمارتیز، تعداد ۲۵ هزار و ۲۰۰ عدد آبنبات و آدامس، مقادیری اقلام خوراکی دیگر و همچنین تعداد هزار و ۲۰۰ قوطی نوشابه نیروزا را کشف و ضبط کردند.
موسوی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۴۸ میلیون ریال اعلام کردند، خاطرنشان ساخت: متهمان دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.


کشف ۲ محموله قاچاق به ارزش ۹۲۰ میلیون ریال در محور یاسوج به اصفهان
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کشف دو محموله قاچاق به ارزش ۹۲۰ میلیون ریال در محور یاسوج به اصفهان خبر داد.
مهدی انصاری اظهار کرد: پلیس در راستای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و خارجی همه تلاش خود را بکار گرفته است که خوشبختانه تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
وی افزود: مأموران نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی و هوشیاری در محورهای مواصلاتی مستقر از ورود کالاهای قاچاق و خودروهای مشکوک جلوگیری می‌کنند.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان دنا در حین مأموریت و گشت‌زنی به هفت دستگاه خودرو مشکوک و این خودروها که شامل یک دستگاه وانت، یک دستگاه سمند و چهار دستگاه پژو ۴۰۵ و یک خودروی پژو پارس بود را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مأموران با بازرسی از این خودروها تعداد ۱۵ هزار و ۴۷ ثوب لباس زنانه و ۶۳۶ عدد ادکلن و یک دستگاه ماشین لباسشویی، کشف و هفت نفر متخلف و قاچاقچی کالا در این عملیات دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
وی عنوان کرد: در عملیات دیگری مأموران پاسگاه میمند در شهرستان دنا با زیرکی موفق شدند ۵ دستگاه خودروی مشکوک را متوقف کنند و از این خودروها ۱۲ دستگاه لوازم خانگی و ۲۹۴ تخته پتو مسافرتی کشف و ضبط شد و خوشبختانه در این عملیات تعداد ۵ نفر متخلف دستگیر شد.
انصاری با بیان این که پلیس به صورت شبانه روزی در راستای خدمت به مرم تلاش می‌کند، افزود: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده در این دو عملیات را ۹۲۰ میلیون ریال برآورد کردند.
وی تصریح کرد: کالاهای کشف شده به اداره گمرک تحویل و خودروها به پارکینگ منتقل و متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
این فرمانده انتظامی استان در ادامه خاطرنشان کرد: پلیس در راستای انجام وظایف سازمانی و حمایت از اقتصاد ملی با تمام توان آماده مقابله با هر نوع قاچاق کالا است.

اهدای کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان منطقه سیوکی جلیل
در اقدامی خیرخواهانه کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان منطقه سیوکی جلیل پرداخت شد.
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان روستایی منطقه جلیل بویراحمد اهدا شد.
در آیینی که با حضور مسؤولان آموزش و پرورش استان و شهرستان بویراحمد و اهالی روستای سیوکی منطقه جلیل برگزار شد این هدایا به دانش‌آموزان تقدیم شد.
این هدایا به ۵۴ دانش‌آموز پسر و دختر متوسطه اول در مدرسه شهید شهبازی روستای سیوکی جلیل تحویل شد.
این فعالیت عام‌المنفعه توسط بانک سرمایه برای کمک به امر تحصیل دانش‌آموزان روستایی و عشایری انجام شد.

