تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۱۰۹۶۷

از مخالفت شدید «بزرگواری» تا نظرات متفاوت مسئولان کهگیلویه

۲۱
۰
کبنا ؛با توجه به مطرح شدن تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومی در استان، خبرنگار ایسنا نظر اعضای مسئولان شهرستان کهگیلویه را در این‌باره جویا شد.
«علی پوزش»، فرماندار شهرستان کهگیلویه خواهان بررسی تغییر نام استان شد و افزود: باید ببینیم که تغییر نام استان کمکی به توسعه این استان می‌کند یا نه، اگر در جهت کمک به ارتقا استان باشد خوب است در غیر این‌صورت همان اسم خودش بماند، بهتر است.
فرماندار کهگیلویه هم‌چنین نظرسنجی مردم در خصوص تغییر نام استان را خواستار شد و اظهار کرد: علاوه‌بر این‌که نخبگان و مسئولان رده بالای استان در این قضیه وارد شوند، باید از مردم استان نظرسنجی شود و بدانیم که در ازای تغییر نام استان چه چیزی نصیب مردم خواهد شد.
«سلطانعلی رحمانی»، فرماندار شهرستان بهمئی گفت: ضمن احترام به فرهنگ و گویش مردم، بنده خواهان تغییر نام استان هستم، چون نام آن بسیار طولانی است و البته نظر مردم هم باید لحاظ شود.
حجت الاسلام «سیدنصیر حسینی»، امام جمعه دهدشت گفت: از جهتی موافق تغییر نام استان هستم، چون نام آن بسیار طولانی و تلفظ آن برای برخی مسئولان سخت و بر زبان جاری نمی‌شود و همین دلیل شاید سبب انزاوی استان در قانون و محافل اداری و اذهان عمومی شود.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: از جهت دیگر اگر اسم جدید بگذاریم شاید آن فرهنگ و خاطرات گذشته از ذهن‌ها پاک شود، اگر بشود همین نام را ترکیبی درست کنند ترکیب روان که نه آن خاطرات حذف شوند نه این‌که در تلفظ دچار سختی قرار بگیریم، بسیار خوب است.
حجت الاسلام «مهدی کیانی‌اصل»، امام جمعه شهر سوق در خصوص تغییر نام استان گفت: اول از همه باید بدانیم نام استان به چه نامی می‌خواهد تغییر پیدا کند، چون با این نام بسیاری از بزرگان استان ما شناخته شده هستند.
وی با بیان این‌که نفس کار خوب است، یادآور شد: باید همه جوانب در نظر گرفته شود و نامی را انتخاب کنند که همه طوایف، قومیت‌ها و شهرستان‌های استان را در بر بگیرد هم‌چنین افتخارات استان در آن گنجانده شود.
 
نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ، گفت: اگر می خواهید نام استان را کهگیلویه بگذارید موافقیم در غیر این صورت شدیدا مخالفیم
"حجت الاسلام سید محمد علی بزرگواری" با اشاره به مباحث مطرح شده درباره تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نام کهگیلویه پیشینه تاریخی این شهرستان می باشد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد این نام تغییر کند.
وی با بیان اینکه نام کهگیلویه و بویراحمد هویت، تاریخ و فرهنگ این استان را در بر دارد، اظهار کرد: اینجانب که نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بودم در همان زمان به شدت مخالفت خود را در خصوص تغییر نام استان اعلام کردم.
بزرگواری افزود: تغییر نام استاد یعنی محو کردن پیشینه تاریخی ملت ما، و اگر هم گچساران و بویراحمد بخواهند نام استان را تغییر بدهند به هیچ عنوان حاضر نخواهیم بود کهگیلویه بزرگ نامش برداشته شود.
نماینده دور هشتم و نهم مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه نام کهگیلویه باید باشد، اظهار داشت: چون کهگیلویه یک نام تاریخی که ادامه بلاد شاپور است،یعنی بلادشاپود به مرکزیت دهدشت و کهگیلویه بوده نزدیک به ۳۵۰۰ سال سابقه تاریخی دارد.و با حذف نام کهگیلویه هویت این شهرستان گرفته خواهد شد‌.
بزرگواری تصریح کرد: من در دور نهم مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را اعلام کردم و حتی تا وزارت کشور و جاهای دیگر پیگیری کرده بودم و این مسئله منتفی شد، حتی در این راه بعضی از سایت های محلی علیه من مطالبی منتشر کردند ،ولی من محکم ایستادم
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری یا همیشه شدیدا طرفدار یه موضوعیه یا شدیدا مخالفش.
گنبد ملگان
Iran, Islamic Republic of
جالبه میگه به شرط اینکه بشه کهگیلویه موافقم در غیر این صورت نه. ایشون مثلا روحانی هستند و منطق و عدالت از دید ایشون یعنی اون چیزی که به نفع خودش باشه نه عموم مردم. به فرض اینکه مردم بویراحمد و کهگیلویه همه مخالف باشن باز هم باید تغییر کنه چون اکثریت دارن به چیزی حکم می کنن که حق نیست. چرا حق نیست چون گچساران در این نام لحاظ نشده مگر اینکه بخوان بگن گچساران بخشی از خودشونه که این حرف هم خنده داره و گچساران تنها بخشی از خودش هست و به اندازه ایران واسه خودش تاریخ داره این رو افراد اهل مطالعه میدونن.
Iran, Islamic Republic of
من دیگه حرفی ندارم
Iran, Islamic Republic of
مث اینکه اعمه جمعه استان همه موافق تغییر نام هستند. مردم هم که راضین حالا هر کی ناراضیه دیگه خودش باید کنار بیاد
Iran, Islamic Republic of
آریاباد چطوره؟ اسم خوبی از نظر من چون هم با الف شروع میشه و اسممون هم در الفبای انگلیسی و هم فارسی در صدر قرار میگیره، به معنی جایی که اریاییها ابادش کردن، یا اریو برزن ابادش کرده.
Iran, Islamic Republic of
سمت بزرگواری؟
ایل
Iran, Islamic Republic of
توکی باشی؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی مرد تمام وبزرگ خودت هستی اجازه نده هویت استان لجدمال شود
ذربین
Iran, Islamic Republic of
این براخودش نظرمیده
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سید چه اسم استان عوض شود یا نه
ما خواهان جدایی شهرمان گچساران و تبدیل آن به استان هستیم.
محمودنژاد
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری با چه موضوعی موافق بوده که این دومی....
ثانیاً تا حالا پسوند ۳۵۰۰ ساله رو داشتیم چی شد که حالا...
یاخدا
Iran, Islamic Republic of
خدایابزرگواری کلاس درس روبه زوراداره می کردالان که هیچکاره شده هم توهم نظریه پردازی داره.تف برسیاست که کوتوله روبزرگ وبزرگ روخوارمی کنه.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
استان زاگرس خیلی خوبه
,ghdd
k نظرت بدر خودت میخوره که به تاریخ پیوستی
Iran, Islamic Republic of
به هر جهت ایشان به عنوان شهروند نظر داده شفاف هم نظر داده به نظرم تغییر اسم استان درست نیست و اسمش خوبه
Iran, Islamic Republic of
درجواب اقاسید.که میگه کهگیلویه بماندموافقم.بایدبگم مگربایداسمی گذاشته شودکه نام شهرستان خاصی توش باشه؟بعدش چرامنطقی فکرنمیکنی اقای اقاسید این حرفاازشمابعیده ضمنااگه کهگیلویه باشه بقییه هفت شهرستان دیگه چی میشه؟ودرجواب ان برادرکه میگه ماخواهان جدایی گچساران ازاستانیم بایدهمینوبگم که زهی خیال باطل...
سرفاریاب-روستای پاده
Iran, Islamic Republic of
با سلام وادب و احترام
بنده با نظر آقای بزرگواری در مورد مخالفت با تغییر نام استان کاملاً موافقم. ایشان دلایل مخالفت را مطرح نمودند... البته شاید تا حالا با نظرات ایشان موافق نبودم. ولی با این نظر کاملاً موافق هستم...
Iran, Islamic Republic of
اقای بزرگواری کمی مطالعه خوب است. کجا اسم استانی که دهه چهل نام گذاری شده پیشینه استان است . یعنی پیشینه استان ۴۰ یا ۵۰ سال است. ضمن اینکه ان موقع دکه استان نامن گذاری شده فقط دو شهرستام بویراحمد و کهگیلویه بود و گچساران و باشت نبودند. اکنون سهم گچساران و باشت ودما و. بهمیی و ... چه میشود؟ کسی نخواست اسم شهرستان شما را عوض کند. لطفا اینقدر خودخواه و متعصب غیر منطقی نباشید.
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم همون دهه چهلیها با سواد تر بودند
امیر
Iran, Islamic Republic of
سمت بزرگواری؟
دنا
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری با آن نظریات . اش در مجلس .. برای مردم استان نگذاشت خیلی نگران نام استان نباشد.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1