تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۲۰۸۱۸۸

ریالی از سفر هیئت دولت به ما نرسید / مصوبات سفر قزوین زودتر اجرایی شد تا کهگیلویه و بویراحمد/ کیانی: فعالان اقتصادی مشکل دارند

۲
۰
کبنا ؛نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با دستور کار پیگیری‎های بخش خصوصی برای دستاوردهای سفر رئیس‎جمهور به استان برگزار شد.
ریالی از سفر هیئت دولت به ما نرسیدkiani (4)
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ریالی از مصوبات سفر هیئت دولت در بخش کشاورزی پرداخت نشده است.
جعفر گوهرگانی امروز در نشست شورای گفت‎وگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه پس از سفر رئیس‎جمهور به استان، مطالبات مردم نسبت به دولت زیاد شده است اظهار داشت: در حوزه کشاورزی در همه بخش‎ها، روستاها و مناطق استان روزانه شاهد حضور مردم برای پیگیری مصوبات سفر هستیم.
وی افزود: از یک سو به دلیل اینکه  منابع مالی در اختیار بانک‎ها قرار دارد، از ابتدا بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات بخش کشاورزی را به بانک‎ها معرفی کردیم، و از سوی دیگر بانک‏‎ها نیز گله‎مند شده و استدعا داشتند تا زمانی که گشایشی حاصل شود، این سیل عظیم مردم را معرفی نکنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل کمیته‎ای برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور شد و تصریح کرد: پیگیری مسئولان استان روی یک غلطک و روال طبیعی قرار ندارد و اگر مصوبات از طریق وزارت‎خانه‎ها پیگیری نشود، استان ضرر می‎کند.
گوهرگانی با بیان اینکه تاکنون ریالی از مصوبات سفر هیئت دولت در بخش کشاورزی پرداخت نشده، گفت: باید حداقل تزریق این اعتبار در رابطه با تسهیلات بانکی و عمرانی مسلموس باشد، این در حالی است که از سفر رئیس جمهور جز درخواست‏‎های مردم تاکنون چیزی عاید بخش کشاورزی نشده است.
وی با بیان اینکه از ۵۷ طرح مصوب سفر هیئت دولت، ۶ طرح به بخش‎ کشاورزی مربوط می‎شود، ادامه داد: با توجه به وعده رئیس جمهور، اقدامات لازم را شروع کرده‎ایم و تلاش می‎کنیم تا پایان سال ۹۵ این طرح‏‎ها را به بهره‎برداری برسانیم.
اعمال جریمه پلکانی توسط بانک‎های کهگیلویه و بویراحمد برای فعالان اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به موضوع اعمال جریمه پلکانی توسط بانک‎های کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و گفت: اکثر فعالان اقتصادی استان با مشکل مواجه هستند.
جبار کیانی در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت، اتاق بازرگانی را پایلوت تمام رویدادهای سفر خود به استان قرار داد، مصوبات این سفر توسط اتاق بازرگانی پیگیری می‎‌شود.
وی افزود: حدود سه ماه از سفر هیئت دولت به استان سپری می‎شود و بخش خصوصی و بخش‎های اقتصادی مطالبه‎گر دستاوردهای سفر هستند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در این نشست از نقطه نظر مجموعه مدیران دولت استفاده می‎کنیم که چه راهکارهایی برای عملیاتی کردن این مصوبات وجود دارد و چه کمک‎هایی از عهده بخش خصوصی برمی‌آید.
کیانی در ادامه با اشاره به اهتمام دولت برای ایجاد اشتغال در کشور، افزود: باید بخش خصوصی و دولتی همت جدی برای ایجاد بنگاه‌های کوچک کارآفرینی در استان داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به موضوع اعمال جریمه پلکانی توسط بانک‎های کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و تصریح کرد: اکثر فعالان اقتصادی استان با مشکل مواجه هستند و باید در این خصوص به بانک‌ها تذکر داده شود.
بنا بر این گزارش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی در این استان شد.
محمود باقری ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به ۵۷ طرح کلان اقتصادی استان در سفر هیئت دولت مصوب شد اظهار داشت: از این تعداد، ۵ طرح مربوط به حوزه گردشگری بود که ۵۰ میلیارد به این طرح‎ها اختصاص یافت.
وی افزود: علاوه بر این، تلاش کردیم از اعتبارت صندوق توسعه ملی برای تعدادی دیگر از طرح‎های گردشگری استان تسهیلات جذب کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه امسال ۵ میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی استان اختصاص یافت، گفت: از نظر میزان تخصیص اعتبار به این حوزه، بعد از اصفهان در رتبه دوم کشور قرار داریم.