ضرورت تعیین نرخ واقعی باسوادی در روستاهای شهرستان بویراحمد
فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه هنوز آمار واقعی از نرخ باسوادی در روستاها و مناطق محروم این شهرستان ارائه نشده است، بر تعیین و گزارش نرخ واقعی باسوادی در روستاهای شهرستان بویراحمد تاکید کرد.
پیش از ظهر امروز نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی با حضور فرماندار و مدیران آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در فرمانداری یاسوج برگزار شد.
کاظم نظری در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج، یادگیری و توسعه سوادآموزی را اقدامی بسیجی دانست و اظهار کرد: همه مسوولان و ادارات باید جهت توسعه باسوادی در استان بسیج شوند.
فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اهمیت علم و سواد بر توسعه جامعه، افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک جشن پایان بی‌سوادی را در بویراحمد برگزار کنیم.
وی، الفبا را مهم‌ترین رکن توسعه و سواد در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: بخش زیادی از مشکلات مربوط به همین بی‌سوادی است.
رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بویراحمد با تاکید بر تعیین نرخ واقعی باسوادی در شهرستان بویراحمد به خصوص روستاها و مناطق محروم، گفت: هنوز نرخ باسوادی روستاهای این شهرستان به صورت واقعی گزارش نشده است.
نظری با اشاره به اینکه حد پایین سن سوادآموزی را ۵۰ سال اعلام کرده‌اند، گفت: در صورت امکان سن سوادآموزی را افزایش داده و افراد تا سن ۶۰ سال را نیز تحت تعلیم و سوادآموزی قرار دهید.
فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن تقدیر از دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، مرکز بهداشت و زندان که در حوزه سوادآموزی فعالیت می‌کنند، گفت: فرمانداری شهرستان بویراحمد آمادگی هرگونه همکاری جهت توسعه سوادآموزی در شهرستان را با  دستگاه‌های مربوطه دارد.
وی با بیان اینکه درصد بالایی از کودکان مناطق مختلف به دلیل پاره‌ای از مشکلات از جمله فقر از تحصیل بازمانده یا ترک تحصیل کرده‌اند، بر توجه و حمایت از این کودکان تاکید کرد و افزود: مسوولان امر تلاش خود را جهت سوادآموزی این قشر به کار بگیرند.
رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی به افرادی که در سال‌های گذشته تحت آموزش قرار گرفته‌اند اشاره کرد و یادآور شد: این افراد نیز باید شناسایی و جهت فراموش نشدن سواد مجددا تحت تعلیم قرار گیرند.


عملکرد مطلوب دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با قاچاق کالا
معاون پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد دستگاه‌های استانی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطلوب است.
الماس گشتاسبی در چهارمین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به عملکرد مطلوب دستگاه‌های استان برای مبارزه با قاچاق کالا بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد مبارزه دستگاه‌ها با قاچاق کالا و ارز مطلوب بوده و رشد داشته است.
معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق کالا تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام است که قضات ویژه در دادگستری به پرونده‌های قاچاق کالا رسیدگی می‌کنند و اجازه تضعیف حق نظام و دولت را نمی‌دهند.
وی از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با خودروهای شوتی قدردانی کرد و گفت: این خودروها هم امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند و هم کار قاچاق را بر عهده دارند که دستگاه قضایی از نیروهای انتظامی برای مقابله با خودروهای شوتی حمایت می‌کند.
این مسؤول قضایی با اشاره به لزوم نهادینه شدن استفاده از کالای ایرانی، افزود: مردم و مسؤولان فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.
گشتاسبی به نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم در خصوص معایب استفاده از کالای قاچاق اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها معایب و مضرات کالای قاچاق در آسیب‌رساندن به اقتصاد و اشتغال کشور را برای مردم اطلاع‌رسانی کنند.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: تمام کشورهای موفق دنیا استفاده از محصولات تولید شده خودشان استفاده می‌کنند که امیدواریم فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در کشور و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد نهادینه شود.

بازگشت ۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال گچساران به چرخه تولید
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان گچساران گفت: از تعداد ۷۳ واحد نیمه فعال و راکد شهرک صنعتی شهرستان گچساران در حال‌ حاضر تعداد ۷ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند.
رضا شریفی در نشست با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری اظهار کرد: تعداد ۷۳ واحد صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد در شهرستان گچساران به ستاد بررسی مشکلات صنایع راکد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده‌اند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گچساران ادامه داد: از این تعداد واحدها ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی در کمیته ستاد بررسی صنایع استان قرار گرفته است.
وی افزود: تعداد ۳۹ واحد تولیدی و صنعتی در مرحله ارجاع به بانک‌های عامل هستند.
شریفی تصریح کرد: تعداد ۱۵ واحد در مرحله انعقاد قرارداد با بانک عامل برای دریافت تسهیلات هستند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گچساران بیان کرد: ۲ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان گچساران در مرحله اخذ تسهیلات و ۶ واحد موفق به اخذ تسهیلات بانکی شدند.
شریفی افزود: از تعداد ۷۳ واحد نیمه فعال و راکد شهرک صنعتی شهرستان گچساران در حال‌ حاضر تعداد ۷ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند.
وی خاطرنشان ساخت: اعتباری به میزان ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امسال به ۷ واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شهرستان گچساران تسهیلات داده شده است.
وی در ادامه به کارخانه روغن‌کشی شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: مراحل کار کارخانه روغنی کشی و تصفیه روغن ۱۰۰درصد کار به اتمام رسیده و در حال حاضر به صورت آزمایشی کار خود را انجام می‌دهد.


