کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ریالی از سفر هیئت دولت به ما نرسید / مصوبات سفر قزوین زودتر اجرایی شد تا کهگیلویه و بویراحمد/ کیانی: فعالان اقتصادی مشکل دارند

11 آبان 1395 ساعت 18:22


نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با دستور کار پیگیری‎های بخش خصوصی برای دستاوردهای سفر رئیس‎جمهور به استان برگزار شد.
ریالی از سفر هیئت دولت به ما نرسیدkiani (4)
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ریالی از مصوبات سفر هیئت دولت در بخش کشاورزی پرداخت نشده است.
جعفر گوهرگانی امروز در نشست شورای گفت‎وگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه پس از سفر رئیس‎جمهور به استان، مطالبات مردم نسبت به دولت زیاد شده است اظهار داشت: در حوزه کشاورزی در همه بخش‎ها، روستاها و مناطق استان روزانه شاهد حضور مردم برای پیگیری مصوبات سفر هستیم.
وی افزود: از یک سو به دلیل اینکه  منابع مالی در اختیار بانک‎ها قرار دارد، از ابتدا بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات بخش کشاورزی را به بانک‎ها معرفی کردیم، و از سوی دیگر بانک‏‎ها نیز گله‎مند شده و استدعا داشتند تا زمانی که گشایشی حاصل شود، این سیل عظیم مردم را معرفی نکنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل کمیته‎ای برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور شد و تصریح کرد: پیگیری مسئولان استان روی یک غلطک و روال طبیعی قرار ندارد و اگر مصوبات از طریق وزارت‎خانه‎ها پیگیری نشود، استان ضرر می‎کند.
گوهرگانی با بیان اینکه تاکنون ریالی از مصوبات سفر هیئت دولت در بخش کشاورزی پرداخت نشده، گفت: باید حداقل تزریق این اعتبار در رابطه با تسهیلات بانکی و عمرانی مسلموس باشد، این در حالی است که از سفر رئیس جمهور جز درخواست‏‎های مردم تاکنون چیزی عاید بخش کشاورزی نشده است.
وی با بیان اینکه از ۵۷ طرح مصوب سفر هیئت دولت، ۶ طرح به بخش‎ کشاورزی مربوط می‎شود، ادامه داد: با توجه به وعده رئیس جمهور، اقدامات لازم را شروع کرده‎ایم و تلاش می‎کنیم تا پایان سال ۹۵ این طرح‏‎ها را به بهره‎برداری برسانیم.
اعمال جریمه پلکانی توسط بانک‎های کهگیلویه و بویراحمد برای فعالان اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به موضوع اعمال جریمه پلکانی توسط بانک‎های کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و گفت: اکثر فعالان اقتصادی استان با مشکل مواجه هستند.
جبار کیانی در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت، اتاق بازرگانی را پایلوت تمام رویدادهای سفر خود به استان قرار داد، مصوبات این سفر توسط اتاق بازرگانی پیگیری می‎‌شود.
وی افزود: حدود سه ماه از سفر هیئت دولت به استان سپری می‎شود و بخش خصوصی و بخش‎های اقتصادی مطالبه‎گر دستاوردهای سفر هستند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در این نشست از نقطه نظر مجموعه مدیران دولت استفاده می‎کنیم که چه راهکارهایی برای عملیاتی کردن این مصوبات وجود دارد و چه کمک‎هایی از عهده بخش خصوصی برمی‌آید.
کیانی در ادامه با اشاره به اهتمام دولت برای ایجاد اشتغال در کشور، افزود: باید بخش خصوصی و دولتی همت جدی برای ایجاد بنگاه‌های کوچک کارآفرینی در استان داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به موضوع اعمال جریمه پلکانی توسط بانک‎های کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و تصریح کرد: اکثر فعالان اقتصادی استان با مشکل مواجه هستند و باید در این خصوص به بانک‌ها تذکر داده شود.
بنا بر این گزارش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی در این استان شد.
محمود باقری ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به ۵۷ طرح کلان اقتصادی استان در سفر هیئت دولت مصوب شد اظهار داشت: از این تعداد، ۵ طرح مربوط به حوزه گردشگری بود که ۵۰ میلیارد به این طرح‎ها اختصاص یافت.
وی افزود: علاوه بر این، تلاش کردیم از اعتبارت صندوق توسعه ملی برای تعدادی دیگر از طرح‎های گردشگری استان تسهیلات جذب کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه امسال ۵ میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی استان اختصاص یافت، گفت: از نظر میزان تخصیص اعتبار به این حوزه، بعد از اصفهان در رتبه دوم کشور قرار داریم.
