کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تولید زیورآلات با طلا و سنگ های مهره ای در گچساران

10 آبان 1395 ساعت 16:45


 
مدیرعامل آموزشگاه های آزاد سیم و گوهر کشور گفت: تولید و ساخت زیورآلات با طلا و سنگ های مهره ای با حضور ۶۸ نفر گچسارانی در شهر دوگنبدان مرکز این شهرستان آغاز شد.
به گزارش کبنانیوز و به نقل از ایرنا، حسین بخشی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات کار آموزان ساخت زیورآلات شهرستان گچساران در شهر دوگنبدان اظهار داشت: این تعداد کارجویان گچسارانی پس از هشت ماه دوره آموزشی مفید و دریافت گواهی در زمینه زیورآلات با طلا و سنگ های مهره ای به مرحله ساخت و تولید رسیدند.
وی گفت: هم اینک ۳۶۰ نفر از استان های تهران، البرز و گچساران در حال ساخت و تولید زیورآلات با طلا و سنگ های مهره ای هستند.
مدیرعامل آموزشگاه های آزاد سیم و گوهر کشور بیان کرد: طرح آموزشی فرصت شغلی در صنعت جواهرسازی در حال حاضر در استان های کرمان و مشهد در حال اجراست.
بخشی عنوان کرد: رونق این صنعت نقش اثرگذاری در بهبود تولید و افزایش میزان صادرات ایران خواهد داشت.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این آموزشگاه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحادیه کشوری طلا و جواهر، گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است افراد بعد از آموزش در حوزه طلا و سنگ های مهره ای مشغول به کار شوند.
وی تصریح کرد: کارجویان می توانند هفته ای تنها چهار روز در منازل خود (هر روز سه ساعت) کار کنند و تولیدهای خود را به آموزشگاه برای توزیع در مراکز خرید تحویل دهند.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه اتحادیه طلا و جواهر قرار است تولیدات کارجویان را جمع آوری و در اختیار مراکز فروش قرار دهد.
رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران نیز گفت: ۷۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد به علاقمندان به این رشته در شهرستان پرداخت شد.
سید بیت الله افروشه اظهار داشت: ۳۰ میلیون ریال از این تسهیلات برای آموزش و توانمندسازی و تهیه ابزارآلات دوره تولید و ۴۰ میلیون ریال نیز بابت خرید طلا در اختیار کارجویان قرار خواهد گرفت که تا پایان دوره تولید به عنوان سرمایه در گردش استفاده می شود.
وی افزود: کارجویان با درآمد دریافتی می توانند اقساط وام های اشتغال را پرداخت کنند.


کد مطلب: 208059

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/208059/تولید-زیورآلات-طلا-سنگ-های-مهره-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1