ضرورت ساماندهی زیرساخت‌های رفاهی برای گردشگران در شهرستان بویراحمد
فرماندار بویراحمد بر توجه و فراهم کردن زیرساخت‌های رفاهی برای گردشگران توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان در شهرستان بویراحمد تاکید کرد.
نشست ستاد خدمات سفر با حضور فرماندار و مسوولان دستگاه‌های مربوطه در فرمانداری یاسوج برگزار شد.
کاظم نظری در این نشست، اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوب و مثبتی در خصوص تامین امکانات رفاهی و رفع مشکلات سفر گردشگران در استان انجام گرفته است.
فرماندار بویراحمد افزود: اما علی‌رغم انجام این اقدامات مثبت هنوز جای کار بسیاری باقی مانده و مسوولان دستگاه‌های خدمت‌رسان باید با همکاری و هماهنگی همدیگر این موارد را مرتفع کنند.
وی با اشاره به وجود مشکل در برخی زیرساخت‌ها مانند منابع آب آشامیدنی، برق معابر، روشنایی پارک‌ها و اماکن تفریحی و سرویس‌های بهداشتی، گفت: متولیان امر باید به این موارد توجه کرده و آنها را رفع کنند.
این مسوول با اشاره به اینکه هدف ما رضایت مردم و تامین رفاه آنها و گردشگرانی است که وارد استان می‌شوند، گفت: باید تمام موارد سنجیده شده و اگر مانعی است تا قبل رسیدن فصل مسافرت رفع شود.
نظری با تاکید بر توجه و ساماندهی همه حوزه‌ها و زیرزیرساخت‌های تفریحی در شهرستان بویراحمد توسط مسوولان مربوطه، گفت: مواردی مانند تامین و رفع مشکلات آبی، فاضلاب، فضای سبز، روشنایی معابر و پارک‌ها و توجه به اماکن تفریحی مانند پارک جنگلی و تپه نورالشهدای یاسوج باید در اولویت کاری دستگاه‌ها قرار گیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه فصل تعطیلات یکی از ایامی است که حجم گردشگر در شهرستان بالا می‌رود، گفت: مسوولان و دستگاه‌های خدمت‌رسان باید توجه کنند که اگر کار عمرانی باید در محلی از مناطق گردشگری انجام گیرد تا قبل از فرا رسیدن فصل مسافرت آن را انجام داده و تمام کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم امسال طوری برنامه‌ریزی شود که هنگام ورود گردشگر ساخت و سازی در اماکن تفریحی نداشته باشیم که مانع رفاه گردشگران و مسافران شود.
این مسوول ضمن تقدیر از همه دستگاه‌های خدمت‌رسان در این حوزه، گفت: اگر جایی انتقادی می‌شود به معنای زیر سوال بردن و یا نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های انجام شده نیست.
نظری افزود: انتقادها در راستای کیفیت‌بخشی به خدمات ارائه شده جهت جلب بیشتر رضایت مردم و مسافران است.
وی با بیان اینکه جلسه رسیدگی به مصوبات و پیگیری اقدامات انجام شده در راستای کیفیت‌بخشی به خدمات گردشگری در اسفند ماه برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم قدم‌های موثری در راستای خدمت‌رسانی بهتر به گردشگران و توسعه استان برداریم.