باقری با تأکید بر اینکه امیدواریم با جذب این اعتبارات تغییرات عمده‎ای در حوزه صنایع دستی استان ایجاد شود، عنوان کرد: مشکلی که در این حوزه با آن روبرو هستیم عدم تعهد بخش خصوصی است.
وی خواستار تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد شد و تصریح کرد: بخش خصوصی استان باید پای کار آمده و در حوزه صادرات صنایع دستی فعال شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بخش خصوصی دیگر استان‎های کشور محصولات صنایع دستی این استان را خریداری و به نام خود صادر می‎کنند اما بخش خصوصی استان ما حاضر به انجام این کار نیست.
باقری گفت: در حالی که میزان زیادی صنایع دستی در این استان تولید می‎شود اما تاکنون هیچگونه صادرات صنایع دستی از گمرک استان انجام نشده است.
وی تأکید کرد: باید با انجام برنامه‎ریزی‎های لازم، از ظرفیت صنایع دستی این استان برای ایجاد اشتغال و کمک به توسعه صادرات غیرنفتی استان بهره ببریم.
وعده‏‎های سفر هیئت‎ دولت عملی نشد / مضوبات سفر هئیت دولت در قزوین زودتر اجرایی شد تا کهگیلویه و بویراحمد
عادل امینی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع  بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ درصد است، اظهار داشت: این به معنای تورم است و در شرایط حاضر هر سرمایه‎گذار بخش خصوصی یا دولتی باید از این منطقه فرار کند، زیرا گردش پول به سختی صورت گرفته و چرخه فقر حاکم است.
وی در رابطه با طرح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکل بیکاری استان نیز گفت: برای اجرای طرح کارورز و استاد شاگردی باید تفاهم‎نامه سه جانبه‎ای بین این اداره، کارآفرین و شاگرد منعقد شده تا به منظور جلوگیری از هرگونه بدحسابی سازمان‎هایی مانند تأمین اجتماعی، همه اصول برای واحد تولیدی رعایت شود.
مدیرعامل اتحادیه زیتون‎داران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راهکار تولید و اشتغال با گفتگوهای ما فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: در این استان بیشتر از صنایع بزرگ صحبت می‎شود در حالی که درمان مشکل بیکاری توجه به صنایع خرد است.
امینی تأکید کرد: باید ۷۰ درصد سرمایه‎گذاری استان در حوزه اشتغال در صنایع خرد انجام شده و تنها ۳۰ درصد به صنایع بزرگ اختصاص یابد.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تأمین نیاز زیتون‎کاران کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اینکه چرا مصوبات سفر رئیس‎جمهور در استانی مانند قزوین که پس از کهگیلویه و بویراحمد میزبان هیئت دولت بود زودتر اجرایی شده است، گفت: این موضوع نیز به بحث مصارف و منابع بانک‎ها مرتبط بوده و بانک‎ها نیز دنبال منفعت خود هستند.
مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اتحادیه مرغداران این استان با ظرفیت تولید بیش از ۱۶ هزار تن گوشت سفید و اشتغال‎زایی مستقیم برای  هزار نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای دو هزار نفر، از نظر نقدینگی با مشکل مواجه است.
صدرالله ضامنی افزود: واحدهای مرغداری این استان با مشکلاتی زیادی مواجه بوده و نیاز به تأمین نقدینگی دارند.
عضو سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه در سفر رئیس‎جمهور به استان، در حضور تعدادی از فعالان بخش خصوصی و دولتی تفاهم‎نامه‎هایی بین سازمان اقتصادی کوثر و معاون اقتصادی استاندار به عنوان نماینده دولت مبادله شد، گفت: این تفاهم‎نامه تحت عنوان تجهیز و بهره‎برداری از معدن فسفات چرام منعقد شد.
سید ابوطالب ابطحی با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‎نامه امیدو و آرزوهایی برای مردم این شهرستان ایجاد کرد، افزود: این در حالی است که تاکنون هیچ اقدامی در راستای اجرای این پروژه انجام نشده و حتی استارت آن زده نشده است.
وی بیان کرد: بهتر است این مسئله با جدیت پیگیری شود تا مردم استان باز سرخورده نشده و بتوانند از منابع معدنی خود بهره‎مند شوند.
 


کد مطلب: 208188

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/208188/ریالی-سفر-هیئت-دولت-نرسید-مصوبات-قزوین-زودتر-اجرایی-کهگیلویه-بویراحمد-کیانی-فعالان-اقتصادی-مشکل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1