تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۲۰۴۳۵۲

اقدام زشت و خودسرانه ادارات کهگیلویه و بویراحمد در محیط زیست

۰
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعیین تکلیف جمع‌آوری پسماند‌ها به ویژه در مکان‌هایی که متولی مشخصی ندارد ضرورت دارد.
«پژمان نیک‌اقبالی» در کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد، افزود: مطابق با قوانین، ساماندهی پسماند‌ها در درون و حومه شهر‌ها بر عهده شهرداری، در روستا‌ها به عهده دهیاری‌ها و خارج از شهر‌ها و در راه‌های بین شهری باید با مسئولیت بخشداری‌ها صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: فرمانداران با توجه به شرایط خاص هر شهرستان ضمن تشکیل نشستی با حضور شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره راه و شهرسازی و بخشداری‌ها، وظیفه جمع‌آوری پسماند‌ها و ساماندهی زباله‌های بین راهی را بر عهده گیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نقش رسانه‌ها در مدیریت پسماند را مهم و بنیادی دانست و خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۶ قانون مدیریت پسماند صدا و سیما و سایر رسانه‌های فعال در اطلاع‌رسانی هم‌چنین دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش جداسازی جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌ها اقدام کنند.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: در این نشست در خصوص واگذاری ۱۶/۵ هکتار در «دو پشته» دشتروم برای دفع بهداشتی زباله و احداث کارخانه بازیافت تصمیم‌گیری شد.
وی، ادامه داد: اقدامات هماهنگی و اجرای احداث کارخانه توسط شهرداری و با هماهنگی منابع طبیعی صورت می‌گیرد و هم‌زمان با تهیه نقشه و مراحل انعقاد تفاهم‌نامه مصوبه کارگروه زیربنایی نیز اخذ شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: هم‌چنین باید ۵۰۰۰ مترمربع زمین در دوپشته دشتروم برای دفع بهداشتی یا بهداشتی کردن زباله‌های پرخطر اختصاص داده شود.
نیک اقبالی افزود: در همین راستا شرکتی که در این زمینه اختراعات و ابتکاراتی داشته است به محض تعیین مکان برای بهداشتی کردن زباله‌ها اقدام می‌کند.
وی با بیان این‌که حساسیت اصلی مدیریت پسماند بر عهده سازمان‌های منابع طبیعی و محیط زیست است، گفت: این دو دستگاه باید در این خصوص حساسیت ویژه به خرج دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دستگاه‌ها باید متوجه باشند در صورتی که چند هکتار زمین برای دفع و بازیافت بهداشتی اختصاص دهند هزاران هکتار زمین را در چرخه حیات نجات داده‌اند.
نیک اقبالی، با تأکید بر نقش مجدد رسانه‌ها در آموزش و اطلاع‌رسانی بازیافت و جداسازی پسماند‌ها، یادآور شد: برخی مردم و ارگان‌ها به‌صورت خودسرانه نسبت به تخلیه زباله در محیط زیست به ویژه بین راه‌ها اقدام می‌کنند در صورت مشاهده توسط مردم، شماره خودروهای آن‌ها برای معرفی و صدور حکم قضایی یادداشت و به محیط‌زیست، دهیاری‌ها، دفتر امور روستایی و معاونت امور عمرانی ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1