تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۲۰۸۰۵۹

تولید زیورآلات با طلا و سنگ های مهره ای در گچساران

۱
۱
کبنا ؛ 
مدیرعامل آموزشگاه های آزاد سیم و گوهر کشور گفت: تولید و ساخت زیورآلات با طلا و سنگ های مهره ای با حضور ۶۸ نفر گچسارانی در شهر دوگنبدان مرکز این شهرستان آغاز شد.
به گزارش کبنا نیوز و به نقل از ایرنا، حسین بخشی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات کار آموزان ساخت زیورآلات شهرستان گچساران در شهر دوگنبدان اظهار داشت: این تعداد کارجویان گچسارانی پس از هشت ماه دوره آموزشی مفید و دریافت گواهی در زمینه زیورآلات با طلا و سنگ های مهره ای به مرحله ساخت و تولید رسیدند.
وی گفت: هم اینک ۳۶۰ نفر از استان های تهران، البرز و گچساران در حال ساخت و تولید زیورآلات با طلا و سنگ های مهره ای هستند.
مدیرعامل آموزشگاه های آزاد سیم و گوهر کشور بیان کرد: طرح آموزشی فرصت شغلی در صنعت جواهرسازی در حال حاضر در استان های کرمان و مشهد در حال اجراست.
بخشی عنوان کرد: رونق این صنعت نقش اثرگذاری در بهبود تولید و افزایش میزان صادرات ایران خواهد داشت.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این آموزشگاه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحادیه کشوری طلا و جواهر، گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است افراد بعد از آموزش در حوزه طلا و سنگ های مهره ای مشغول به کار شوند.
وی تصریح کرد: کارجویان می توانند هفته ای تنها چهار روز در منازل خود (هر روز سه ساعت) کار کنند و تولیدهای خود را به آموزشگاه برای توزیع در مراکز خرید تحویل دهند.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه اتحادیه طلا و جواهر قرار است تولیدات کارجویان را جمع آوری و در اختیار مراکز فروش قرار دهد.
رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران نیز گفت: ۷۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد به علاقمندان به این رشته در شهرستان پرداخت شد.
سید بیت الله افروشه اظهار داشت: ۳۰ میلیون ریال از این تسهیلات برای آموزش و توانمندسازی و تهیه ابزارآلات دوره تولید و ۴۰ میلیون ریال نیز بابت خرید طلا در اختیار کارجویان قرار خواهد گرفت که تا پایان دوره تولید به عنوان سرمایه در گردش استفاده می شود.
وی افزود: کارجویان با درآمد دریافتی می توانند اقساط وام های اشتغال را پرداخت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خب یعنی جایی تو گچساران هم هست که ما الان سنگ زینتی بدیم و تراش بدن و زیورآلات تحویل بدن اخه الان میدن شیراز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1