باقری با تأکید بر اینکه امیدواریم با جذب این اعتبارات تغییرات عمده‎ای در حوزه صنایع دستی استان ایجاد شود، عنوان کرد: مشکلی که در این حوزه با آن روبرو هستیم عدم تعهد بخش خصوصی است.
وی خواستار تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد شد و تصریح کرد: بخش خصوصی استان باید پای کار آمده و در حوزه صادرات صنایع دستی فعال شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بخش خصوصی دیگر استان‎های کشور محصولات صنایع دستی این استان را خریداری و به نام خود صادر می‎کنند اما بخش خصوصی استان ما حاضر به انجام این کار نیست.
باقری گفت: در حالی که میزان زیادی صنایع دستی در این استان تولید می‎شود اما تاکنون هیچگونه صادرات صنایع دستی از گمرک استان انجام نشده است.
وی تأکید کرد: باید با انجام برنامه‎ریزی‎های لازم، از ظرفیت صنایع دستی این استان برای ایجاد اشتغال و کمک به توسعه صادرات غیرنفتی استان بهره ببریم.
وعده‏‎های سفر هیئت‎ دولت عملی نشد / مضوبات سفر هئیت دولت در قزوین زودتر اجرایی شد تا کهگیلویه و بویراحمد
عادل امینی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع  بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ درصد است، اظهار داشت: این به معنای تورم است و در شرایط حاضر هر سرمایه‎گذار بخش خصوصی یا دولتی باید از این منطقه فرار کند، زیرا گردش پول به سختی صورت گرفته و چرخه فقر حاکم است.
وی در رابطه با طرح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکل بیکاری استان نیز گفت: برای اجرای طرح کارورز و استاد شاگردی باید تفاهم‎نامه سه جانبه‎ای بین این اداره، کارآفرین و شاگرد منعقد شده تا به منظور جلوگیری از هرگونه بدحسابی سازمان‎هایی مانند تأمین اجتماعی، همه اصول برای واحد تولیدی رعایت شود.
مدیرعامل اتحادیه زیتون‎داران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راهکار تولید و اشتغال با گفتگوهای ما فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: در این استان بیشتر از صنایع بزرگ صحبت می‎شود در حالی که درمان مشکل بیکاری توجه به صنایع خرد است.
امینی تأکید کرد: باید ۷۰ درصد سرمایه‎گذاری استان در حوزه اشتغال در صنایع خرد انجام شده و تنها ۳۰ درصد به صنایع بزرگ اختصاص یابد.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تأمین نیاز زیتون‎کاران کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اینکه چرا مصوبات سفر رئیس‎جمهور در استانی مانند قزوین که پس از کهگیلویه و بویراحمد میزبان هیئت دولت بود زودتر اجرایی شده است، گفت: این موضوع نیز به بحث مصارف و منابع بانک‎ها مرتبط بوده و بانک‎ها نیز دنبال منفعت خود هستند.
مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اتحادیه مرغداران این استان با ظرفیت تولید بیش از ۱۶ هزار تن گوشت سفید و اشتغال‎زایی مستقیم برای  هزار نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای دو هزار نفر، از نظر نقدینگی با مشکل مواجه است.
صدرالله ضامنی افزود: واحدهای مرغداری این استان با مشکلاتی زیادی مواجه بوده و نیاز به تأمین نقدینگی دارند.
عضو سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه در سفر رئیس‎جمهور به استان، در حضور تعدادی از فعالان بخش خصوصی و دولتی تفاهم‎نامه‎هایی بین سازمان اقتصادی کوثر و معاون اقتصادی استاندار به عنوان نماینده دولت مبادله شد، گفت: این تفاهم‎نامه تحت عنوان تجهیز و بهره‎برداری از معدن فسفات چرام منعقد شد.
سید ابوطالب ابطحی با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‎نامه امیدو و آرزوهایی برای مردم این شهرستان ایجاد کرد، افزود: این در حالی است که تاکنون هیچ اقدامی در راستای اجرای این پروژه انجام نشده و حتی استارت آن زده نشده است.
وی بیان کرد: بهتر است این مسئله با جدیت پیگیری شود تا مردم استان باز سرخورده نشده و بتوانند از منابع معدنی خود بهره‎مند شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر گوهرگانی
سلام
Iran, Islamic Republic of
احسن بر دکتر شجاع گل گفتی ۲۴ ماه پرونده وام تشکیل دادم اگه ریالی دیده باشم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1