برگزاری مراسم زیارت ازبعید در ۷۸ مسجد کهگیلویه و بویراحمد
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم زیارت ازبعید در ۷۸ مسجد استان در روز ۲۸ صفر خبر داد.
حجت‌الاسلام سید عبدالرشید موسوی‌متین با تسلیت دهه آخر ماه صفر به برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در این دهه اشاره کرد و گفت: در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) مراسم پیاده‌روی دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری توسط هیئات مذهبی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد‌ بیان کرد: مراسم عزاداری هیات‌های مذهبی در روز ۲۸ صفر در شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری زیارت ازبعید در این روز گفت: متولی اصلی برگزاری مراسم زیارت نامه ازبعید فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما اداره کل تبلیغات اسلامی در ۷۸ مسجد و توسط روحانیون مستقر این زیارت نامه را برگزار می‌کند.
موسوی‌متین به برنامه‌های روز شهادت امام رضا(ع) هم اشاره کرد و گفت: برنامه‌های روز شهادت امام رضا(ع) در قالب مسجد محوری برگزار می‌شود که در ۸ مسجد جامع شهرستان‌های استان ویژه برنامه‌های این روز توسط هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

تجهیز ۴۹۳ هکتار از مزارع گچساران به سیستم آبیاری نوین
رئیس جهاد کشاورزی گچساران از تجهیز ۴۹۳ هکتار از مزارع گچساران به سیستم آبیاری نوین خبر داد.
علی مرادی در نشست ستاد تدوین برنامه‌های چهار ساله شهرستان گچساران که با حضور فرماندار و روسای ادارات شهرستان گچساران در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹۳ هکتار از مزارع شهرستان گچساران به آبیاری نوین قطره‌ای و بارانی تجهیز شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران ادامه داد: طرح آبیاری نوین در ۶ روستای شهرستان گچساران از جمله روستای بید زرد، خربل، ماهور باشت، سرآب‌ننیز، پاکوه و روستای سربیشه انجام شده است.
مرادی افزود: تا پایان امسال قریب به ۵۰۷ هکتار دیگر از مزارع شهرستان گچساران باید به سیستم آبیاری نوین تجهیز شود.
وی تصریح کرد: تا پایان امسال جهاد کشاورزی تعهد دارد که هزار هکتار از مزارع شهرستان گچساران را به سیستم آبیاری نوین تجهیز کند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران بیان کرد: با تامین اعتبار اداره جهاد کشاورزی این امکان را دارد که یک هزار و ۳۷۵ هکتار از مزارع این شهرستان را به سیستم آبیاری نوین تجهیز کند.
وی در ادامه به روستای دژ سلیمان اشاره کرد و گفت: در ۲۰۰ هکتار از مزارع روستای دژ سلیمان کار شبکه‌گذاری و خط انتقال آب انجام شده است.
مرادی  اذعان کرد: ولی مشکلاتی در پمپاژ آب این روستا وجود دارد که با پاره شدن یک واشر آب به زیر دستگاه پمپاژ می‌رود و باعث خرابی این دستگاه می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران تاکید کرد: اداره منابع آب اقدام به سرویس دستگاه‌های پمپاژ آب روستای دژسلیمان کند.

تجهیز ۱۲ هزار هکتار از اراضی گچساران به سیستم آبیاری نوین طی برنامه ۴ ساله
رئیس آب منطقه‌ای گچساران از تجهیز ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین طی برنامه ۴ ساله خبر داد.
عارف بهگام در نشست ستاد تدوین برنامه چهار ساله شهرستان گچساران که با حضور فرماندار و روسای ادارات شهرستان گچساران در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه پیش‌بینی شده چهار ساله شهرستان گچساران ۱۲ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان گچساران باید به سیستم نوین آبیاری مجهز شود.
رئیس آب منطقه‌ای شهرستان گچساران ادامه داد: با تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده توانسته‌ایم ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان گچساران را به آبیاری نوین مجهز کنیم.
بهگام افزود: تاکنون ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار به سیستم آبیاری بارانی و یک هزار و ۷۵۰ هکتار به آبیاری قطره‌ای مجهز شده است.
وی تصریح کرد: فاز اول آب‌رسانی از رودخانه زهره به دشت امام‌زاده جعفر (ع)، ماهور باشت و روستای خربل به طول ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار در دست اجراست.
رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان گچساران بیان کرد: کار شبکه اصلی آبرسانی به دشت امام‌زاده جعفر(ع) اجرا شده و شبکه فرعی فاز ۳ و ۴ بر عهده اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران است.
بهگام اذعان کرد: فاز دوم آبرسانی روستای خان‌احمد به طول ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار است که این پروژه در دست مطاله است.
وی خاطرنشان ساخت: برای آبرسانی به روستای خان‌احمد اعتباری به میزان ۳۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.
بهگام اجرای این طرح را سه سال عنوان کرد و گفت: طرح آبرسانی به این مناطق سه سال طول خواهد کشید و با اجرایی شدن این طرح باعث رونق کشاورزی در این منطقه خواهیم شد.
رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان گچساران اذعان کرد: مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در سال جاری به شناسایی مناطق مستعد کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

تقسیم امتیازات تیم‌های برق نوین شیراز و نفت گچساران در زمین گل‌آلود شهدای نفت
تیم‌های برق نوین شیراز و نفت گچساران در زمین گل‌آلود شهدای نفت امتیازات خود را تقسیم کردند.
در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور تیم‌های برق نوین شیراز و نفت و گاز گچساران به مصاف هم رفتند.
در این دیدار که در زمینی گل‌آلود برگزار شد دو تیم به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافتند.
گل تیم نفت را شاهوردی در دقیقه ۱۶ بازی به ثمر رساند و گل تیم مهمان نیز در دقیقه ۴۵ و در آخرین لحظات نیمه اول به ثمر رسید.
تیم نفت با این تساوی ۱۹ امتیازی شد و برای صدرنشینی به بازی‌های آینده چشم دوخته است.

 روند سرشماری نفوس و مسکن در بویراحمد رضایت‌بخش نیست
فرماندار بویراحمد، روند سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان بویراحمد را رضایت‌بخش ندانست و گفت: مسوولان با جدیت بیشتر موضوع را دنبال کنند.
کاظم نظری اظهار کرد: روند سرشماری نفوس و مسکن آنگونه که باید رضایت‌بخش نیست.
فرماندار بویراحمد، افزود: علی‌رغم همه دغدغه و حساسیتی که داشتیم همانگونه که پیش‌بینی می‌شد آمار انجام شده توسط ماموران سرشماری به اندازه جمعیت شهرستان بویراحمد نیست.
نظری یادآور شد: البته در آغاز کار چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی و عنوان کردیم اما برخی دوستان با ادبیاتی نادرست با ما برخورد کردند و گفتند شما اشتباه می‌کنید و دغدغه شما بی‌مورد است.
وی ضمن گلایه از عدم همکاری مردم با ماموران سرشماری نفوس و مسکن، گفت: برخی افراد به رغم اینکه در این شهرستان ساکن بوده و زندگی می‌کنند، خود را جزء این شهرستان ندانسته و در سرشماری شهرستان بویراحمد ثبت‌نام نکرده‌اند.
این مسوول جمعیت شهرستان بویراحمد را حدود ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: اما از این تعداد حدود ۲۷۱ هزار و ۳۲۹ نفر در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ ثبت‌نام کرده‌اند.
نظری ادامه داد: هر چند این تعداد نسبت به سرشماری سال ۹۰ افزایش داشته (سال ۹۰ حدود ۲۴۳ هزار و ۷۷۱ نفر در سرشماری ثبت‌نام کردند) اما هنوز همه مردم آمار درستی به ماموران ارائه نداده‌اند.
فرماندار بویراحمد با عنوان اینکه برخی از مردم حساسیت موضوع را درک نمی‌کنند، گفت: این آمار باید مبنای ما برای پنج سال دیگر باشد پس باید آماری درست و واقعی داشته باشیم.
وی عدم همکاری مردم جهت ثبت‌نام در سرشماری نفوس و مسکن را نوعی خیانت و شاید بدترین خیانت‌ها دانست و یادآور شد: عدم ثبت‌نام آنها در این شهرستان یعنی اینکه همه خدماتی در این شهرستان ها به آنها ارائه داده می‌شود را نادیده گرفته‌اند.
این مسوول با تاکید بر توجه و حساسیت رسانه‌ها به این موضوع، از اصحاب رسانه خواست عدم شرکت مردم را پیگیری کرده و با ارائه راهکار موثر مسوولان را در این امر یاری کنند.
نظری با بیان اینکه آمارگیری بازده خوبی نداشته، این موضوع را نیازمند توجه و تلاش بیشتر مسوولان دانست و گفت: مسوولان باید این موضوع را با جدیت دنبال کرده و اگر لازم باشد با تمدید زمان ثبت‌نام افرادی که ثبت‌نام  نکرده‌اند را شناسایی و ثبت‌نام کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
عفاف و حجاب که سخنران زن نداره!!!!!
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1